Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 40

Discussie: Tape delay

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Kan zijn Brad, heb zelf een Memory Boy van EHX - maar klinkt echt niet als tape delay........Voor een echte tapedelay sound heb je.....een tapedelay nodig. Niet dat ik er één wil, want ik vind ze veel te duur!!!
    Precies. Ik heb een Ibanez AD-9 Pro. Erg goed en stil, maar klinkt niet als een tapedelay. Mijn Roland Space-echo is ook al jaren de deur uit. Te groot om mee te slepen en onderhoudsgevoelig.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 31 december 2017 om 16:45
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zo leuk als ik het vind, een gecompliceerd mechanische apparatus op je board blijft een tricky factor.
    Dat zal wat anders liggen als je, zoals in Nijlands geval dacht ik?, enkel in kerkachtige toestanden optreed, daar zal het bier minder snel door de lucht vliegen en roadies je spullen in een hoek gooien als je net klaar bent en even uitpuft in de kleedkamer.
    Ha, ha, ik denk niet dat ze in de kerk zitten te wachten op onze rockmuziek. Maar het is wel een katholieke buurt dus misschien in de kroeg ertegenover ;-)

    Nee ik heb zelf 2 hele mooie delays, te weten de Eventide H9 en de analoge vintage revolution pedalpro met een bucket memory delay incl. modulatie. Ondanks dat ze beiden heel erg goed klinken was ik vooral benieuwd wat een echte tape delay hier nog aan zou toevoegen. Het is in dit geval puur voor thuisgebruik met mijn Lex Bos buizenamp.

  3. #23

    Standaard

    Mocht iemand nog een tape delay zoeken, op 2dehands.be staat er sinds vandaag iemand die 5 Dynacord Echolettes verkoopt. De buizenversies als ik me niet vergis.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Vu meters en kattenogen...buizen, kattenogen
    Bedoel je vissenogen? Of toch echt kattenogen, want dat ken ik niet(behalve de reflector op een fiets), heb je een voorbeeldje?
    Bekende vissenogen (niet gitaar gerelateerd):

    Laatst gewijzigd door jan7; 31 december 2017 om 17:23

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Dit is een kattenoog
    Ik heb een pedalen van Gurus, die hebben dat.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Het is in dit geval puur voor thuisgebruik met mijn Lex Bos buizenamp.
    Ik denk dat een tape delay jou uitstekend zal staan.
    Evenals een reverb tank trouwens.
    Vorig jaar haalde Fender ze uit produktie en Bax verkocht de laatste een half jaar geleden voor 425 euro, daar krijg je ze nog niet eens 2e hands voor. Ik had de laatste, de volgende stond er "uitverkocht".
    Easily de beste deal van 2017.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dit is een kattenoog
    Oh, ok, komt me vaag bekend voor. Wist niet dat het zo heette. Is het een 'afstemoog' op oude buizenradio's?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Oh, ok, komt me vaag bekend voor. Wist niet dat het zo heette. Is het een 'afstemoog' op oude buizenradio's?
    Ja, zo'n em84 ofzo


    gepost met Tapaworst 12.9
    147-c Guitars

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    T-Rex heeft een poging gedaan om een goedkopere tape delay op de markt te brengen door een kleinere en beperktere versie van de replicator te ontwikkelen voor ca. 550 Euro. Meet the junior:http://www.t-rex-effects.com/replicator-junior
    Houd er rekening mee dat de delaytijd van de replicator jr niet onder de 350ms kan....geen slapback dingen dus!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Houd er rekening mee dat de delaytijd van de replicator jr niet onder de 350ms kan....geen slapback dingen dus!
    Ik denk dat je wat anders dan slapback (50 - 100 ms) bedoeld toch?


    Daarbij zou ik met (max.) 350 ms prima uit de voeten kunnen, kan me niet heugen dat ik echt meer nodig had.
    (en voor die uitzonderlijke situatie is een digitale variant voor een keertje ook wel prima wat mij betreft)
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 1 januari 2018 om 12:12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top