Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Soopnoobosaurus Rex

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard Soopnoobosaurus Rex

    Stelt zich voor........

    Aangenaam ( hoop ik ) kennis te maken met jullie.

    Soop ( super) noob (newbie) osaurus ( ouwe zak) Rex (Supreme sufkut ), om al doende en lerende tot een wijziging van profielnaam te komen die aansluit bij mijn hopelijk aankomende gitaarvaardigheden.

    Ik ben Ed, heb geen drol verstand van gitaar spelen, maar wil het wel heel graag leren, tbv dit leren heb ik een spotgoedkope gitaar gescoord die bij mijn budget past en die ik prettig vind om te zien zodat ik hem tenminste oppak ( dat helpt bij mij;-), en als blijkt dat er geen klap van bak ( niet geheel onwaarschijnlijk al heb ik ergens wel eens gehoord dat oefening kunst schijnt te baren, klinkt als een pijnlijke bevalling) dan is er tenminste geen man overboord.

    Het leek me wijs om me aan te sluiten bij een forum, ik weet letterlijk net twee dagen hoe ik een plectrum vasthouden moet.

    Niet lachen als ik vertel wat eindelijk voor mezelf gescoord heb, goedkoop gitaartje bij gear4music, een zwarte Harlem V wel te verstaan, ik moet ergens beginnen maar heb al in de smiezen dat mijn keuze niet ideaal is geweest om mee te gaan zitten oefenen, dat word dus staan, verder een Fender Frontman 10 watt versterkertje en een Amplug2 Metal, oja en een riem. Verder misschien een slimme of domme keuze gemaakt om Rocksmith 2014 te kopen en te instaleren op mijn laptoppie, zoals ik al zei, ik weet verder nog helemaal niks, anyway......het is wat het is en het is van mij.

    Ik hoop nader kennis met jullie te maken op het forum en een heleboel tips op te kunnen doen bij het threadbrowsen.

    Groet en wellicht tot zwets,

    Ed

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ding maar meteen in een open G. of open D. stemmen dan, Ed, komt ten goede aan de progressie.
    Stemmen doe je ook pas net, dus let op dat je geen snaren stuk draait.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard

    Dank je voor de tip Tupelo, ik heb wel een stemapparaatje gekocht, dat ben ik ook nog aan het uitvogelen, mezelf kennende zullen er wel een paar snaren sneuvelen, oja zo'n snaardraaizwengetje heb ik ook gekocht met mijn vooruitziende blik en een paar waarschijnlijk veel te dure snaren, DR Black beauties.

    Groet

    Ed

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Welkom dinges.Je kan de onderkant van de gitaar(tussen de 2 punten) op een bovenbeen leggen en zo prima zittend spelen.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard

    Je nickname is al even lang als je tekst
    Veel succes Rex.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Welkom dinges.Je kan de onderkant van de gitaar(tussen de 2 punten) op een bovenbeen leggen en zo prima zittend spelen.

    Merci voor je welkom Helm, en inderdaad na wat kontrondschuiven in mijn stoel kon ik idd zittend spelen. Volgende aanschaf word denk ik een krukje, denk dat dat nog makkelijker is.
    Vriendin ingeruild voor paard dat minder frequent op het laminaat schijt, ik heb nu ook een groene kruiwagen.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bon_jovi Bekijk bericht
    Je nickname is al even lang als je tekst
    Veel succes Rex.

    Dank je wel voor je succeswens, je bent de eerste, ik wens u/je/jou dito veel succes..

    En uiteraard de beste wensen bestaande uit veel geluk in de vorm van grote coupures.
    Vriendin ingeruild voor paard dat minder frequent op het laminaat schijt, ik heb nu ook een groene kruiwagen.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hallo Ed, welkom. En een originele grappige naam heb je. Ik vond tot nog toe Dodeboboeror de grappigste en origineelste naam maar die van jou mag er ook zijn. Veel plezier hier.

    Groeten.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Hallo Ed, welkom. En een originele grappige naam heb je. Ik vond tot nog toe Dodeboboeror de grappigste en origineelste naam maar die van jou mag er ook zijn. Veel plezier hier.

    Groeten.
    Gracias Brad.
    Vriendin ingeruild voor paard dat minder frequent op het laminaat schijt, ik heb nu ook een groene kruiwagen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top