Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Weg? Ik kwam iig nergens op uit.
    Link gaat naar alle Ibanez akoestische gitaren die op dit moment te koop staan, niet naar 1 specifieke advertentie.
    Die VC50NJP uit Nijmegen (bovenste ad) is idd een starterpakket-gitaar.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht

    En laatst attendeerde iemand iemand op een Gretsch Dandy bij Bax voor 170 meen ik. Bij Thomann is dat ding bijna 100 duurder. Is dat dan wat?
    Nu je het zegt, die gitaar heb ik meerdere malen bij Bax uitgeprobeerd en ik vond hem goed. Hij klinkt natuurlijk minder massief dan een gitaar met een grotere kast maar ik zelf zit daar niet mee. Er zaten ook vrij dunne snaren op wat hem nog extra licht doet spelen. Hij heeft ook een short scale.

    Op het exemplaar dat ze in Amsterdam hadden heb ik geen rare dingen kunnen ontdekken zoals aanlopen op bepaalde posities.

    Hoe die hals zich houdt wanneer je er dikke snaren op zet mocht je dat willen is natuurlijk ook de vraag.
    Laatst gewijzigd door Brad; 11 januari 2018 om 21:59

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Een 80's V-series of PF, Vulv. Ze zijn er wel. MIJ, solid top, built like a tank.
    Heb zelf een tijdje terug een 1977 Concord gekocht voor 220,-.
    Het jammere is nu een beetje dat ze eerst nog moet sparen. Hoor ik ook net pas.

    Iedereen bedankt voor alle reacties tot zover.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik heb vorig jaar een single-O RK gekocht, een uit de Dirty Thirty reeks.

    Aanleiding was dat ik een gitaartje voor mijn kinderen wilde hebben waarop ze altijd en zonder toezicht mogen spelen (ter ‘bescherming’ van mijn Taylor en Larrivees). Hij staat dus altijd voor het grijpen op een standaard.

    Ik heb een paar goedkope gitaartjes bij Kees Dee geprobeerd en vooral gelet op bespeelbaarheid en omvang. Het viel me sowieso op dat er veel prima gitaren zijn onder €500.

    Het is de RK geworden vanwege de smalle hals (kleine kinderhandjes) en de prima afstelling. Het ding kostte slechts €150!!! Zonder hoes, maar een gigbag had ik nog wel.

    Met een setje Nanowebs .011 is de klank prima, geen Taylor of Larrivee natuurlijk, maar heel acceptabel.

    Mijn advies zou zijn om eens bij een goed gesorteerde winkel langs te gaan zoals Kees Dee en verschillende modellen te bespelen. Kees Dee heeft trouwens ook altijd occasions, dus wellicht zit daar ook iets interessants tussen!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb een Dirty 30s resonator, gewoon nieuw besteld bij Basx voor 200 euri. Veel waar voor het geld, lekkere blues slide gitaar, veel opnames mee gemaakt, klinkt idd erg 30s. En een 2dehands ROS-626 triple O model. Allemaal massief hout, prima element, geweldige fingerpicker. Alleen de dikke V hals is even wennen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Eergisteren een 2de-handsje zien hangen voor €140,- Zag er perfect uit, maar ik had helaas geen tijd meer (en sowieso geen pecunia).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top