Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard Ibanez RX-2 wireless guitar system 1980-1982

    Bij het opruimen liep ik tegen mijn Ibanez RX-2 wireless system aan. Ik kan mij niet meer heugen dat ik hem gebruikt heb en ik heb ook eigenlijk geen flauw idee hoe ik er aan kom. Toch maar eens Google-en wat het eigenlijk is...
    Nu kom ik maar één hit tegen:
    https://www.tonehome.de/ibanez/rarit...reless-system/
    Hieruit blijkt dat hij geproduceerd is in 80/82 en dat hij 898,00 D-Mark heeft gekost!

    Ineens kijk ik heel anders naar dat ding!

    Ik zie iets staan van VHF FM reciever, achterop lees ik Frequentie 37.10 MHz.. maar dat zegt mij allemaal niets.

    Is dit nog bruikbaar?
    Is het wat waard?
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 2 januari 2018 om 22:11
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als ie werkt is hij bruikbaar lijkt mij. Een snoer van 20 jasr oud kan ook nog prima werken toch?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ja dûh.. ;-)
    Maar wat ik mij meer afvraag of het storingsgevoelig is, of dat ineens Radio 1 binnen kan komen of zo... Wat is de te verwachtte tone-suck?
    Het is natuurlijk een systeem van zo’n 35 jaar geleden. Intussen is er veel veranderd..
    Ik meen mij ook te herinneren dat er iets te doen was over een veranderd frequentiebanden.. (beetje klok/klepel verhaal)
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 2 januari 2018 om 18:00
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4

    Standaard

    is VHF een band met (officieel) geen vrije banden. En een grote kans op storing.

    Verwacht een forse companding (compresssie-zender-ontvanger-expanding) wat de dynamiek stevig zal pleten.
    Maar goed in de eighties waren supergecompreste gitaarsounds de mode dus niemand hoorde dat....

    Legaal in nederland is nu de UHF 600 - tot ongeveer 730 Mhz band. Meestal zit je rond de 614 - 680 met legaal spul
    Als je met een of twee zenders werkt is WiFi nu nog goedkoop en best betrouwbaar voor amateurs en semi profs.

    Je kan in de 800-banden tussen de up en down banden van de GSM G4 in nog wat spul aan de praat krijgen maar ik raad het niet aan.

    Dat is het ongeveer.

    Als je jouw zendsysteem wil testen? Zet de ontvanger aan en luister wat je zoal op de banden tegenkomt.....
    Dan weet je het gelijk.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb zelf ook nog zo'n ouder (ik denk 90's) systeem van AKG en dat zit onder de 800 waar de telefonie begint, van 777 tot 780 volgend het opschrift. Ik gebruik deze nog wel eens en werkt nog steeds volledig probleemloos en zonder storingen. Of het ook legaal is kan me niet zoveel schelen maar staat er op die Ibanez niet op in welke frequenties het werkt?

    Kwaliteit van deze AKG is trouwens ronduit geweldig, zowel technisch als qua geluid. Ik zie geen reden waarom die Ibanez niet ook best goed zou zijn dus gewoon proberen.

  6. #6

    Standaard

    Wat zit dat ding laag qua frequentie.
    Je bent, op het moment dat je em gebruikt, een radiopiraat. Ik kan me ook weer niet voorstellen dat er op deze band heel fanatiek gehandhaafd wordt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    is VHF een band met (officieel) geen vrije banden. En een grote kans op storing.

    Verwacht een forse companding (compresssie-zender-ontvanger-expanding) wat de dynamiek stevig zal pleten.
    Maar goed in de eighties waren supergecompreste gitaarsounds de mode dus niemand hoorde dat....


    Legaal in nederland is nu de UHF 600 - tot ongeveer 730 Mhz band. Meestal zit je rond de 614 - 680 met legaal spul
    Als je met een of twee zenders werkt is WiFi nu nog goedkoop en best betrouwbaar voor amateurs en semi profs.

    Je kan in de 800-banden tussen de up en down banden van de GSM G4 in nog wat spul aan de praat krijgen maar ik raad het niet aan.

    Dat is het ongeveer.

    Als je jouw zendsysteem wil testen? Zet de ontvanger aan en luister wat je zoal op de banden tegenkomt.....
    Dan weet je het gelijk.
    Precies deze heb ik destijds (opa vertelt....) een paar keer met optredens gebruikt en inderdaad de compressie was voor mij de reden om een Nady te proberen, die dat evengoed bleek te hebben. Veel gitaristen en bassisten vonden draadloos toen helemaal te gek klinken, juist vanwege die compressie. Ben wel benieuwd welk kanaal hij heeft. Toentertijd hadden ze allemaal hetzelfde kanaal.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Op het zendertje staat Channel 2 37.10 MHz..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top