Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Pickups Fender Blacktop Telecaster

    Hoi,

    Ik heb onlangs een tweedehands Fender Blacktop Telecaster aangeschaft (mexicaanse). Ik ben helemaal verliefd aan het worden op dit beest. Hij speelt fantastisch, de sustain is eindeloos, ziet er geweldig uit, en ik heb nog nooit een gitaar gehad die zo goed in tune blijft (ook mn amerikaanse strat niet). Het enige is dat hij soms, vooral als ik clean speel, een beetje 'muddy' klinkt. Ik heb op internet gezocht en er zijn meer mensen die dit constateren. Zijn er hier ook mensen die bijvoorbeeld andere pickups in deze gitaar hebben gezet om dit te verhelpen? Ik zit er aan te denken om er een ander setje pickups in te zetten, maar ik heb totaal geen verstand van pickups.

    Groeten,
    Bram

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Hoe speel je clean? Doe je dat door je volume ietsjes dicht te draaien?

    Tapabitch!
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Hoe speel je clean? Doe je dat door je volume ietsjes dicht te draaien?

    Tapabitch!
    Nee, ik heb een drietal od/distortion pedalen op mijn plank. Door die uit te laten speel ik clean.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    En (misschien een domme vraag) door te spelen met de eq van die pedalen, of juist de volgorde? Iets met meer miss of voor naar voren in de keten plaatsen?

    Tapabitch!
    147-c Guitars

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    En (misschien een domme vraag) door te spelen met de eq van die pedalen, of juist de volgorde? Iets met meer miss of voor naar voren in de keten plaatsen?

    Tapabitch!
    Ik gebruikt een boss ds-2 en een fulltone ocd, maar nooit tegelijk. Voor die twee staat een maxon od-808 die ik al dan niet gebruik om de ds-2 of ocd te boosten. Met de EQ spelen helpt niet heel veel, heb het wel geprobeerd. Mijn EQ staat vrij neutraal altijd. Maar als ik clean speel staat alles uit dus dat maakt toch niet uit?

    Ik heb ook een epiphone les paul standard en die klinkt wel mooi helder clean. Het nadeel van die gitaar is echter dat ie loeizwaar is en gigantisch last heeft van neck-dive.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Oh, kut. Clean is juist het probleem, sorry ik dwaalde af, de verkeerde kant op.

    En als je juist clean wel met je eq wat rommelt? (Edit: ook al gedaan dus) Is het dan te fixen? Iets fixen met de middelen die je hebt vind ik persoonlijk altijd mooier dan gelijk gaan schroeven en solderen

    Tapabitch!
    147-c Guitars

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Welke versterker heb je?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8

    Standaard

    Ik dacht ook al, huh?

    Ja dat zou natuurlijk het mooist zijn. Maar het kutte vind ik ook dat ik ook op een strat speel (gewoon met single coils), dus als ik nu alles wat helderder instel voor de blacktop tele (2 humbuckers), gaat de strat weer te scherp klinken.. ik wil niet steeds de eq aanpassen per gitaar, voornamelijk niet omdat ermee optreed.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Welke versterker heb je?
    een Fender Bassbreaker 15, de combo versie

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    switchen tussen HBers en Scoils is altijd aanpassen. Ik zou om te beginnen die HBers al een stuk lager afstellen, dus dieper de body in , check of dat het geluid wat helderder maakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top