Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Music Nieuw album in de maak!

    Beste gitaarnetters,
    vorig jaar postte ik een clipje van mijn tweede album en daar kwam erg veel nuttige feedback op.
    Zie http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...D-staat-online!. Mijn dank hiervoor, ik heb er erg veel aan gehad!

    Daarom wil ik jullie graag op de hoogte houden van het proces richting mijn derde album.
    En wederom wordt feedback zeer gewaardeerd!

    Ik ben een blogje begonnen, zie www.jurgenburdorf.nl. Wekelijks schrijf ik hier wat nieuws. We gaan eind januari opnemen, maar ik ben alvast begonnen met het een en ander op te schrijven.
    Mocht je vragen hebben, of tips, ik zou het fijn vinden om wat te horen.
    Daadwerkelijke sounds komen over een paar weken

    Groeten,
    Jurgen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Tip: je moet veel blastbeats gebruiken!!

    Nee serieus: succes, leuk! Vond je vorige album geloof ik erg goed. Al zit je hier op t verkeerde forum hoor, dit is t kletsforum voor ongestelde mannen van rond de 40

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nee serieus: succes, leuk! Vond je vorige album geloof ik erg goed. Al zit je hier op t verkeerde forum hoor, dit is t kletsforum voor ongestelde mannen van rond de 40
    Dank je en dan zal ik me hier wat vaker moeten vertonen de komende jaren

  4. #4

    Standaard

    Dit is Sounds, dus het geluid (desnoods met beeld als je erop aandringt) van kletsende ongestelde mannen kun je hier ook kwijt.
    Effe een pappaopmerking:
    Kijk wel uit dat je dit niet alleen gebruikt als platform voor je eigen ding.
    Een dorp floreert alleen als je over een weer interesse toont in elkaars wetenswaardigheden.

    Het is niet helemaal de bedoeling dat de mensen die geïnteresseerd zijn in de muziekjes van anderen gewoon alleen maar klapvee zijn. Ik heb dat onderwerp al eerder aan de orde gesteld.

    Het is puur toeval dat ik daarover weer eens bij jou begin. Dat heeft niet speciaal iets met jou te maken, alhoewel het wel ook over jou gaat.
    Het gaat me alleen te ver om iedereen te noemen die die klapvee instelling lijkt te hebben. Het wordt daarmee niet gezelliger.

    Alors, Having said that (om de post een internationaal tintje te geven), ik hoop dat het je veel plezier geeft en dat de muziek net zo te pruimen is als de vorige keer.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5

    Standaard

    Hoi Gus, ik snap je opmerking. Ik was vroeger wel een stuk actiever hier op 't forum heb me vaak tegen allerlei dingen aan bemoeid. Vooral inhoudelijk dan, kletsen bij de dorpspomp is minder mijn ding

    Zoals ik schreef heb ik vorig jaar veel aan jullie feedback gehad en daarom ben ik nu juist wat eerder, zodat ik misschien wat terug kan doen in de vorm van info over hoe ik dingen aanpak, muzikaal, maar zeker ook produktiegewijs/zakelijk. Mochten daar vragen over komen dan beantwoord ik die graag.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    Hoi Gus, ik snap je opmerking. Ik was vroeger wel een stuk actiever hier op 't forum heb me vaak tegen allerlei dingen aan bemoeid. Vooral inhoudelijk dan, kletsen bij de dorpspomp is minder mijn ding

    Zoals ik schreef heb ik vorig jaar veel aan jullie feedback gehad en daarom ben ik nu juist wat eerder, zodat ik misschien wat terug kan doen in de vorm van info over hoe ik dingen aanpak, muzikaal, maar zeker ook produktiegewijs/zakelijk. Mochten daar vragen over komen dan beantwoord ik die graag.
    Nou je kunt beginnen met commentaar te geven op mijn mix

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...g-te-luisteren


  7. #7

    Cool Wisseloord

    Even een korte update, morgen gaan we de studio in!
    En niet zomaar een, maar ik trakteer mezelf op twee dagen in Wisseloord.
    We kijken er enorm naar uit. Nu ben ik bezig met de laatste voorbereidingen (tempo's vastleggen, partijen afmaken, studeren, gear inpakken enzo). Op m'n blogje kun je er meer over lezen.

    Hopelijk kan ik snel wat laten zien en horen.
    Groeten, Jurgen

  8. #8

    Standaard

    Wisseloord....toe maar....
    Welnu, maak er wat moois van. Succes!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Super! En ook nog in Wisseloord, daar zou ik ook een middagje willen vertoeven!
    Ben benieuwd naar het resultaat👍

  10. #10

    Standaard

    Wat gaat het leven toch snel, de dagen in Wisseloord zijn alweer achter de rug!
    Een erg fijne plek om te werken en we hebben elf nummers opgenomen in twee dagen.
    Je gaat daar toch met gezonde spanning naar binnen en dat merk je wel in het spel, we hebben goed gespeeld al zeg ik het zelf
    Ik had dezelfde technicus bij me die ook aan mijn twee eerdere albums heeft gewerkt, dat was ook fijn.
    Niet teveel veranderen in een goed werkend team/plan. Hij kon zich lekker uitleven met U67's, U47's etc en de ruimte klinkt ook geweldig. Dat is te merken aan de drumsound.

    Qua gitaargear heb ik het bij mijn eigen spulletjes gehouden, om niet teveel tijd te verspillen aan het beluisteren van de versterkers van de studio. Fargen, Rivera en Egnater amps, Fender Telecaster, Suhr Tele, Gibson Les Paul. Collings OM en mando op een liedje. En een aantal pedaaltjes, Klon-clone, SD9, Bluesdriver, Carl Martin en Mirage compressors. Ik heb wel om de best klinkende 4x12 van de studio gevraagd
    Voor het mixen ben ik van plan m'n 80ies rack te gaan gebruiken, met oa lexicon PCM70 Circular Delays, TC1210 Chorus en Yamaha SPX90 voor micropitch.

    We hebben meteen wat filmpjes en foto's geschoten en daar gaan we nu mee aan de slag, naast het mixen en masteren natuurlijk. Keep you posted!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top