Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 81
  1. #51
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Of je zegt, wel de lusten maar niet de lasten voor zover mogelijk.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Optreden is juist het mooiste van het hele muziek maken, wat mij betreft. Dat gelul thuis en in de oefenruimte is uiteindelijk een noodzakelijk kwaad om op een podium te kunnen laten zien wat je hebt geleerd.
    Dit heb ik ook wel. Sterker nog, als ik geen bandje heb ben ik zo klaar met gitaar spelen ook (op klassiek na).

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik vind optreden niet per sé iets geweldigs. Zeker als je muziek van jezelf speelt en je komt in een kutzaal, waar geen kut goed geregeld is en je ziet bij het opkomen 8 man op 16 meter afstand aan de bar zitten, plus nog eens 4 gasten die op 5 meter van het podium met de handen over elkaar naar je staan kijken. Er zijn gasten die vinden dat je je te allen tijde volledig moet geven. Ik kan dat niet. Ik begin strontsjagrijnig aan zo'n optreden.
    Maar het ligt ook heel erg aan de mensen met wie je bent. Ik kan me herinneren dat ik vanuit Nijmegen helemaal naar Den Helder (of all places) gereden ben om voor precies 1 man op te treden. Toen was ik helemaal niet sjagrijnig. Integendeel, ik kreeg de slappe lach op het podium.

    Optreden is het mooiste dat er is. Als je met goede mensen om je heen staat is er niets fijners dan dat. Nou, misschien neuken. Maar het één sluit het ander niet uit natuurlijk.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit heb ik ook wel. Sterker nog, als ik geen bandje heb ben ik zo klaar met gitaar spelen ook (op klassiek na).
    Een bandje geeft idd motivatie. Zonder band speel ik thuis ook nog amper iets.

    Verder is optreden tegenwoordig ook lekker confronterend. Het publiek staat met de telefoons van alles te filmen en als je dan na afloop de beelden onder ogen krijgt, blijkt dat het toch niet allemaal zo goed ging als je tijdens het concert zelf dacht Wel leerzaam natuurlijk.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik vind optreden niet per sé iets geweldigs....
    We hebben ooit een boekje (groot woord) uitgegeven met opmerkelijke cq memorabele anekdotes from the road.
    Zowel de zanger (van beroep schrijver), de bassist (redacteur/docent) en ik (ex schrijver) vinden het leuk stukjes te schrijven.
    Verder hebben we nog iemand die DENKT dat ie kan schrijven en iemand die ECHT schrijver is maar dat niet denkt.
    Anywho.
    De stukjes waren kwa teneur alle van het rampzalige soort. Van mij in ieder geval. Bitterzoet schrijft beter dan jubelzuur.
    In retrospect heb je daar het meeste aan, de triomphen zakken weg wegens niet interessant. Dan gebeurt er in feite niks, kwam zag overwon. Naar bed en licht uit.
    Life on the road zit vol met bizarre en vermakelijke avonturen, als je er oog voor hebt.
    Geen idee waar dat boekje is gebleven zoals zoveel van die dingen, maken is leuker dan bewaren.
    Maar het punt is, rampspoed mits goed gedoseerd is interessant, succes is saai.
    In retrospect dan, op het moment zelf is het andersom.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 7 januari 2018 om 15:10
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Zonder optredens zou voor mij de lol er al gauw vanaf gaan ben ik bang. Niet dat er ook maar iets mis zou
    zijn aan gewoon thuis in je uppie op de bank te spelen!, maar zonder een 'doel' denk ik niet dat ik de discipline
    zou kunnen opbrengen om op zoek te gaan naar riffjes en ideetjes voor nieuwe nummers e.d..

    Als we (eenmaal) op de planken staan valt alles samen en hebben we gewoon (nog steeds) ongelooflijk veel plezier, de reis er naar toe, tja das minder, maar goed dat hoort er eigenlijk van dag één gewoon bij ...

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    We reizen niet meer zo vaak samen, vaak eigen vervoer.
    Is meestal praktisch, wij vinden het jammer, samen in de bus heeft iets van een dagje uit, onderweg eerst bijpraten over voetbal en andere belangrijke weetjes, het toupen en het hoogtepunt, de Shell shop.
    Als je het beoogde dorp inrijdt voel je je als een voetbalploeg die is gekomen om een wedstrijd te winnen.
    Zo uitgelaten als de heenweg, zo rustig is de terugweg. Moe en promillage. Nog even naar een tankstation voor koffie en frikandellen te beoordelen (wanneer tussen duim en wijsvinger MOET ie half doorbuigen) en soms daarna nog een halfslachtige poging om een popquiz op te starten die al snel verzandt in gekissebis.
    En dan Amsterdam binnenkomen, meestal via Amstel. Zijn we weer! Rond dat punt breekt er wel iets uit van Westertoren of iets anders van Willie Alberti.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 7 januari 2018 om 18:32
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Als we bij Ruwiel zijn is 't weer bijna over ...

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    de reis er naar toe, tja das minder, maar goed dat hoort er eigenlijk van dag één gewoon bij ...
    Daar heb ik eigenlijk nooit zo'n moeite mee.
    Wel als je twee uur enkele reis hebt voor een setje op een festivalletje van 3 kwartier of zo, maar als we onze normale speelduur (normaal 1,5 + 2-2,5 uur) spelen heb ik er niet zo'n moeite mee. Beetje op tijd vertrekken, ergens wat eten met zijn allen, rustig opbouwen, effe bieren, dan spelen, en na het opruimen naar de shoarmatent, niks mis mee.
    't is maar goed dat ik geen prof ben

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Verschil met jaren ‘70 is er wel......toen lagen de joints op de amp klaar en stond het bier in overvloed koud. Nu spelen we op water of alcoholvrij en roken we geen van allen meer. Ook neem ik eerder afscheid van muzikanten die niet voldoen. Vroeger speelde je samen tot iemand zelf vertrok. Vriendschap hield een band samen die eigenlijk had moeten stoppen. Nu erger ik me niet meer langer aan mensen die er een potje van maken , ik stop er dan zelf mee of vraag ze gewoon te vertrekken......
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top