Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Verlate Kerstwens met technische tip

    Beste Gitaarnetters,

    Deze Kerstwens komt wat laat, maar de technische tip aan het begin is het hele jaar geldig. Een leuke truc, die een staalsnarige gitaar een nylon klankkarakter geeft. Hier kun je horen hoe het klinkt:

    https://youtu.be/_Q4lJKvRS2A
    Laatst gewijzigd door Picker; 28 december 2017 om 11:42

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mijn kerstcadeau aan jou: een klikbare link.


  3. #3

    Standaard

    Wat ben je toch een fijne gozert EdP.
    Verder geloof ik graag dat deze heer goed over zijn winning formule heeft nagedacht.
    Laat ik neutraal proberen te zijn en te zeggen, dat hij er zelf meer van onder de indruk lijkt dan dat ik dat ben.
    @Picker: Heel mooie kerst!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Eenvoudig en goedkoop. Het klinkt niet echt als nylon maar het geeft wel een wat warmere klank. Je kan ook experimenteren met ander materiaal. Touw of rubber geeft bijvoorbeeld een geluid dat doet denken aan palm mutes.

    Eltjo, de beste wensen en een fijne kerst in 2018!
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Inmiddels een jaarlijkse traditie van je.
    Geen afgezaagd Kerstdeuntje maar iets Italiaans uit 1732 (ik heb het even opgezocht).

    Fraai muziekje. Klank vind ik wat minder, maar dat zal de youtube-compressie zijn waardoor de wat schorre low-bitrate mp3 kwaliteit overblijft.
    Een muzikaal 2018 toegewenst, iets zegt me dat dat wel gaat lukken
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Klank vind ik wat minder, maar dat zal de youtube-compressie zijn waardoor de wat schorre low-bitrate mp3 kwaliteit overblijft.
    Je moet de video inderdaad even op HD zetten, anders krijg je een compressie van 1 op een miljard en dat klinkt of je onder water speelt in een bubbelbad.

    De opname was sowieso een haastklus, want bij de eerste poging, na al het geluid- en camerawerk te hebben gedaan, formatteerde ik per ongeluk de chip met de geluidsopname dus toen kon alles weer opnieuw. Ach, je moet wat overhebben voor tradities...

    Ook jij alvast de beste wensen voor 2018!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    De laatste strofe: "Which nobody ca-han deny!"
    Blijft toch ernstig hangen.

    Maar Eltjo, vraagje! Mijn ogen zijn niet meer zo best..., wat frunnik je onder de snaren? Het oogt als een stuk van een stalen snaar, of is het nylon?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De laatste strofe: "Which nobody ca-han deny!"
    Blijft toch ernstig hangen.
    Geloof je me als ik je zeg dat mij dat helemaal ontgaan was? Er ontbreekt dan ook 'Which' in de melodie, vandaar denk ik. :-)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    ...wat frunnik je onder de snaren? Het oogt als een stuk van een stalen snaar, of is het nylon?
    Een stukje G-snaar. Met andere snaren kan het ook natuurlijk, en dat klinkt net iets anders. Maar het grootste klankverschil krijg je door de afstand tussen het stukje snaar en het brugzadel. Ik zit typisch pal tegen het brugzadel bij de dikste drie snaren en dan ongeveer een millimeter bij de B en hoge E. Ja, je intonatie lijdt er iets onder, dus daar compenseer ik voor tijdens het spelen door de snaren te bewerken, indien nodig.

    Merk ook mijn super-gesegmenteerde brugzadel op (gesegmenteerder kan bijna niet. :-)). Daardoor wordt het effect van het stukje snaar een stuk sterker.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooi stukkie! Ik vind alleen die galm heel vreemd klinken en afleiden van de muziek....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Mooi stukkie! Ik vind alleen die galm heel vreemd klinken en afleiden van de muziek....
    Je bedoelt met 'galm' toch niet de YouTube compressie? Op een of andere manier speelt YouTube op heel lage kwaliteit af totdat je 'HD' selecteert. Veel galm zat er niet op.

    Inderdaad een erg mooi melodietje, maar wel een verrekte lastig nummer om te spelen. Ik heb er althans weer flink voor moeten ploeteren. :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top