Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 81
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard


    Wat heeft Adje eigenlijk korte beentjes! Zeker heel ver gelopen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #72
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik had die gitaar destijds op het oog vanwege zijn Les paul scale en zijn prettige hals. Maar ik vond hem te duur.

  3. #73

    Standaard

    Hopelozer dan zo'n 35 jaar geleden kon niet.Was punker geworden,en punk,dat kon iedereen.Kocht voor een tientje een gitaartje,een wat vreemd geval met een aktie die GVB afd tram in Amsterdam nog te hoog zou vinden.Wist ik wat een lapsteelachtige was...vervolgens naar een andere school waar ik bevriend raak met de gitarist van JACKAL-die alleen Hors Concours aan de talentenjacht mee mochten doen...Maar goed,alles toch in orde gekomen al was de weg lang en moeilijk.Maar de moeite blijkbaar want speel/shred die drie Ibanezzen nog dagelijks,als inmiddels ouwe headbanger.En drink gelukkig nog steeds bier met de heren (en nu ook dames) JACKAL-al ben ik wel de wat meer extreme kant opgegaan maar dat is juist de fun. \m/ \m/
    Laatst gewijzigd door Bartrock; 10 januari 2018 om 14:03

  4. #74

    Standaard

    Op mijn 10e moest ik goede punten halen op school en dan mocht ik een gitaar en gitaarles. Mijn vader vond het niks want we hadden ook nog een piano staan Een nylonsnarige Suzuki en iedere week 20 minuten gitaarles. Toen ik 12 was, vroeg ik aan mijn leraar of ik ook rock muziek mocht spelen. Kwam hij aanzetten met de beatles terwijl ik The Earring, Brood en de Bintangs bedoelde. Die match was er dus niet. Even later had ik mijn eerste elektrische gitaar van een japans merk waar de naam me van ontschoten is Een zwarte Les Paul) en een tien watter National versterkertje. Ondertussen had ik de Ramones, theClash, the Ex
    en de Sex pistols ontdekt en wilden mijn andere vrienden ook in een bandje. Een vriend wilde ook gitaar spelen ( hij kon er geen hout van) dus nam ik de bas ter hand (Ibazez Musician verdient met aardbeien plukken) , ondertussen een muziekcollectief opgericht. Mijn punkbandje was redelijk succesvol in de regio ook omdat we te slechte muzikanten waren, om nummers na te spelen. Dus verzonnen we maar wat zelf. Nu 35 jaar later nog steeds punker in hart en nieren DIY is mijn credo en ben de oude mannen als Neil Young, Johnny Cash en Nick Cave steeds meer gaan waarderen en in mijn repertoire gaan opnemen. Acoustisch (Eastman) en natuurlijk met mijn telecaster. Optreden doe ik niet meer hoewel een ouwe zakken bandje met kolere herrie zou ik wel weer leuk vinden. MS via facebook zoeken??
    Laatst gewijzigd door jahallozeg; 10 januari 2018 om 22:32

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jahallozeg Bekijk bericht
    Op mijn 10e moest ik goede punten halen op school en dan mocht ik een gitaar en gitaarles. Mijn vader vond het niks want we hadden ook nog een piano staan Een nylonsnarige Suzuki en iedere week 20 minuten gitaarles. Toen ik 12 was, vroeg ik aan mijn leraar of ik ook rock muziek mocht spelen. Kwam hij aanzetten met de beatles terwijl ik The Earring, Brood en de Bintangs bedoelde. Die match was er dus niet. Even later had ik mijn eerste elektrische gitaar van een japans merk waar de naam me van ontschoten is Een zwarte Les Paul) en een tien watter National versterkertje. Ondertussen had ik de Ramones, theClash, the Ex
    en de Sex pistols ontdekt en wilden mijn andere vrienden ook in een bandje. Een vriend wilde ook gitaar spelen ( hij kon er geen hout van) dus nam ik de bas ter hand (Ibazez Musician verdient met aardbeien plukken) , ondertussen een muziekcollectief opgericht. Mijn punkbandje was redelijk succesvol in de regio ook omdat we te slechte muzikanten waren, om nummers na te spelen. Dus verzonnen we maar wat zelf. Nu 35 jaar later nog steeds punker in hart en nieren DIY is mijn credo en ben de oude mannen als Neil Young, Johnny Cash en Nick Cave steeds meer gaan waarderen en in mijn repertoire gaan opnemen. Acoustisch (Eastman) en natuurlijk met mijn telecaster. Optreden doe ik niet meer hoewel een ouwe zakken bandje met kolere herrie zou ik wel weer leuk vinden. MS via facebook zoeken??
    voor een ouwe zakken bandje met kolere herrie ben ik beschikbaar....; bas of slaggitaar.. verwacht evenwel van mij geen supersnelle solo's en optreden hoeft ook geen heilige graal meer te zijn
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #76
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    @Jahallozeg
    Die zwarte Les Paul was misschien een Hondo. Twee schoolvriendjes van me hadden er ook eentje als eerste elektrische gitaar. Betaalbare gitaren en zeer bruikbaar.
    Laatst gewijzigd door Brad; 11 januari 2018 om 13:21

  7. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    @Jahallozeg
    Die zwarte Les Paul was misschien een Hondo. Twee schoolvriendjes van me hadden er ook eentje als eerste elektrische gitaar. Betaalbare gitaren en zeer bruikbaar.
    zou kunnen, speelde klote maar ja wist ik toen veel dat je ze zelf zou kunnen afstellen? En ik had zeker het geld niet om dat te laten doen, Roestige snaren, haperende pluggen en blij als je 5 consumptiebonnen en 25 gulden voor je optreden kreeg. Maar leuk was het altijd.

  8. #78

    Standaard

    M'n eerste nummer op electrisch: A Forest van the cure. Van vrienden geleerd. 1980 of 1981.
    Het grappige is, ik speel hem nog steeds, en nog steeds zoals ik hem toen leerde. Nooit meer uitgezocht hoe het nou echt is. Nog steeds leuk om te doen.

  9. #79

    Standaard

    Mijn eerste riff die ik leerde was Allright Now van Free. Ik begon met een elektrische, een Crafter Cruizer, jammer dat ik die gitaar niet meer hebt..

    Ik werkte in een muziekzaak en ik moest gitaren stemmen maar had verder nog nooit een gitaar aangeraakt en besloot toen om een gitaar van een vriend te lenen en van het een kwam het ander en nu speel ik regelmatig met redelijk zelfvertrouwen (Ondanks dat als ik mijzelf vergelijk met anderen die net zolang spelen als ik, best wel minder goed speel, alleen standaard akkoorden en simpele solo's) Op jamsessies, en met de band speel ik nu bijna 2 jaar gitaar.

    Oh en ik ben redelijk into Open G sinds een jaartje, heerlijke tuning! KEEEFFFF

    Speel nu op een Squier Bullet Strat!

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Moeder, broer en zussen speelden ooit een instrument.
    Ik nam ooit een klassieke gitaar inclusief les.
    Muziekschool, buurthuis.
    Moeizaam gepriegel.
    Ik heb het ding nog steeds.
    Hangt aan de muur, gestemd in een powerchord.
    DADAAD

    Maar het begon 'echt' met een tekst schrijven voor het plaatselijke punkbandje in de schoolkantine.
    Van hen nam ik een gitaar over, een Fender Lead.
    Eerste riff daarop kan Black Sabbath's Paranoid zijn geweest.

    Tegenwoordig heb ik een voorliefde voor gitaren met veel schakelmogelijkheden en micro amps.
    Laatst gewijzigd door Schrevel; 3 februari 2018 om 05:13

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top