Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 91
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Alleen met bekken roffels (op dezelfde bekken) hoor je t duidelijk en voegen ze dus samples van complete cymbal swells toe. Oftewel: probleem opgelost. Voor snares hebbe ze speciale samples voor de snelle tussenslagjes geïsoleerd dus ook geen probleem.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ja, ghost notes. Daar zijn inderdaad tegenwoordig ook aparte samples voor. Maar toch, een echte drummer kan meer nuances uit een drumkit halen dan je ooit met een computer of elektronische kit zult halen. Niet altijd nodig, want als je de hele drumkit platproduceert hoor je al die nuances niet meer, maar in alle andere gevallen kun je zeker verschil horen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik denk dat jij en ik t verschil niet horen tussen een echte drummer en een goed geprogrammeerd drumtrack, bijvoorbeeld met 62 stacked velocity samples per type hit, meerdere type hits per instrument, ghost notes, room samples etc etc en geprogrammeerd door bijv een drummer of andere skilled persoon. Ook als t niet helemaal platgeproducerd is maar hele dynamische funky jazzy whatever pop is

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik zou de uitdaging wel aan willen gaan. En ik denk dat er dan zoveel tijd in gaat zitten dat je net zo snel akoestisch kunt opnemen. Ik hoef niet zozeer gelijk te hebben, maar de claim dat er geen verschil is tussen een computer en een drummer klopt niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Het verschil ga je niet horen. Waarom zou je? Je kunt welje mening blijven herhalen, maar je komt met alle respect alleen met vage omschrijving als "nuance". Of ik heb erover heen gelezen. Shiwband gaf als enige een solide argument. Daar heeft ie ook gelijk in. Daarom leveren ze cymbal swells mee. Maar er zelf eentje precies maken lukt idd niet goed. Maar hoe vaak gebruik je die nou en wat heb je meer nodig dan een cymbal swell van ieder bekken waarvan je zelf de lengte kunt bepalen? Voor pop rock metal etc meer dan voldoende.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Jij blijft net zo hardnekkig herhalen. En ik gaf geen vage omschrijving, ik gaf aan dat twee keer kort achter elkaar op een bekken slaan anders klinkt. En twee klappen op een tom klinken ook anders. Ik heb zelf jarenlang gedrumd, ik weet hoe het werkt. Waarom geloof je me niet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Je kunt zoveel geluiden uit alleen een snare halen, dat lukt je niet elektronisch. Of je het wil is een tweede natuurlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #28
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    13 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Jongens toch...
    Het gros van de luisteraars naar "eigentijdse muziek" hoort deze muziek via oortjes in MP3-formaat.
    En ik schrijf met opzet "hoort", want ècht luisteren komt nog maar zelden voor...
    Nuances, zo ze al van het bestaan ervan op de hoogte zijn, zal ze sowieso vette worst wezen.
    Jammer, maar helaas.

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Het verschil ga je niet horen. Waarom zou je? Je kunt welje mening blijven herhalen, maar je komt met alle respect alleen met vage omschrijving als "nuance". Of ik heb erover heen gelezen. Shiwband gaf als enige een solide argument. Daar heeft ie ook gelijk in. Daarom leveren ze cymbal swells mee. Maar er zelf eentje precies maken lukt idd niet goed. Maar hoe vaak gebruik je die nou en wat heb je meer nodig dan een cymbal swell van ieder bekken waarvan je zelf de lengte kunt bepalen? Voor pop rock metal etc meer dan voldoende.
    Ik weet niet hoe dat nu zit. Maar de Earring heeft in de jaren 80 of 90 de drumpartijen van een bepaald album in de sequencer van de Atari computer ingespeeld. Zuiderwijk heeft daarbij pads gebruikt met een raster. Dat wil zeggen dat wanneer je in de buurt van de rand slaat van een tom pad hij net zo klinkt als wanneer je op een echte tom slaat op die plek.

    Wat er momenteel te verkrijgen is op dat gebied weet ik niet maar je zou verwachten dat het alleen maar nog beter is geworden.

    Hoe dan ook, voor drumpartijen is de computer verdomde handig.
    Laatst gewijzigd door Brad; 6 januari 2018 om 01:54

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Wel eens geluisterd naar Steve Gadd? Dat kan een computer met samples niet.
    Wel eens geluisterd naar Buddy Ritch? Dat kan een computer met samples niet.
    Wel eens achter een Steinway concertvleugel gezeten? Dat kan een computer met samples niet.
    Wel eens achter een Hammond met Leslie gezeten? Dat kan een computer met samples niet.

    Zullen we verder gaan?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top