Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 91
  1. #31
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Je bedoelt waarschijnlijk "on the grid"
    De drumpartij wordt opgenomen met een grid-gesyncte clicktrack, waarna alle drumhits worden gekwantiseerd naar The Grid.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Niemand over de (creatieve) interactie met de drummer als muzikant?

    Arme jongen ...

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Jij blijft net zo hardnekkig herhalen. En ik gaf geen vage omschrijving, ik gaf aan dat twee keer kort achter elkaar op een bekken slaan anders klinkt. En twee klappen op een tom klinken ook anders. Ik heb zelf jarenlang gedrumd, ik weet hoe het werkt. Waarom geloof je me niet?
    Ik geef argumenten. Ik heb blijkbaar de jouwe over thoofd gezien. Excuus. Ik dacht dat ze bij Shiwband vandaan kwamen. Ik hoef ook geen gelijk. Blijkbaar behoor jij tot de kleine groep mensen die en van drummen weet en de laatste stand van zaken van drum sampling en t verschil wel hoort. Als ik echt eens tijd te verspillen heb maak ik n blonde test voor je. Kijjen hoe je scoort. Ik zal je niet aandoen drums in een mix maar gewoon kaaal.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Je kunt zoveel geluiden uit alleen een snare halen, dat lukt je niet elektronisch. Of je het wil is een tweede natuurlijk.
    Natuurlijk lukt dat wel. Wat is volgens jou t verschil tussen al die geluiden maken en opnemen enerzijds en maken en samplen (oftewel opnemen) en triggeren en dan opnieuw opnemen?

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Wel eens geluisterd naar Steve Gadd? Dat kan een computer met samples niet.
    Wel eens geluisterd naar Buddy Ritch? Dat kan een computer met samples niet.
    Wel eens achter een Steinway concertvleugel gezeten? Dat kan een computer met samples niet.
    Wel eens achter een Hammond met Leslie gezeten? Dat kan een computer met samples niet.

    Zullen we verder gaan?
    Joh... Verder ook gelezen dat ik expres pop rock en metal noemde en dus expres geen jazz? Maar zelfs dat zou kunnen, het zou alleen extreem veel moeite kosten.

  6. #36
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    En als een jazz drummer met een elektronische kit zoals bij dat voorbeeld van Zuiderwijk zou spelen zou het denk ik ook prima klinken. Wel goede samples gebruiken. Dat is ook veel handiger. De partij inspelen in de sequencer of gelijk opnemen kan ook . Als je het in de sequencer inspeelt kun je later nog van sounds wisselen ook mocht je dat willen.


    In elk geval veel makkelijker dan dat geklooi met microfoons.
    Laatst gewijzigd door Brad; 6 januari 2018 om 11:39

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    En als een jazz drummer met een elektronische kit zoals bij dat voorbeeld van Zuiderwijk zou spelen zou het denk ik ook prima klinken. Wel goede samples gebruiken. Dat is ook veel handiger. De partij inspelen in de sequencer of gelijk opnemen kan ook . Als je het in de sequencer inspeelt kun je later nog van sounds wisselen ook mocht je dat willen.
    V9ovens mij bestaan er geen kits

    In elk geval veel makkelijker dan dat geklooi met microfoons.
    volgens mij verstaan er geen kits en sample libraries die een goede jazz drummer echt gaan laten klinken. Te veel variabelen. Programmeren zou nog wel kunnen maar dat is bijna onbegonnen werk.

  8. #38
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Het wordt denk ik niet goed begrepen, je hebt muziek en andere zaken.

    Voorbeeld:



    Jaren 50, muziek.

    Probeer dat eens met samples en een sequencer.

    Ik heb snelle computers, prachtige sax samples, geweldige piano samples en duizenden drum samples.

    Ik ga het niet eens proberen wat dat gaat niet lukken, het wordt een karikatuur.

    Eens Hans? (KW)
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ook jij mag aan de blinde rest meedoen

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Eens, Han. Maar ik geloof het wel allemaal. Ik heb niet zo’n zin meer om weer een zelfde soort discussie te voeren. Of het nou aan mij ligt weet ik niet, maar Fu is erg overtuigd van zijn gelijk en alle andere argumenten doen er niet meer toe of vallen in een uitzonderingssituatie. En wij zijn stom dat we het niet snappen. Showband heeft het allang opgegeven hier in dit draadje.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top