Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    In een zoektocht naar het karakter van een Bassbreaker kwam ik een topic van jou tegen, over de bright switch, waarin je hetzelfde probleem beschrijft met een Epiphone Les Paul. En ik herken het ook met mijn SG. Als ik de OCD intrap is het over. Is het niet iets humbuckers eigen, om wat zompig te klinken? Met een beetje oppeppers in het middengebied klinkt mijn SG te gek iig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De humbuckers in de Blacktop zijn high output. Voor clean is dat zelden de beste keus. De simpelste oplossing is de eq van de amp bij te stellen als je je strat inplugt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    In een zoektocht naar het karakter van een Bassbreaker kwam ik een topic van jou tegen, over de bright switch, waarin je hetzelfde probleem beschrijft met een Epiphone Les Paul. En ik herken het ook met mijn SG. Als ik de OCD intrap is het over. Is het niet iets humbuckers eigen, om wat zompig te klinken? Met een beetje oppeppers in het middengebied klinkt mijn SG te gek iig.
    Klopt. Maar het probleem is dat met de bright switch ingedrukt de tele ook te scherp/fel klinkt, net als de strat. Het lijkt wel alsof de tele een beetje tussen de les paul en de strat in zit qua brightness. Ik had dit eerder eigenlijk gewoon op het verschil tussen humbuckers en single coils gegooid, maar blijkbaar komt er meer bij kijken waardoor er zo'n groot verschil in brightness kan ontstaan..

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De humbuckers in de Blacktop zijn high output. Voor clean is dat zelden de beste keus. De simpelste oplossing is de eq van de amp bij te stellen als je je strat inplugt.
    Oke, maar hier zijn twee problemen mee.
    1. live kan ik zelf nooit zo goed horen hoe het publiek mij hoort, dus kan ik moeilijk aanpassingen gaan maken aan mijn instellingen tussen nummers door
    2. Ik vergeet dit soort shit altijd live

  5. #15

    Standaard

    Ik heb inmiddels iets gevonden wat werkt met mijn telecaster, echt zo'n ding wat je vergeet aan deze amp. Moet mijn strat er nog even mee testen maar oke..

    Op mijn bassbreaker 15 kan ik kiezen tussen 3 gain stages. stage 1 is een clean stage, stage 2 een overdrive kanaal die je mooi clean kunt instellen met een randje (voor mn strat), stage 3 is een distortion stage. Normaal gebruik ik de tweede gainstage omdat die met mijn strat heel goed klinkt, maar de eerste gainstage klinkt met mijn tele eigenlijk verrektes goed. even een beetje testen

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gebruik de tonepot op je gitaar.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17

    Standaard

    Heeft iemand enige ervaring met deze set pickups?

    https://www.thomann.de/nl/seymour_du..._humbucker.htm

    Vergeleken met andere sets pickups vind ik deze nog enigszins betaalbaar, en ik lees er goeie dingen over. Schijnen mooi helder te klinken, en zijn splitbaar (waar ik wel veel aan kan hebben in mijn coverbandje waarmee we van alles en nog wat spelen). Dat splitten lijkt me een geweldige optie waar mijn tele nu nog niet over beschikt.

    De output schijnt vrij hoog te zijn, maar hoe zit dat dan als je ze split? Heeft de gesplitte humbucker dan alsnog een hoge output, of dropt die dan ineens?

    Zijn er mensen onder jullie die met deze pickups spelen? En wat zijn jullie ervaringen?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Disclaimer bij deze post is dat ik ze zelf te koop heb staan, verband is onopzettelijk:

    Zijn SD Phat Cats niks voor jou? Dat is een P90 met de afmeting van een humbucker. Ik heb ze een paar jaar gehad, en ze geven hoge output, met veel noot definitie (zoals een single coil), en ook wat grind en dirt. Ze klinken redelijk helder, zeker clean, ze zijn niet modderig. Mijn gitaar was mahonie, ik denk dat ze met een alder gitaar nog wat helderder klinken. Ik heb zelf ook een strat, en de gitaar met P90 lag in het verlengde daarvan, soort hot rod versie.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Disclaimer bij deze post is dat ik ze zelf te koop heb staan, verband is onopzettelijk:

    Zijn SD Phat Cats niks voor jou? Dat is een P90 met de afmeting van een humbucker. Ik heb ze een paar jaar gehad, en ze geven hoge output, met veel noot definitie (zoals een single coil), en ook wat grind en dirt. Ze klinken redelijk helder, zeker clean, ze zijn niet modderig. Mijn gitaar was mahonie, ik denk dat ze met een alder gitaar nog wat helderder klinken. Ik heb zelf ook een strat, en de gitaar met P90 lag in het verlengde daarvan, soort hot rod versie.
    Maar ik wil juist de dikte van een humbucker. Die klinken voor de meeste nummers het fijnst, maar als we bijvoorbeeld dani california spelen van rhcp, dan switch ik altijd naar mn strat. Ik zou daarbij dan ook gewoon mn humbuckers kunnen splitten om gitaarwissels te elimineren. Dus nee ik ben eigenlijk niet op zoek naar P90's.

  10. #20

    Standaard

    heb zoiets ooit opgelost door een dimarzio super distortion(keramisch) als brug pu te gebruiken
    middestandje nu perfect clean
    weet niet of deze te splitten is


    2 centen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top