Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: baspartij Redhouse

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2007
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1

    Effect ! baspartij Redhouse

    In de baspartij worden noten(loopjes) gespeeld op 2 snaren tegelijk. Maar......dat lukt niet met korte vingers, dus speciaal daarvoor een short scale bas gekocht, helaas........ook hiermee kan ik de fretafstand niet overbruggen. Dus, mijn vraag, bestaat er een intelligente pedaal om dit in te stellen.......??

  2. #2

    Standaard

    hi, volgens mij zit hier een octaaf stukje in op bas, bedoel je dat? Veel bassisten spelen dit met de ping ipv de ringvinger.
    Er zijn wel pedalen die pitch kunnen maar de intelligentie daarin vereist wel dat jij weet welke scale je speelt.
    Op bas vind ik ze vaak erg kilo utrecht tango klinken...

    Bas met pinky: https://www.youtube.com/watch?v=S_RdSSQeqU0
    Bas met harmonizer (begin is wat whammy gepiel, begint zo vanaf 2:10 ) https://www.youtube.com/watch?v=6uwzdWj-9wE

  3. #3

    Standaard

    Speelt de bassist niet deels wat een gitarist zou spelen 5 naar 6 met grondtoon erbij...

    Pink gebruiken. Nee, kun je niet met pedaal oplossen omdat het twee verschillende intervallen zijn. (nou ja, dat lukt ook nog wel, maar dan moet je het jezelf wel ingewikkeld maken, met een expressiepedaal. En het zal een ramp zijn om het hetzelfde te laten klinken.

    Oh wacht, is allemaal al gezegd...

    Maar, even één ding, niet leuk misschien, maar te korte vingers en te kleine handen geloof ik niet zo snel.

    Lenigheid is belangrijker dan afmeting. Groten handen hebben is al snel fijn op gitaar (als ze niet ontzettend dik zijn) Ik heb ook korte vingers en kleine handen. Weet toch zeker dat heel wat mensen met grotere handen moeite zullen hebben met wat ik doe in bv. mijn "the Sage (ELP)" arrangement. Kun je evt. op youtube vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top