Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Pickups Fender Blacktop Telecaster

    Hoi,

    Ik heb onlangs een tweedehands Fender Blacktop Telecaster aangeschaft (mexicaanse). Ik ben helemaal verliefd aan het worden op dit beest. Hij speelt fantastisch, de sustain is eindeloos, ziet er geweldig uit, en ik heb nog nooit een gitaar gehad die zo goed in tune blijft (ook mn amerikaanse strat niet). Het enige is dat hij soms, vooral als ik clean speel, een beetje 'muddy' klinkt. Ik heb op internet gezocht en er zijn meer mensen die dit constateren. Zijn er hier ook mensen die bijvoorbeeld andere pickups in deze gitaar hebben gezet om dit te verhelpen? Ik zit er aan te denken om er een ander setje pickups in te zetten, maar ik heb totaal geen verstand van pickups.

    Groeten,
    Bram

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Hoe speel je clean? Doe je dat door je volume ietsjes dicht te draaien?

    Tapabitch!
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Hoe speel je clean? Doe je dat door je volume ietsjes dicht te draaien?

    Tapabitch!
    Nee, ik heb een drietal od/distortion pedalen op mijn plank. Door die uit te laten speel ik clean.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    En (misschien een domme vraag) door te spelen met de eq van die pedalen, of juist de volgorde? Iets met meer miss of voor naar voren in de keten plaatsen?

    Tapabitch!
    147-c Guitars

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht