Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 81
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    zal het deze keer kort houden.....na de klassieke gitaarlessen die me nix deden..... Als je het een riff mag noemen: House of the Rising Sun (als iemand dat heden ten dage op een sessie inzet, ren ik gillend de tent uit.. kan het niet meer aanhoren) en (imo zeker wel een riffje) Jumpin' jack Flash....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Oh ja, die zat er voor mij ook snel in, Hotrs, misschien wel als 1e... in tegenstelling tot jou, heeft het nog aardig invloed uitgeoefend op me ook, fijn nummer, geinig om dan ook snel te kunnen leren spelen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Hold you back Status Quo in 1986

    Veel verder ben ik eigenlijk ook niet gekomen

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Hold you back is niet bepaald een beginnersliedje. Open stemming, veel pull off's en dan die feel... Zeker weten dat het er niet vooral een beetje op leek?

  5. #25
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard

    @bustra: bedankt voor de YouTube kanalen, ze leggen het idd goed uit. Meteen geabonneerd, zal ik nog kunnen gebruiken

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Hold you back is niet bepaald een beginnersliedje. Open stemming, veel pull off's en dan die feel... Zeker weten dat het er niet vooral een beetje op leek?
    Ik speelde 'm natuurlijk verkeerd en wist ook niet van de open stemming. Maar dat doet iedereen in het begin, dingen verkeerd spelen, Smoke on the Water, Whole Lotta Love en Paranoid worden ook altijd verkeerd gespeeld (uiteraard ook door mijzelf).

  7. #27

    Standaard



    Een Marina feeling series 1,zonder koffer....een squire 15 versterker..(geen reverb)...en een gratis kabeltje om de twee met elkaar te verbinden. Geen stemapparaat of zelfs maar het flauwste idee hoe een gitaar gestemd moet worden. Geen idee ook hoe ik er ook maar iets herkenbaar als muziek er uit moet krijgen....eigenlijk.....als ik het goed bekijk ....en ondanks dat ik er nog steeds geen hout van bak...ben ik een natuurtalent.
    In ieder geval een doorzetter.

    Trouwens...beste aankoop ooit: een stemapparaat!
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 4 januari 2018 om 00:33
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mijn eerste tuner:


  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Op mijn 7e omdat ik niet eerder mocht en op een gitaar omdat een piano te duur was...... Zo’n Symphony met de snaren op handhoogte boven de toets.........
    Eerste deuntjes waren kinderliedjes, naast de toonladders. Op mijn 15e in een eerste band en dan natuurlijk Electrisch. Een Diamond Stratocaster met een Mars versterker. Hele Beano album van John Mayall en the bluesbreakers leren spelen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik ben zo rond 1971 begonnen met gitaarspelen. Er was nog geen internet en tuners bestonden nog niet, als je een gitaar kocht nam je daar ook een stemvork of stemfluit bij. Liedjes zocht je uit op gehoor of je kocht of leende (bij de Bibliotheek!) tablatuur.

    Ik had een oude stemvork van mijn oma gehad (Conservatorium piano en zang!) maar iedere keer als ik de gitaar met dat ding gestemd had en met een plaat mee probeerde te spelen lukte het voor geen meter. Bleek dat die stemvork nog in de klassieke A stond (432hz) i.p.v. de huidige A (440hz) van de moderne muziek, maar dat soort zaken begrijp je pas later.

    In die vroege jaren 70’s probeerde iedereen gitaar te leren spelen en ik herinner me vooral dat ik het meeste geleerd heb van met vrienden samen te spelen. Iedereen kon wel iets en dat leerden wij gretig van elkaar, buiten dat het natuurlijk ook heel gezellig en motiverend was. Mijn eerste band was de schoolband, iedere school had die toen.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 4 januari 2018 om 15:39

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top