Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 75

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Thanks voor je reply man.

    Mijn wensen zijn sowieso dat de gitaar makkelijk weer door te verkopen moet zijn. In de loop van 2018 wil ik toch graag een gibson kopen
    Tokai is denk ik dan niet zo handig. Budget is 200-500 euro max. Het ding moet echt een beetje stemvast zijn. Het is de bedoeling dat ik er de klassieke les paul sounds uit kan halen. Van Kiss tot GNR, maar ook Bonamassa bijvoorbeeld.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Geen probleem, het is mijn ervaring en die deel je op een forum als deze.

    Een gitaar die makkelijk te verkopen is bestaat eigenlijk niet, er moet op dat moment maar net vraag naar zijn.
    Voor het budget dat je hebt zou ik kijken naar een gibson uit de studio serie, mogelijk nog te vinden met een ebben toets.
    Dat kan als je niets om binding geeft een gitaar voor het leven zijn, een pick-up wissel is zo uitgevoerd en G'nR is dan goed mogelijk als je het in de vingers hebt en een redelijke amp. Als je de ervaring mist neem dan iemand mee die al vaker gibsons heeft vast gehad en niet verblind is door de kalverliefde. Ik heb hier op het forum al meer dan een handvol leden geholpen daarmee, ik vind dat leuk om te doen. Zo iemand ken jij vast ook wel.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    stap 1:Google waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe gitaar.(nek enzo.) hierdoor heb je minder kans op een miskoop
    stap 2: kies een epiphone tussen de 300-500 euro, vraag hier evt voor advies dmv. t sturen van de link.
    Stap 3: vervang de topkam voor een tusq topkam en vijl deze in tot hij correct is, stel de rest van de gitaar ook af. indien je dit niet kan zou je dit kunnen laten doen.
    eindresultaat is een gitaar die minstens even lekker speelt als een goeie gibson met een beetje geluk(ik spreek uit ervaring.)

    edit: en voor de sounds die je zoekt zou ik dus een lespaul standard of een custom ofzo halen, kan het allemaal prima mee.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Wat vinden jullie hiervan:
    https://link.marktplaats.nl/m1231123305

    Zonder amp uiteraard. Dat ziet er toch wel oké uit?

    @mac, de lp studio's die nu op marktplaats staan zijn een stuk buiten budget.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Alleen de gitaar bedoel je?


    Voorbeeld van wat ik bedoel.

    Gibson Les Paul studio
    http://link.marktplaats.nl/m12329930...app_ios_tablet
    Ad

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    €500,-

    GIBSON lespaul studio black and gold
    http://link.marktplaats.nl/m12332819...app_ios_tablet
    Ad

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Hmm interessant. Loop je echter bij een oudere lp studio niet meer risico op allerlei (verborgen) gebreken t.o.v. een nieuwere epi? En zou het nou echt heel veel schelen een lp studio t.o.v. een epi?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    nee ik zou altijd voor een goedkopere gibson ipv een epi te kopen, flink kwaliteitverschil.

    vind het wel raar dat t serienummer erafgeschuurd is, wellicht is ie gestolen?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Hmm interessant. Loop je echter bij een oudere lp studio niet meer risico op allerlei (verborgen) gebreken t.o.v. een nieuwere epi? En zou het nou echt heel veel schelen een lp studio t.o.v. een epi?
    Wat voor gebreken zouden dat kunnen zijn?
    Epis of gibson, het verschil is er, in het voordeel van de gibson maar dat is ook weer makkelijk te weerleggen met smaak en prijsverschil nieuw.
    Waar kom je vandaan?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Wat voor gebreken zouden dat kunnen zijn?
    Epis of gibson, het verschil is er, in het voordeel van de gibson maar dat is ook weer makkelijk te weerleggen met smaak en prijsverschil nieuw.
    Waar kom je vandaan?
    Ik woon in de omgeving van Rotterdam. Wat voor gebreken, not a fucking clue , ik speel al een jaar of 15 af en aan gitaar maar technisch gezien heb ik er nog steeds niet veel kaas van gegeten. Ik ben ook superonhandig. Maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de frets op een superoude LP studio versleten kunnen zijn. Ik weet niet zo goed hoe ik dit fatsoenlijk moet checken.

    Ik de omgeving van A'dam heb ik een epi op het oog en nu dan die LP studio. Ik check ze sowieso allebei even. Die studio's zijn wel echt lelijk imo.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 29 december 2017 om 15:15

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top