Al jaren lid en nog nooit netjes voorgesteld...... In 1960 in Rotterdam uit de schutting gezaagd, zoals Jules Deelder het ooit prachtig verwoordde. Sinds 89/90 woonachtig in Twente.
Begonnen met spelen op mijn 7e omdat het niet eerder mocht. Eerste paar jaar trouw lessen gevolgd en nootjes leren lezen. Op de middelbare school begonnen met mijn eerste bandje en dat volgehouden tot er kinderen kwamen en de carrière inzette.
Toen ca 10 jaar niets gedaan. Na het oprichten van een koor waar begeleiding nodig was weer begonnen en enkele maanden later weer in een band gestapt. Het koor help ik af en toe nog, maar inmiddels speel ik in een Americana band en in een rock ‘N roll band. Dat laatste is mijn grote passie gebleken door alle jaren heen.
Heb echter van alles gedaan. Van Bob Marley tot Saxon en van acoustisch duo tot vierstemmige sixties band. Heb dus een brede smaak en ben altijd bereid nieuwe dingen uit te proberen. Ben alleen niet de makkelijkste om mee samen te spelen. Als ik speel wil ik hebben dat het goed gaat en dat een ander er net zoveel energie en moeite in steekt. Dat wringt nog wel eens.
Na alle jaren nog steeds ongelofelijk blij dat ik er ooit mee begonnen ben. Niet alleen brengt het jezelf een hoop lol, vaak is het ook een manier waarop je anderen een groot plezier doet. Jaren geleden vond ik het maar niets om smartlappen of zoiets te spelen op verjaardagen. Tegenwoordig heb ik geleerd dat sommigen daar heel blij van worden of zeer emotioneel. Als je ooit een zwaar demente dame huilend een liedje uit 1930 hebt horen mee zingen begrijp je dat muziek meer is dan prettig geluid.
Net als velen zwaar behept met het liefhebben van materiaal en inmiddels een redelijke verzameling gitaren en amps, plus de bijbehorende zaken. Hoop dat het nooit over gaat........