Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    JanBorrelWorst
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Stegers Gitaarservice is een vertrouwd adres!

    Goed om te weten.


    Thx

  2. #12
    JanBorrelWorst
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Weet je zeker dat je frets op zijn en niet meer te redden met vlakken en crownen...??
    Vlakken zal nog wel kunnen (denk ik) maar dan weet ik niet hoe de gitaar speelt qua vingerzetting en klank.
    Ligt ook aan wat de kosten zijn van vlakken en herfretten

    Laat dat iig aan de gitaarkenner over.


    Thx

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.914

    Standaard

    Stegers in Goirle.

  4. #14
    JanBorrelWorst
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay75 Bekijk bericht
    Stegers in Goirle.

    Goed om te weten Jay, thx

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ken de beste man niet, en misschien levert ie fantastisch werk (zo ja, hoor ik het graag); maar hier heb ik vraagtekens bij:

    "Na het afbouwen van een gitaar, moeten daarna de vibraties*eigenlijk nog goed op elkaar afgestemd worden, totdat het instrument zoveel mogelijk consoneert. Dit proces neemt veel tijd in beslag en wordt daarom door grote gitaarfabrieken meestal achterwege gelaten. Of*de kennis*om dit te kunnen doen, is niet aanwezig of*verloren gegaan."

    Nou heb ik weleens van iets meer seriematige bouwers gehoord dat je halzen en bodies op elkaar kunt afstemmen, door de exemplaren bij elkaar te zoeken die elkaar versterken (het beste in elkaar naar boven halen), maar hoe je dat bij een bestaande gitaar doet??
    De resonantie kun je toch alleen veranderen door massa en/of stijfheid te veranderen, dacht ik? Dus materiaal weghalen of toevoegen?

    Ik vind het wel interessant; maar die man is óf briljant, óf gek, óf ik ben gek, dat kan ook nog.
    Iemand hier meer informatie over?
    Zijn website eerlijk gezegd nooit bekeken, en misschien is dat vibratie verhaal ook wel gebakken lucht.

    Ik kan alleen maar spreken uit mijn eigen ervaring en die van andere gitaristen hier uit de omgeving dat Ad echt een absolute vakman is, waar je met een gerust hart je gitaar naartoe kan brengen.

    EDIT: overigens bouwt Ad, ook al is dit zelden en zeker niet om zijn brood mee te verdienen, zelf ook gitaren. Dus wellicht slaat dat verhaal inderdaad op het bouwen an sich, en minder op bestaande gitaren.
    Laatst gewijzigd door Philippe; 11 januari 2018 om 16:10

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    ik ken ze beide, Hans en Ad, bij allebei gitaren laten doen. Bij allebei ben je een halve dag kwijt, omdat vakmensen ook graag lullen over hun vak en ik graag daarnaar luister. . Beide zijn enorme vakmannen en de een is echt niet beter dan de ander.
    Hans heeft ook een winkeltje bij zijn werkplaats waar hij (bas)gitaren verkoopt, zowel zelfbouw al fabrieksgitaren. Ad heeft alleen een werkplaats.

  7. #17
    JanBorrelWorst
    Guest

    Standaard

    Thx voor je reactie Filippe en Nusti.



    Heb mijn strat naar gitaar service Goirle gebracht en met Hans doorgenomen wat er gebeuren moet.


    Word vervolgd.
    Laatst gewijzigd door JanBorrelWorst; 13 januari 2018 om 01:41

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Heb pas mijn AV 62 custom tele laten opknappen. Het fretwerk was gedaan toen ik hem nieuw kocht. ( heb er gelijk jumbo op laten zetten ) . Topkam was ooit eens door iemand opnieuw gedaan, maar niet echt helemaal naar mijn zin. Lang tegen aan gehikt omdat je nooit weet hoe je instrument er weer vandaan komt.
    Geert Willem Vis uit Zutphen heeft hem onder handen gehad en je herkent hem niet weer terug. Wat een plezier om je instrument terug en weer 100% speelbaar te hebben. Geen fretbuzz , geratel of wat dan ook meer. Ook een F barree klinkt weer top. Als ik dit geweten had was het al veel eerder gedaan.
    Moraal: wees niet bang om er geld aan te spenderen, het geeft een hele bult speelplezier er voor terug. Je weet direct weer waarom je het instrument ooit gekocht hebt! Ook lijkt hij beter dan ooit te klinken.....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Hans is een fijne gast en weet wat ie doet. Je komt er inderdaad niet zomaar vandaan, want een echte liefhebber en zo hoort het ook.

  10. #20
    JanBorrelWorst
    Guest

    Standaard

    Hans had mijn strat zo klaar .. 6 nieuwe frets erop en de componenten gereinigd (tegen kraak) en afgesteld + setje snaren.

    en idd je komt er zomaar niet weg want hij heeft genoeg te vertellen.

    Een echte vakman.




    Thx voor de reakties.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top