Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 81
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Eerste optreden was op m'n middelbare school. Into the Arena en The Boys Are Back in Town. Gelijk ook maar van die pyro shit gebruikt, toen nog gestart met een auto accu. MSG en Thin Lizzy waren zo ongeveer god hier in de buurt.
    Zo dat is niet mis...... Into the Arena van MSG!!!!!! :Love it, ben nog twee jaar terug naar Michael Schenker geweest in de Boerderij.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Oh, eerste optreden, dat is net zoiets als DE eerste keer, alles wat daarna komt blurred samen tot 1 grote vlek maar die allereerste keer vergeet je niet.
    In mijn geval een optreden voor de plaatselijke carnavalsvereniging voor kinderen.
    Ik was 12, kon 3 akkoorden en dat was genoeg. Ik herinner me Meisjes met rode haren.
    Dat was toen al beneden mijn stand maar ik moest het ermee doen.
    Ik weet nog dat ik dacht, ik hoop niet dat de meisjes mij daarop gaan afrekenen wat ik ben veel stoerder dan dat.
    De indianentooi op mijn hoofd hielp daar ook niet echt bij.

    Aan het einde was er polonaise. Een dikke mevrouw haakte zich vast aan mijn schouders en mijn indianenpak, een jute aardappelzak, maakte diepe putjes die nog dagen zichtbaar zouden blijven.
    Het was niet enkel mijn eerste optreden maar het zou tevens mijn laatste polonaise zijn.

    Behalve de eerste vergeet je blijkbaar ook niet de laatste keer.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 januari 2018 om 14:12
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Eerste optreden... ik was 15 of zo en was lid van de honkbalvereniging waar mijn zwager slaggitaar speelde in het gelegenheidsbandje voor het lustrumfeest. Een week voor het feest brak de andere gitarist zijn arm dus werd ik erbij gesleept, "ah dat kun je wel joh". Herinner me nog de solo van "You're so vain", ik vond het vreselijk maar ach er was bier genoeg dus iedereen vond het leuk.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Toen ik op de lagere school zat wou ik dolgraag gitaar spelen. dit is bijna 40 jaar geleden. Maar ik woonde in een klein dorp en je was verplicht voor muziek eerst 1 a 2 jaar blokfluit te spelen. Hier zaten dus alleen een paar meisjes op. Pas toen ik ongeveer 20 was een akoestische gitaar gekocht. Maar nog steeds wonende in een klein dorp en niemand die ik kende die me wat kon leren. Heb mede daarom tot mijn 47 gewacht om het weer op te pakken (ondertussen van alles gebeurd natuurlijk). Eerste riff was smoke on the water. En ondertussen gemerkt dat ik een echte metal fan ben. Dus akoestisch nooit meer aangeraakt.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    1e optreden was in een kraakpand, 2e, 3e, & 4e, ook, geloof dat er nog ergens een SRV wagen gepasseerd is, maar die stond ook op het terrein van een kraakpand.

    Ennuh altijd een bloedhekel gehad aan optreden.
    Veel te krappe ruimte, logistieke ellende, slecht geluid, sjouwen... bah.
    Tegen de tijd dat dat wat beter geregeld was vond ik er al geen reet meer aan.
    Gedoe johh.
    Jeugdhonken, kraakpanden, afgelegen muziekcentra, "bepaald" type kroegen, met een hoog barhangend alcoholistisch niet praktiserend homoseksueel gehalte.
    Nu moet ik bekennen dat ik mezelf muzikaal ook altijd teveel in een compromis gestort heb.
    Wil niet zeggen dat ik niet stevig invloed heb gehad op de uitvoer en het arrangement in de bandjes waarin ik speelde, maar zou ik wat meer mijn eigen werk gespeeld hebben ?
    Dat zou gescheeld hebben.

    Fok, ik word alweer chagerijnig wanneer ik eraan terugdenk; minstens zo erg als werk.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 6 januari 2018 om 17:19

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Picture this :

    Ik vergeet versnellende drummers met zestiendelige drumstellen, die anderhalf uur of meer nodig hebben om die dingen op te stellen, op podia waar je toch al met de hals van de bas van je bassist op your arse met je gitaar tegen je keyboard aan geduwd staat, net niet over het randje van het al dan niet geimproviseerde podium knikkert, op een dozijn droeftoeters dat is komen kijken, omdat het bier toevallig goedkoop is.

    En dan nu: picture de SRV wagen.

    Picture dan: 2 geluidsmannen die tegenwoordig bij de daklozenopvang slapen, eentje in een regenpak met een fietskar & twee herdershonden, de ander met een tas vol Ezz & Ghb.

    Juist

    Ik probeer te zeggen: beginners ? DOE HET NIET, DOE HET NIET !!
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 6 januari 2018 om 17:40

  7. #47
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    1e optreden was in een kraakpand, 2e, 3e, & 4e, ook, geloof dat er nog ergens een SRV wagen gepasseerd is, maar die stond ook op het terrein van een kraakpand.

    Ennuh altijd een bloedhekel gehad aan optreden.
    Veel te krappe ruimte, logistieke ellende, slecht geluid, sjouwen... bah.
    Tegen de tijd dat dat wat beter geregeld was vond ik er al geen reet meer aan.
    Gedoe johh.
    Jeugdhonken, kraakpanden, afgelegen muziekcentra, "bepaald" type kroegen, met een hoog barhangend alcoholistisch niet praktiserend homoseksueel gehalte.
    Nu moet ik bekennen dat ik mezelf muzikaal ook altijd teveel in een compromis gestort heb.
    Wil niet zeggen dat ik niet stevig invloed heb gehad op de uitvoer en het arrangement in de bandjes waarin ik speelde, maar zou ik wat meer mijn eigen werk gespeeld hebben ?
    Dat zou gescheeld hebben.

    Fok, ik word alweer chagerijnig wanneer ik eraan terugdenk; minstens zo erg als werk.
    Leve de man van de RSV en hij neemt de spaarpot mee. Optreden vond ik vroeger wel leuk, ook al was het in een troosteloze tent. Optreden op zich lijkt me nog altijd wel leuk alleen die rompslomp eromheen hoef ik inderdaad ook niet meer.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Optreden is juist het mooiste van het hele muziek maken, wat mij betreft. Dat gelul thuis en in de oefenruimte is uiteindelijk een noodzakelijk kwaad om op een podium te kunnen laten zien wat je hebt geleerd. Oké, de eerste optredens waren niet best, maar daar ben ik wel overheen. Ik zou beginners dus juist adviseren om zoveel mogelijk op te treden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Optreden op zich lijkt me nog altijd wel leuk alleen die rompslomp eromheen hoef ik inderdaad ook niet meer.
    zoals met de Bandtoer of hoe heet het ook al weer.... een uur voor aanvang 'aantreden' , gear opstellen (dus vooral geen 16 delige drumkits), soundchecken, spelen, snel afbreken en weer oprotten....voor een fooi..... daarvoor moet je jong, sterk en onbedorven zijn.....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Er is altijd ergens een momentje dat je denkt, waarom doe ik mezelf dit aan maar daar moet je dwars door heen.
    No nuts no glory.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top