Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Stemming op 432 hz

  1. #11

    Standaard

    Nou Johan, laat het even weten of het iets met je doet.
    Het schijnt trouwens in de reggae gebruikt te worden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sparrow Bekijk bericht
    Nou Johan, laat het even weten of het iets met je doet.
    Het schijnt trouwens in de reggae gebruikt te worden.
    Sure!

    Gaat wel even duren want mijn linker armpje ligt op dit momemt een beetje in de kreukels. Afgelopen zaterdag naar een nieuwe vriend toegegaan met een drumstel thuis, toch weer net ietsje te enthousiast gedaan. Dus even rustig aan nu, maar ik kom er zeker op terug!

    Zou het zo kunnen zijn dan de aanbidders van Jah Rastafari die andere key van de vibratie kunnen aanvoelen en onderscheiden? Geen idee. Misschien komt het ook wel gewoon door het oproken van complete oerwouden, who knows?! Smoking till the whole truth zoals Snoop Dogg het ooit zei.

    Als ik weer in een ultraspirtuele mood ben, dan ga ik dit filmpje nog eens bekijken.



    Sommigen zeggen dat het hele 432hz verhaal ons vroeger is aangereikt door de folks uit space. Sommige mensen beschouwen deze folks als de goden van de aarde. Maarja, wie heeft hun dan weer gemaakt? Ga je never nooit niet uitkomen denk ik. En als we echt ooit op de maan zijn geland, dan zijn wij daar weer de aliens geweest.

    Zelf uitproberen en voelen dus. Zoveel mensen, zoveel waarheden. Dat maakt het juist mooi en interessant hier.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.937

    Standaard

    Ik las dat de Nazi's 440 Hz erdoorheengedrukt hebben omdat dat agressie en stress zou verhogen bij het volk.
    Toe maar!

    Remork sluiten.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Ik las dat de Nazi's 440 Hz erdoorheengedrukt hebben
    Sinds 1885 is voor wetenschappelijke toepassing vastgelegd dat de A4 een frequentie van 440 Hz hoort te hebben.
    ...
    Informeel kwam de Amerikaanse muziekindustrie tot een compromis van 440 Hz voor de bouw van muziekinstrumenten.
    Deze waarde werd in 1936 overgenomen door de American Standards Association.
    In 1939 belegde Joseph Goebbels een conferentie, waarbij de standaard van 440 Hz moest worden vastgelegd.
    Het duurde echter tot 1955 tot in Londen de beslissing hiertoe viel (en herbevestigd werd in 1975) door de Internationale Organisatie voor Standaardisatie, bekend als ISO 16.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Stemtoonhoogte

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.937

    Standaard

    Och, ik word op wel meer terreinen niet gehinderd door enige kennis.

    Remork sluiten.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Als het waar is wat in het ultraspirituele filmpje wordt beweerd, dan kan ik me dat verhaal van de Nazi's ook wel ergens voorstellen. Dus als 432 gebaseerd zou zijn op iets van een natuurlijke of hogere harmonische orde, en je weet dat, en je loopt toch al te fucken met massale terreur, waarom dan ook niet? En ik geloof best dat je dingen al naar je hand kunt zetten nog voordat ze officieel zijn gestandaardiseerd. En er liepen in de nazi top genoeg gasten rond met een belachelijk hoog IQ. Hoogst gemeten was 143 dus dat waren echt geen domme jongens ofzo.

    Is ook wel handig als totale wereldheerschappij je doel is voor de komende 1000 jaar. Adolf had een droom, en die ging verder dan alleen schilderijtjes maken.

    Slightly off-topic:

    Mij viel verder iets anders op in de tabel uit dat filmpje. Ik was in een vorig leven videofiel op htforum. Klooien met immens grote CRT projectoren, die gaven vroeger een beter plaatje dan de compacte beamers. De Sony VPH 1292 bijvoorbeeld, een projector van 92 kilo die 1 meter lang was en die was ontworpen voor industriële toepassing. Defensie en vliegsimulatoren en dat soort zaken. En op een groot scherm ga je je dan ook bezighouden met de uitsturing van beeldschermresoluties uit de bron. Want als je dat niet doet, dan kun je de beeldlijnen gewoon tellen.



    Anyway dit is dus die tabel.



    Ik zie nu in die tabel een paar getallen terug van beeldschermresoluties onder bepaalde aspect ratio's.

    C# 540 en 1080 en 2160.
    In videoland zijn daar standaardresoluties op gebaseerd.
    540p: SD, Standard definition. Dus 960 pixels op 540 horizontale lijnen. qHD, precies een kwart resolutie van Full HD.
    1080p: Full HD, Dus 1920 pixels bij 1080 horizontale lijnen. WXGA.
    2160p: UHD. Ultra HD of 4K. 3840 pixels bij 2160 beeldlijnen.

    F# 720 en 1440 en 2880
    720P =1280x720. Je kent het vast wel van de vroegere 'HD ready' televisies. Dus nog geen full HD, maar meer pixels dan Standard Definition.
    1440p, even een copy paste omdat ik lui ben.
    1440p is the shortened title for the 2560×1440 resolution. It's also referred to as QHD (Quad HD) because it features a resolution four times as large as a 1280×720 HD resolution. Besides QHD, 1440p is also known as WQHD (Wide Quad HD)
    2880P is 5K, oftewel 5120 bij 2880. Een computerresolutie, bijvoorbeeld van het 5k retina display van Apple https://en.m.wikipedia.org/wiki/5K_resolution

    Bron: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grap...lay_resolution

    Misschien weer far out, maar het viel me wel op. I think there's more to this than meets the eye. Maar dat kan ook komen omdat ik het gewoon leuk vind om zo te denken. Pure nieuwsgierigheid naar de dingen achter de dingen.

    Ik het het maar even aan de jongens en meisjes van het HTForum gevraagd, die zijn technisch goed onderlegd en zullen vast wel en verklaring hebben.

    Achja, Apple met hun gekke 5K standaard. Misschien had Steve Jobs wel gewoon een hapje van het alien fruitappeltje uit het paradijs genomen en daar zijn logo op gebaseerd. Geen idee en hij zal het ook niet meer kunnen verklappen.



    Edit: nog maar een laatste edit.

    Wat was die appel uit het paradijs nou eigenlijk precies? Gewoon een appel? Of misschien toch iets anders? En waarom werd God of de Goden daar zo boos over toen er een hapje uit werd genomen? Omdat 'ie toevallig aan de tree of knowledge hing, en 'they' de mensen 'would become as we' God/de Goden als ze er van zouden eten? En als dat dan zo zou zijn, waarom zou dat dan zo'n vreselijke zonde zijn en waarom zouden Adam en Eva daarvoor uit het paradijs gekickt moeten worden?

    Sommigen beweren dat die appel psychedelica was, die niets meer dan de vonk van de etheogene ervaring is geweest. (etheogeen = afkomstig van de God in onszelf). They become as we?



    Had mijnheer Jobs misschien zelf ergens van gesnoept?

    "Steve Jobs made no secret of the fact he experimented with LSD while in college. The late Apple cofounder said taking the psychedelic drug was a profound experience, and "one of the two or three most important things I have done in my life."



    But we've now got a new window into the legendary tech visionary's drug use.

    Bron: Business insider

    Zoals je ziet, veel vragen en weinig tot geen antwoorden. Zelf ben ik al lang geleden gestopt om mijn hersens te pijnigen met dit soort reverse engineering vraagstukken.

    Tot zover dit exotische uitstapje, nu weer terug naar gitaar? We are the creators of sonical frequency pulses anyway
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 1 januari 2018 om 19:24

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Goed inmiddels een technisch onderbouwd antwoord vanaf het collega forum

    Quote from: Jimi Hendrix on January 1, 2018, 16:15:52
    Kan iemand me even uitleggen hoe het komt, dat ik bij C# en F# sharp wel hele bekende getallen terug zie in de vorm van videosignaal resoluties? Inclusief Apple's 5K Retina scherm? 5120 x 2880?

    Antwoord:

    'Deze displayhoogtes zijn deelbaar door 9. De ‘Factor-9 grid’ heeft ook die 9, dus dat zal er wel mee te maken hebben; getallen die door 9 deelbaar zijn. De displayhoogtes zijn deelbaar door 9 vanwege de 16:9 verhouding. Als het niet deelbaar door 9 zou zijn zou je niet meer hele pixels overhouden. 16:9 komt weer van 4 kwadraat : 3 kwadraat' (de beeldverhouding uit de tijd vóór de breedbeeld TV's)

    Op dat collega forum heeft jaren geleden een discussie gewoed over 432 hertz. Iemand had daar een apparaat gebouwd, waar je een CD in kon doen. Die werd dan geript en gepitched, zodat de muziek in 432hz afgespeeld kon worden. In feite gewoon via een veredelde PC.

    Een leuk idee, maar zelf ben ik er geen voorstander van. Omdat je met de lagere pitch dus ook het tempo van de muziek naar beneden bij stelt. Zo is de oorspronkelijke opname niet bedoeld door de artiest.

    Instrumenten afstellen op 432hz lijkt me daarom interessanter om te verkennen, ongeacht of en wat het dan zou moeten doen. Dan is in ieder geval de opname van de instrumenten correct.
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  8. #18

    Standaard

    Zag ooit een filmpje voorbijkomen waarbij het idee historisch gezien volledig onderuit gehaald werd.

    En in het land van de guru's is het normaal dat een sitarspeler zijn instrument zo stemt dat de sitar het beste tot zijn recht komt. Een andere speler kan er dus met zijn sitar onder of boven zitten. Uiteraard wordt er binnen één ensemble wel een gemeenschappelijke 'C' (of 'A', net wat je wilt) aangehouden.

    Maar het is echt heel simpel, probeer uit, en zie wat je zelf vindt.

    Met een programma als BestPractice kun je het ook op bestaande muziek loslaten, zonder dat het tempo aangepast werd.

    Los daarvan, nauwkeurigheid stemapparaten zal tegenwoordig best goed zijn. Frank Zappa vermeldt in zijn autobiografie of een interview, dat hij zijn band op de marimba liet stemmen, ipv stemapparaten. Neem aan dat de Rodes en de Hammond niet consequent meegenomen werden. Lijkt me een leuke klus, voor de technici, als dat elke dag zou moeten. Gok dat het gold voor de band in 1988, die alleen digitale keyboards mee sleepte. (het ontbreken van analoge synths, en de toenmalige digitale rhodes en hammond geluiden was eigenlijk het enige minpuntje van die band)

  9. #19

    Standaard

    Deze is leuk... en met enige diepgang


  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Deze is leuk... en met enige diepgang
    Hele toffe video!

    De man heeft er zeker werk van gemaakt, daar zijn ongetwijfeld de nodige uurtjes aan vooronderzoek in gaan zitten. Ook heel cool hoe hij dat gedaan met fragmentjes zonder kleur. Wat hij zegt 'things that are tuned lower, sound warmer and less strained' daarmee slaat hij denk ik de spijker op zijn kop. Het fragment van het keyboard dat daadwerkelijk in 432hz was getuned klonk niet echt bijzonder fijn. In 428hz was het best te pruimen. Helaas zijn deze frequenties niet voldoende gebleken om fata morgana's vanuit mijn derde oog te genereren

    Zo zie je maar weer, the proof of the pudding is in the eating.

    Er heeft een paar jaar geleden een heel leuk artikel op nu.nl gestaan over dat een absoluut gehoor niet bestaat. Lieten ze mensen die claimden dat ze het hadden naar een muziekstuk luisteren. Na het horen van een verkeerd gespeeld muziekstuk blijken ze verkeerd gespeelde tonen als zuiver te interpreteren, terwijl tonen die eigenlijk op de juiste hoogte worden gespeeld hen als vals in de oren klinken.

    Hier is het artikel: https://www.nu.nl/wetenschap/3498808...at-niet--.html

    Die bevindingen zijn dus hetzelfde als wat in het filmpje wordt verteld.

    Bedankt voor het delen!
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top