Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2007
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    158

    Standaard DIY PRS kit AliExpress

    Ik weet niet of dit het goede subforum is maar aangezien DIY kits toch enigszins zelfbouw is...

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere gitaar. Mijn eerste plan was on eens zelf te gaan bouwen maar ik ontbeer kennis en apparatuur om de gitaar compleet zelf te maken.

    Nou is mijn oog gevallen op een PRS model. Helaas kan ik deze enkel via AliExpress vinden. Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de Chinese DIY kitjes? Of anders mensen die in Nederland / Europa een adres weten voor een PRS kit?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb eens zo'n kitje in elkaar gezet. Leuk om te doen maar verwacht niet teveel van het eindresultaat.
    Met de aanschaf en alle extra kosten aan betere hardware, gereedschap, beits, lak etc etc zit je al snel aan 250 a 300 euro en daar koop je ook best een leuk PRS look-a-like gitaartje voor. Als je de hardware uit de kit gebruikt en je houdt de afwerking simpel dan ben je met 150-200 euro wel klaar.

    https://www.gitarre-bestellen.de/ heeft geloof ik wat betere kits maar die zijn ook een stukje duurder.

    Maar uiteindelijk doe je zoiets om van te leren en omdat je het leuk vind. Alhoewel ik erachter ben gekomen dat ik lak spuiten en schuren/polijsten een hel vind, daarom is hij ook niet helemaal geworden zoals ik hem wilde.


    Ik gooi wel wat foto's hieronder zodat je een idee hebt van wat je krijgt in je kit.

    Eerst even het eindresultaat met als vergelijkend warenonderzoek mijn twee echte PRSsen. Van een afstandje lijkt het er wel op maar zelfs na uren aan de frets gewerkt te hebben speelt het nog niet half zo goed als een echte. Maarja, dat is te verwachten voor de prijs.









    Laatst gewijzigd door Sander-H; 1 januari 2018 om 15:23

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard






  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Tering!!!! Dat halspen kanaal.... Gefreesd door de Chinese broer van Stevie Wonder?

    gepost met Tapaworst 12.9
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Tering!!!! Dat halspen kanaal.... Gefreesd door de Chinese broer van Stevie Wonder?

    gepost met Tapaworst 12.9
    Lekkel flezen!

    Maar de nek is niet krom getrokken dus dat valt alweer reuze mee. En met een cover erover ziet niemand het hé

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2007
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik vind het eindresultaat zo op de foto’s niet eens tegenvallen. En dat het wat minder lekker speelt kan ik wel begrijpen.

    Ik heb een bepaald idee/doel met de gitaar en mij leek het uiteindelijk beter om een kit te gebruiken dan een goedkope kopie aanschaffen en kaal gaan schuren.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Als je hem helemaal van jezelf wilt maken dan is een kit een leuke optie. Kun je ook kiezen wat voor hardware je gaat gebruiken. Zolang je maar wat geduld hebt want er gaat altijd meer tijd in zitten dan je denkt

    En op zich speelt hij prima voor een gitaar van die prijs; niet slechter dan een kant-en-klare PRS kopie. Is tenslotte ook gewoon een plank Chinees hardhout met een fineerlaagje, net als de kopieën.

    En in het ergste geval heb je een leuk stukje decoratie voor aan de muur...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Ik heb een Les Paul kit bij Aliexpress gekocht. Eindresultaat is een prima gitaar. Topic staat ook ergens in zelfbouw.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2007
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Als je hem helemaal van jezelf wilt maken dan is een kit een leuke optie. Kun je ook kiezen wat voor hardware je gaat gebruiken. Zolang je maar wat geduld hebt want er gaat altijd meer tijd in zitten dan je denkt

    En op zich speelt hij prima voor een gitaar van die prijs; niet slechter dan een kant-en-klare PRS kopie. Is tenslotte ook gewoon een plank Chinees hardhout met een fineerlaagje, net als de kopieën.

    En in het ergste geval heb je een leuk stukje decoratie voor aan de muur...
    Als ik zo vrij mag zijn, waar heb je houw kit vandaan en wat zijn de minpunten?

    Ik snap dat er meer werk in gaat zitten dan je zou verwachten. Echter ik ken mijzelf onderhand en van scratch een gitaar bouwen gaat hem voorlopig biet worden.

    Qua hardware heb ik alles, op de elementen na, liggen. Hoogstwaarschijnlijk gaan er weer gewoon EMG’s in.

    Het uiteindelijke doel is een gitaar die in ieder geval fatsoenlijk bespeelbaar is. Veel zal afhangen van de hals aan de andere kant durf ik best te zeggen dat mijn standaard niet heel erg hoog ligt. Ik speel eigenlijk alleen op gitaren met een nieuwprijs rond de €600/700.

    Ik durf het alleen niet aan om een van mijn huidige gitaren te schuren en opnieuw te spuiten. Stel dat het mislukt, dan ben ik uiteindelijk meer geld kwijt dan een kitgitaar.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    De kit komt van aliexpress en was toen iets van 125. Gelukkig zonder importtax langs de duane gekomen.

    De meeste problemen met slechte afwerking zijn met wat schuren en frezen wel weg te krijgen maar zoiets als de scheve trussrod is gewoon pech. Gelukkig gaf het geen problemen.
    De nek is verder wel goed bespeelbaar maar ik ben wat verwend

    Je kan ook een Harley Benton kopen en schuren, daar verpest je niets aan en de nekken zijn meestal wel goed bespeelbaar, zeker na wat fretwerk.

    Hoe meer tijd en aandacht je zelf in de afwerking steekt hoe beter het eindresultaat en je leert er een hoop van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top