Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 75
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Vet, ik heb die pigro al wel heel lang. Nu heb ik technisch weinig verstand van gitaren maar toen wist ik echt helemaal niks. Misschien toch eens van de muur af trekken dat ding.
    ...al is het maar voor de dames links op de foto
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    ...al is het maar voor de dames links op de foto
    Ja ja. We hebben leuke zangeressen. ;-) Voor boekingen http://www.justus-feestband.nl/

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    ...al is het maar voor de dames links op de foto
    Lol ......
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 29 december 2017 om 21:24

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    als je NU een nieuwe Gibson wilt en van rare kleurtjes (inverness green of plum insane) houdt dan kan je nu nog bij Music Store een Gibson Les Paul Futura kopen voor 777 piek ( https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/...eal-des-Jahres). Anders wachten op de uitverkoop van 2018.
    Of toch een gebruikte….. schrijf je minder op af. en dan idd niet eentje met verdwenen serienummer en liever ook geen halsreparatie. Blijft altijd een dingetje ook al zijn ze goed gerepareerd.
    Overigens waarom beperk je de opties wat merk betreft tot Vintage en Epi?
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Ik ben er zelf niet van overtuigd dat die vintage gloss afwerking een lang leven heeft, die ongelakte exemplaren beschadigen veel te snel.
    Een gerepareerde hals hoeft geen enkel probleem te zijn als dat goed is uitgevoerd, dat dit het geluid negatief beïnvloed is niet te bewijzen en waarom zou ibanez zijn koppen anders lijmen, gibson zou dan toch ook zijn hals body verbinding niet hebben gelijmd. Als je er een tegenkomt met gerepareerde kopknak geef het dan gerust een kans, je kunt je een paar honderd euro besparen. Zelf heb ik een uit de gem series met een 50's hals en P90's (volgens Pigro het best bewaarde geheim uit gitaarland .) een gerepareerde kopknak op de koop toe die mooi gelijmd is, hangt ook al een paar jaar aan haar kop aan de muur hier en dat gaat zonder problemen. De prijs die ik ervoor betaald heb koop je amper een tweedehands epi, vintage of tokai van. Terwijl er toen ook een op MP stond zonder knak en daar werd nog iets van €900 voor gevraagd. Oh, kreeg er ook een koffer bij. Ongezien en dus zonder er op gespeeld te hebben op laten sturen. Guess what, voor het dubbele van wat ik er voor betaald heb doe ik hem niet weg. Neemt niet weg dat het goedbedoelde advies is die hierboven gegeven word maar de angst van opnieuw breken of minder goed geluid is naar mijn mening ongegrond.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    je zegt het: "goed gerepareerd". Een breuk goed repareren is iets anders dan bij het bouwen een kop aanscherven. een goed gerepareerde breuk zal doorgaans niet opnieuw op dezelfde plek breken; zoveel is juist en er zijn idd veel voorbeelden van goed gerepareerde hals- en kopbreuken die niet afdoen aan geluid en bespeelbaarheid. Het gaat er dus imho om dat bij de aankoop van een gitaar met een gerepareerde hals / kop het bewijs er bij wordt geleverd dat het vakkundig is gerepareerd. De simpele aanprijzing van de verkoper dat het door Tom, Dick of Harry vakkundig is gerepareerd, neem ik doorgaans niet zomaar voor waar aan.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Dan zal ik wel enorm geluk hebben gehad dat ik de verkoper op zijn woorden heb geloofd, dit is een volgens de verkoper door een vakman in de gitaarbouwerij gedaan, luthier heten die toch?
    Heb nooit om de bon gevraagd maar de foto's beloofden veel goeds. Ik ben er blij mee en bedoel alleen te zeggen dat het negativisme rondom kopknakken onterecht is.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    terug naar het onderwerp van gesprek….als je fan bent van een LesPaul Goldtop en van JoBo…. voor 250 piek een occasie met relic van Vintage bij HiGain; afgesteld en onderhoudsbeurt erbij… https://www.higainguitars.com/vintag...ug8i0keh17ri33
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Overigens waarom beperk je de opties wat merk betreft tot Vintage en Epi?
    Deze snapte ik ook niet helemaal. De topicstarter geeft aan er niet veel verstand van te hebben, fair enough. Maar vervolgens je al vastpinnen op twee merken snap ik dan niet. De keus is verder prima, helemaal zelf weten, maar waarom eigenlijk al het andere al wegwuiven van mensen die wellicht wel meer ervaring hebben op dit vlak? Snap ik niet.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Nou ik heb er best aardig verstand van. Ik doelde meer op het technische deel van hoe een gitaar werkt , afstellen, kijken ik welke technische staat een gitaar is. Dat is niet echt mijn ding.

    Ik kwam een beetje bij het merk vintage en epi uit ivm het gemak waarmee je zo'n gitaar weer doorverkoopt. Aangezien dat wel mijn intentie is op termijn. Zo'n vintage les paul ziet er goed uit, wordt nu nieuw nog verkocht en is spotgoedkoop dus die raak ik wel weer kwijt. Epiphone verkoop je ook vrij makkelijk weer door natuurlijk. Merken als Richwood e.d. lijkt me dan echt te cheap.

    Maar als jullie suggesties hebben, by all means, deel ze met mij.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 30 december 2017 om 14:14

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top