Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard sound neck humbucker

    ik heb laatst mijn humbucker in de nek positie van een G&L thinline telecaster vervangen door een seymour duncan 59 humbucker als ik de drie standen schakelaar in de nek positie plaats klinkt hij zeer mooi maar wanneer ik de schakelaar in de midden positie plaats verlies ik teveel geluid van mijn humbucker t.o.v. mijn bridge single coil. er zitten 250 K pots voor volume en tone in de gitaar.kan misschien iemand mij uitleggen hoe ik dit zou kunnen oplossen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Fase probleem? Draai eens de draden om van de humbucker.

    gepost met Tapaworst 12.9
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    de ommanteling van de kabel van het element is van metaal dus neem ik aan dat dit de grounded kabel is en die heb ik aangesloten bij de grounding van de volume pot het dunnere kabeltje wat tussen de ommantelde elementkabel zit heb ik aangesloten op de 2 eerste voetjes van de driestanden schakelaar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Brugelement heeft de baseplate geaard en is ook niet zomaar om te draaien. Lastig. Weet je zeker dat de set mooi bij elkaar past?

    gepost met Tapaworst 12.9
    147-c Guitars

  5. #5

    Standaard

    inderdaad de twee elementen lijken niet met elkaar te matchen qua fase schakeling,maar wanneer ik er voor kan zorgen dat de niet ommantelde draad van de humbucker ommanteld geraakt en niet in aanraking komt met grounded componenten zoals de schielding zou ik dit element dan wel andersom kunnen aansluiten ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Je zal zogegd +en - moeten omdraaien, maar de mantel zelf moet wel de - blijven zoals je al zegt

    Tapabitch!
    147-c Guitars

  7. #7

    Standaard

    en met een vier aderig bekabelde humbucker zou dit dan wel kunnen om deze in fase om te schakelen? en kan ik dan zonder het element te beschadigen verschillende aansluitingen uit proberen want ik heb hier geen schema van kunnen vinden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard sound neck humbucker

    Kut! Ik haal twee topics door elkaar (dacht dat dit het s-h-s topic was.

    Sorry, ga opnieuw nadenken.

    Heel mijn post dus verwijderend.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 10 januari 2018 om 12:01
    147-c Guitars

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Laat de twee gekleurde kabels ff aan elkaar. Haal die aan de mantel zit los en de andere losse zet je aan de mantel vast. Die mantel gaat aan de massa en die ene losse naar je pots of schakelaar. Kijk dan eens wat het doet

    Tapabitch!
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top