Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 91

Hybrid View

  1. #1

    Standaard echte drums aan je computer hangen

    ok drummergrappen hieronder graag






    uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=mKu_SUsy4O8
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een prima oplossing voor bandjes die het liefst met zo weinig mogelijk mensen werken maar die wel van echte akoestische drums houden, zowel live als in de studio.
    Laatst gewijzigd door Brad; 2 januari 2018 om 18:34

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Een prima oplossing voor bandjes die het liefst met zo weinig mogelijk mensen werken maar die wel van echte akoestische drums houden, zowel live als in de studio.
    ik verwachte hier de eerste "maar als je met drummers werkt werk je toch niet met mensen" en "dit is niet echt want een computer kan nadenken" grap....

    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #4

    Standaard

    Rond 1985 is er uitgebreid geëxperimenteerd met computer gestuurde drums. Echte drums dus, die servo aangestuurd werden en dus programmeerbaar. Voordeel? Ze zopen je bier niet op als je effe pissen was.
    Nadeel: een echte drummer droeg zijn eigen ketels. Nou mocht je dat als gitarist of bassist ook nog doen.

    Naar mijn smaak waren de Lynn drums veruit de beste. Zeer minutieus te programmeren.
    Zal morgen even kijken, want ik heb wel een paar tracks op het oog waar die Lynn drums op zijn gebruikt.

    En natuurlijk de beste:
    Wanneer kwijlt een drummer uit beide mondhoeken? Als ie waterpas staat.
    Zo, een vliegende start voor dit grappige draadje. En dan ben ik nog bescheiden. O ja, eerlijk is eerlijk. Ik ben ook drummer geweest.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hoe noem je iemand die met muzikanten omgaat.......?





    Een drummer.

  6. #6

    Standaard

    Hoe noem je iemand die niet met mensen kan omgaan?............

    erik de perik.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Een prima oplossing voor bandjes die het liefst met zo weinig mogelijk mensen werken maar die wel van echte akoestische drums houden, zowel live als in de studio.
    Ik zie er geen brood in. Drumsamples en evt grooves zijn veel betaalbaarder, veel makkelijker mee te nemen, te installeren, makkelijker op te nemen etc dan dit apparaat met een goed klinkend en derhalve duur drumstel.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik zie er geen brood in. Drumsamples en evt grooves zijn veel betaalbaarder, veel makkelijker mee te nemen, te installeren, makkelijker op te nemen etc dan dit apparaat met een goed klinkend en derhalve duur drumstel.
    Kun je als argument tegen een echt Hammond orgel met mechanische lesliebox ook zeggen. Maar dat Goddelijke geluid in een mooie akoestische ruimte krijg je niet uit een sample-doosje.

    Nu zal in het geval van het drumstel alsnog niet 'organisch' klinken, je hebt dan wel een echte drumstel-sound maar de drummer is een robot. Iedere slag en tik is hetzelfde en het is onnatuurlijk strak allemaal.

    Overigens zijn zo alle instrumentalisten te vervangen zoals bij Compressorhead;



    Alleen de zang is nog niet onder de knie, dat komt nog even van teletekst
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Maar dat Goddelijke geluid in een mooie akoestische ruimte krijg je niet uit een sample-doosje.
    Ehm... dus wel. Wat denk je dat die samples zijn? Idd dat goddelijke geluid opgenomen in een mooie akoestische ruimte met belachelijk dufe microfoons, met bleed, room, alles drop en draan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Nu zal in het geval van het drumstel alsnog niet 'organisch' klinken, je hebt dan wel een echte drumstel-sound maar de drummer is een robot. Iedere slag en tik is hetzelfde en het is onnatuurlijk strak allemaal.
    Ehm... dus niet Je programmeert onstrakheid gewoon mee, humanizing functie voor velocity variatie etc etc. Luister maar eens wat demo's van de bekende drum sample libraries, verschil horen jij en ik niet. En waarom ook wel, het is immers precies hetzelfde als wat een echte drummer doet met precies dezelfde geluiden en zelfde mics etc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Overigens zijn zo alle instrumentalisten te vervangen zoals bij Compressorhead;



    Alleen de zang is nog niet onder de knie, dat komt nog even van teletekst
    Andere instrumenten zijn veel moeilijker te vervangen. Sommige lenen zich beter ervoor dan de andere. Denk aan piano, drums etc. Waarom denk je dat er al hele albums, film scores etc met deels of zelfs helemaal louter sample libraries worden opgnkem? Omdat t werkt en men t verschil niet kan horen.

  10. #10

    Standaard

    wat betreft: "Iedere slag en tik is hetzelfde en het is onnatuurlijk strak allemaal"
    Deze set is bijzonder omdat het kennelijk dus wel een dynamisch bereik heeft en houten kloppers en dergelijke.

    En een drumcomputerpartij "net zo onstrak als een echte drummer krijgen" is natuurlijk niet moeilijk.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top