Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 91
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Idd. Ik rust mijn koffer
    Dit is ook een goeie voor Brad...
    Superzuivere samples en wat een feel en flow hè?

    Hoor die gecandensde kwart-triolen toch eens op die splash. En dan dat contrapunt met de kick.



    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #72
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gast je lult met alle respect vaak uit je nek qua akkoorden, cadenzen, ladders en modi. Dat jij dat van mij vind zegt me dan ook niet zo veel. Ik ga er verder geen discussie over aan. Je antwoorden in de diverse relevante topics spreken voor zich
    Dan zou ik me toch eens wat meer in de theorie verdiepen. En dat is een welgemeend advies.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dan zou ik me toch eens wat meer in de theorie verdiepen. En dat is een welgemeend advies.
    Brad ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Ik sta bijna op t punt de diverse posts van je waarin je onzin lult aangaande muziektheorie te gaan verzamelen etc, maar ik houd t maar bij meewarig mijn hoofd schudden.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Toch even een pareltje van je:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Nou, wanneer een akkoord progressie in Ebmaj staat en vervolgens transponeert naar Am dan is het wel handig om in elk geval de Ebmaj ladder te kennen en Am aeolisch. Binnen die kaders weet je in elk geval dat je geen valse noten speelt. En om een vergelijking te trekken met die Duitse naamvallen. Wanneer het er zo ingesleten is dat het een tweede natuur is geworden en je er niet meer over na hoeft te denken ben je waar je wezen wilt.

    Dan kun je echt muziek gaan maken.
    Transponeren? Je bedoelt moduleren. Am Aeolisch? Je bedoelt A Aeolisch. Valse noten? Je gitaar is ontstemd? En zo ga je maar door.

    Gast hou op. Je kent wat termen maar weet echt verdraaide weinig van muziektheorie.

  5. #75
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard

    Hij doet me denken aan Scali.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #76
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard



    Stukkie theorie en voorbeeldjes.


    Edit: wel ff goed kijken en luisteren naar dit fillumpie Brad.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #77
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Toch even een pareltje van je:


    Transponeren? Je bedoelt moduleren. Am Aeolisch? Je bedoelt A Aeolisch. Valse noten? Je gitaar is ontstemd? En zo ga je maar door.

    Gast hou op. Je kent wat termen maar weet echt verdraaide weinig van muziektheorie.
    Ik haal even twee termen door elkaar, waarschijnlijk een beetje gaar van het uitschrijven in Guitar pro 6. En daar maak jij gelijk uit op dat ik helemaal niets van muziektheorie weet? Jammer.

    Ik zie jou nogal eens wat spelfouten maken, maak ik daar gelijk uit op dat jij de Nederlandse taal niet beheerst?

    En lees eens verder. Als een nummer in Es staat kun je de ladder van Es majeur toepassen. Moduleert het stuk naar A mineur dan kun je inderdaad de aeolische ladder toepassen. En je kunt er een welles/nietes discussie over voeren maar A mineur aeolisch kun je gerust zeggen in de spreektaal. Men heeft het ook over de A mineur ladder.

    Hoe dan ook Je probeert me te pakken op details. Ik beloof je, wanneer ik een lesboek ga schrijven zal ik die fouten niet maken.

    Overigens aan die solo's die ik op dat stuk van Kaufmann stratje heb gespeeld waarbij ik niet zuinig ben met noten kan je wel horen dat ik de noten op de hals wel weet te vinden. Zonder mijzelf op de borst te kloppen hoor. Ik wil alleen niet dat nieuwe mensen een verkeerd beeld van me krijgen.

    He doet me een beetje denken aan die overdreven heisa met Henk Krol die per ongeluk WAO zei in plaats van AOW. Flauw.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 januari 2018 om 01:44

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik wil alleen niet dat nieuwe mensen een verkeerd beeld van me krijgen.
    Als je nou eens begint met op te bokken uit dit topic. Laatste 40 posts kunnen wel weg.

    Het WAS interessant.



    Tapabitch!
    147-c Guitars

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik haal even twee termen door elkaar, waarschijnlijk een beetje gaar van het uitschrijven in Guitar pro 6. En daar maak jij gelijk uit op dat ik helemaal niets van muziektheorie weet? Jammer.

    Ik zie jou nogal eens wat spelfouten maken, maak ik daar gelijk uit op dat jij de Nederlandse taal niet beheerst?

    En lees eens verder. Als een nummer in Es staat kun je de ladder van Es majeur toepassen. Moduleert het stuk naar A mineur dan kun je inderdaad de aeolische ladder toepassen. En je kunt er een welles/nietes discussie over voeren maar A mineur aeolisch kun je gerust zeggen in de spreektaal. Men heeft het ook over de A mineur ladder.

    Hoe dan ook Je probeert me te pakken op details. Ik beloof je, wanneer ik een lesboek ga schrijven zal ik die fouten niet maken.

    Overigens aan die solo's die ik op dat stuk van Kaufmann stratje heb gespeeld waarbij ik niet zuinig ben met noten kan je wel horen dat ik de noten op de hals wel weet te vinden. Zonder mijzelf op de borst te kloppen hoor. Ik wil alleen niet dat nieuwe mensen een verkeerd beeld van me krijgen.

    He doet me een beetje denken aan die overdreven heisa met Henk Krol die per ongeluk WAO zei in plaats van AOW. Flauw.
    Gast hou op met jezelf voor schut te zetten. Daar vind ik je te aardig voor. Ik kan gerust nog een paar posts gaan zoeken waar je weer laat zien geen kaas van theorie te hebben gegeten, je haalt van alles hopeloos door elkaar. En je spel past ook niet bij je grote mond.

  10. #80
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard

    Okay, let nou goed op:




    Als je dit kunt uitschrijven en kunt programmeren en net zo kunt laten klinken, met dezelfde dynamiek, dan heb je mij om en zijn we waar we wilden komen.

    Maar dat zie ik never gebeuren.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top