Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 45 van 45

Discussie: frustraties

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Of soms eerst naar een solo luisteren, dan mee nuriën op de melodie, of meefluiten als het niet te hoog is. En als de bovenkamer hem dan eenmaal te pakken heeft de gitaar erbij pakken en dan beginnen met zoeken en naspelen. En dan weer met de plaat erbij op.

    @Brad. Interessant. Misschien kun je je oude exemplaar nog op de een of andere manier resetten naar de fabrieksinstellingen.
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  2. #42
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Nee die oude deed helemaal niets meer en heb ik al een tijdje terug bij de Media markt in een speciaal daarvoor bestemde kliko gedumpt.

  3. #43

    Standaard

    Maar ik denk wel dat je veel sterker bent dan je denkt. En dat er dus ook veel meer talenten in een mens zitten verstopt dan hij of zij misschien zelf voor mogelijk had gehouden.
    eigenschappen, stond niets voor niets tussen aanhalingstekens

    maar imo
    is stap 1 23 45, ect
    acceptatie
    en "slechte" eigenschappen kunnen net zo goed je sterke punten zijn
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 13 januari 2018 om 14:28

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    mijn tip
    als je "eigenschappen", niet muzikaal,theoretiserend ,schuchter en veel nadenken zijn
    blijf dan bij jezelf

    zorg dan dat je de beste niet muzikale,theoretiserende, schuchtere en veel nadenkende gitarist wordt, die je kan worden

    dan klink je iig zoals joe

    je bent vrij om te doen met die gitaar wat je wil

    Btw
    als je iets wil leren en ambitie hebt ontkom je niet aan frustraties
    en een niet muzikaal persoon bestaat niet en het ook is geen sport..Punt !
    Voor mij persoonlijk een van de weinige keren dat je kost niet leest als een paddo trip. En gelijk n zeer goede post! Misschien wel de beste uit dit topic.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    eigenschappen, stond niets voor niets tussen aanhalingstekens

    maar imo
    is stap 1 23 45, ect
    acceptatie
    en "slechte" eigenschappen kunnen net zo goed je sterke punten zijn
    Fair enough hoor dat van die aanhalingstekens

    Ik denk dat het wel waar en wijs is wat je verder schrijft. Gewoon een beetje lief voor jezelf zijn en jezelf accepteren zoals je bent. Dan heb je in je basis al geen of veel minder last van weerstand, die als voedingsbodem kan dienen voor frustratie tijdens het spelen. Ieder mens heeft zijn kwaliteiten en valkuilen. Nobody’s perfect.

    Ik zie frustratie ook als de tegenpool van streven. Als je de lat voor jezelf te hoog legt in de zin van dit en dat wil of moet ik zelfs, dan kan de lol er gemakkelijker sneller vanaf gaan. Een oud Chinees gezegde is ‘Uit één ding komen duizend dingen’. Althans al ik een maat van me moet geloven, die me dat vertelde. Hoe het ook zijn mag, behoeftes zijn oneindig.

    Er is een tijd geweest, dat je helemaal werd doodgegooid met de term ‘bucketlist’. Alsof het leven zich op die manier wel even laat plannen en uitvoeren. En alsof de nieuwe ervaringen die je opdoet je niet kunnen inspireren om een andere route in te slaan. Nee, ik geloof dan meer in niet te veel te willen, en klein te beginnen. Als ik zoals de TS het werk van meerdere grootheden zou willen naspelen, dan zou ik met één nummer van één artiest beginnen en me daar helemaal in vastbijten, net zolang todat ik er meesterschap over heb bereikt in mijn spel. En in de tussentijd al het andere gewoon vergeten en laten voor wat het is, het leidt alleen maar af. En daarna het volgende nummer. Und so weiter. En misschien zou ik dan voor de lol ook eens naar nummer van andere artiesten gaan luisteren die die artiest weer hebben geïnspireerd. Gewoon voor de lol eens kijken waar Abraham de mosterd vandaan heeft gehaald.

    Dit zijn bijvoorbeeld de platen waar Hendrix zelf naar luisterde.

    http://www.kathyetchingham.com/jimi-...rd-collection/

    Of je spreekt gewoon met jezelf af, dat alles wat je van nu af aan doet funky is
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 13 januari 2018 om 19:54
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top