Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 75
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard Welke goedkopere les paul ? Vintage V100 / Epiphone?

    Hallo gitaarvrienden,

    Ik ben een beetje aan het kijken naar een goedkopere les paul. Er moet ooit nog een gibson komen maar dan moet ik eerst afscheid nemen van mijn PRS en nog wat doorsparen, maar ik wil in de tussentijd toch graag een les paul ergens tweedehands op de kop tikken.

    Nu zie ik op marktplaats bijvoorbeeld de vintage v100 les paul, de epi les paul, en de epiphone les paul pro.
    Hebben jullie hier ervaring mee? Waar zouden jullie voor gaan?

    Kan je als meer gevorderde gitarist ook op zo'n cheapo gitaar vooruit? Wat vinden jullie? Ik heb een goedkopere Ibanez en verder nog wat betere usa gitaren en dan speelt en klinkt die ibanez toch een stuk minder helaas.

    Maar ik heb onlangs op een epi les paul standard bij feedback gespeeld en dat klonk en speelde gewoon prima eigenlijk.

    Grt
    Mike
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 28 december 2017 om 22:41

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Harley Benton

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Tweedehands Edwards via Ebay scoren. De series vanaf 98 of hoger, dan zit je wel goed.

  4. #4

    Standaard

    Wat verwacht je van goedkope Les Paul als je al een PRS hebt?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht

    Maar ik heb onlangs op een epi les paul standard bij feedback gespeeld en dat klonk en speelde gewoon prima eigenlijk.
    Volgens mij ben je er wel uit ...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Wat verwacht je van goedkope Les Paul als je al een PRS hebt?
    Een hernia, een slechtere bereikbaarheid van de hogere frets, maar wél een LP geluid.



    Anders misschien nog een van de Tokai gitaren?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Wat verwacht je van goedkope Les Paul als je al een PRS hebt?
    Ik heb een PRS Mira, oude serie. Is niet echt te vergelijken met een les paul. En epiphone vs het merk vintage. Iemand daar ervaring mee?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Wanneer ik uit mijn eigen vaatje ervaring tap dan is wat mij is bijgebleven dat de vintage gitaren niet heel slecht zijn maar toen lang niet op het niveau waren van epiphone. Daarna is er een tijdje geweest, of dat nog zo is weet ik niet, dat de epiphones wel verdacht veel op de musoland exemplaren gingen lijken, inclusief de afwijkingen waarmee we daarvoor een N€ppiephone wisten aan te duiden. Bewijzen kon ik niks maar bij mij is het altijd zo dat als je stront ruikt dat je dan hoogstwaarschijnlijk in een drol staat.
    Die gitaren werden dus niet eens alleen maar op marktplaats aangeboden als zijne echte epis maar ze hingen nu in de betere muziekwinkels met de daarbij behorende hogere prijs. De kwaliteit was nog steeds die we kenden van de musoland kopieën. Terwijl er daarvoor wel Chinese exemplaren waren die echt bovenverwachting goed waren. Maar zo heeft ook Tokai een serie gehad waarvan ik durf te beweren dat het belabberde dingen waren. Maar dan schop je bij mensen tegen een heilig huisje en krijg je opmerkingen als dat ze dan nog altijd beter zijn dan de aller aller duurste gibsons. Nou weet ik zelf ook wel dat gibsons ook niet waar voor je geld bied maar als je weet waar je op moet letten kun je altijd wel een occasie vinden die goed is en bij je budget past.
    Als je nog vragen hebt dan stel ze gerust.

    Wat zijn je wensen en wat mag het kosten trouwens?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Thanks voor je reply man.

    Mijn wensen zijn sowieso dat de gitaar makkelijk weer door te verkopen moet zijn. In de loop van 2018 wil ik toch graag een gibson kopen
    Tokai is denk ik dan niet zo handig. Budget is 200-500 euro max. Het ding moet echt een beetje stemvast zijn. Het is de bedoeling dat ik er de klassieke les paul sounds uit kan halen. Van Kiss tot GNR, maar ook Bonamassa bijvoorbeeld.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Geen probleem, het is mijn ervaring en die deel je op een forum als deze.

    Een gitaar die makkelijk te verkopen is bestaat eigenlijk niet, er moet op dat moment maar net vraag naar zijn.
    Voor het budget dat je hebt zou ik kijken naar een gibson uit de studio serie, mogelijk nog te vinden met een ebben toets.
    Dat kan als je niets om binding geeft een gitaar voor het leven zijn, een pick-up wissel is zo uitgevoerd en G'nR is dan goed mogelijk als je het in de vingers hebt en een redelijke amp. Als je de ervaring mist neem dan iemand mee die al vaker gibsons heeft vast gehad en niet verblind is door de kalverliefde. Ik heb hier op het forum al meer dan een handvol leden geholpen daarmee, ik vind dat leuk om te doen. Zo iemand ken jij vast ook wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top