Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 68
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Wat krijgt die man weinig respect hier zeg
    Ik denk nochtans dat dat een van de betere muzikanten / gitaristen is van de laatste decennia.

    Ik weet ook niet welke clipjes je geluisterd hebt, maar de laatste twee albums zijn redelijk ruk. A crow left of the murder, morning view en alles daarvoor is denk ik toch wel iets anders..

    Soit, ik heb wat input gekregen waarvoor dank, maar ik heb de indruk dat de meeste of toch een aantal mensen hier deze thread liever zien verdwijnen dacht nochtans dat een forum ervoor diende om eindeloos door te zeiken over dat soort dingen maar mischien word ik oud

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Persoonlijk vind ik A crow left of the murder de minste plaat van het hele stel, zelfs de laatste twee albums vind ik beter. Geen bijzondere gitarist maar gaat wel enigszins smaakvol met effecten om.

    Maar om jouw opvatting van een forum kracht bij te zetten: we kunnen eindeloos blijven zeiken over dat zijn cleane sound uit zoveel verschillende amps gehaald kan worden, we kunnen eindeloos allerlei versterkers opnoemen, jij bent er behoorlijk heilig van overtuigd dat dit alleen uit een AC30 gehaald kan worden. Maak het jezelf (en vooral ons) niet zo moeilijk en koop een AC30.

    Of één van de versterkers die je al had genoemd.

    Of nog beter: ga naar een winkel wat testen (herhaling).

    Had je je budget nou al eens genoemd?
    Laatst gewijzigd door dml; 27 december 2017 om 21:59

  2. #32

    Standaard

    he ik ben er helemaal niet heilig van overtuigd dat het een ac30 moet zijn.
    ik had mijn research gedaan en daaruit bleek dat die cd, waarvan ik de klank leuk vind, opgenomen was met een jazzmaster en ac30 en toen ik ze een 15 jaar geleden (jezus ik word oud) zag had hij ook die jazzmaster en ac30, vandaar ...

    nu wilt het dat die ac30 loeihard blijkt te gaan en ik vroeg me af of er een alternatief voor is.
    als jullie nu zeggen, he die cleane sound van southern girl haal je met gemak uit een katana of een weet ik veel wat, mij ook prima!

    en ja ik zou maar wat graag een namiddag amps gaan testen, maar daarvoor vrees ik dat ik even een tripje richting keulen moet doen om iets of wat een brede collectie amps te kunnen testen want hier in vlaams brabant zou ik zo meteen echt niet weten waarheen...

    vandaar dat als ik hier een paar zeer gerichte tips kon krijgen, ik kon beginnen zoeken waar ik, dichter bij dan keulen, of nog beter tweedehands, naar op zoek moet.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Key Music is geen optie?

    Wat is je budget nou?

  4. #34

    Standaard

    ik ben (al dan niet terecht) geen fan van key music nee.. en dat is toch ook een goed uur rijden vanuit Leuven.

    mijn budget is rond de 600 euro en de restrictie is dat ik er liefst ook op laag volume of dus via xlr/out me mee moet kunnen behelpen s'avonds als de kinderen in bed liggen. voorlopig gebeurt dat behelpen door met mijn fender duo-sonic HS te spelen door een harley benton truetone american en line6 m13 naar mijn geluidskaart waar ik dan kan kiezen om door mijn yamaha hs7 monitors te spelen of via mijn krk koptelefoon (al dan niet met IR's van two notes wall of sound).

    ik heb er ook al aan gedacht een collectie pre-amps te beginnen, bv een marshall jmd1, mesa studio en dan via een two notes cab of torpedo te werken, maar ik heb de indruk dat ik me beter wat losruk van die verdomde computer omdat ik me meer verlies in met van alles "technisch" te zitten pielen ipv gewoon te spelen misschien dat ik dan ook eindelijk eens fatsoenlijk leer spelen als ik me daar volledig op focus
    Laatst gewijzigd door matty; 27 december 2017 om 22:12

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Geen fan van is ook maar betrekkelijk, je kan vrijblijvend testen, niemand verplicht je iets te kopen.

    Wat betreft die XLR zou ik mijn wensen aanpassen: mogelijkheid tot stil spelen/ opnemen. Bijvoorbeeld een Koch Twintone heeft een Recording output maar wel in de vorm van een jack en geen XLR, koop dan een DI van een paar tientjes. Plus je hebt opeens weer meer versterkers die aan je wensen kunnen voldoen.

    Ik weet niet hoeveel haast je ermee hebt maar je kan natuurlijk ook juist gebruik maken van online kopen, je hebt immers altijd minimaal 30 dagen niet goed geld terug garantie. Kost wat meer tijd maar je kan wel op je gemak en met je eigen spullen een amp rustig proberen.

    In jouw geval zeker het proberen waard (echter geen XLR of line out): Egnater Tweaker 112.

  6. #36

    Standaard

    mijn audient heeft een DI ingang, dus xlr hoeft niet per se, recording out zou fijn zijn

    die egnater had ik inderdaad ook al eens opgezocht.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als je echt bang for the buck op huiskamervolume wil, zou je ook kunnen kijken naar een Blackstar HT5. Ook vrij makkelijk tweedehands te vinden. Ik heb zelf een HT1R, voor als het heel erg stil moet, alleen sluit ik die wel aan op een 2x12 cabinetje, omdat ik de kleine speaker echt niet zo geweldig vind. Maar de versterker is meer dan prima en met een HT5 heb je wel een 12 inch speaker. Afstellen op clean met een flinke rand a la Mike Einziger (je gitaar doet er dan natuurlijk ook wel erg toe), lekker pedaaltje ervoor voor wat meer gain en je hebt een prima geluid op huiskamervolume, of stiller. Ik heb zelf een Carl Martin Plexitone voor m'n HT1R. Die is wel een beetje prijzig en er zullen op budget ook prima alternatieven te vinden zijn, maar het Thorn geluid is prima benaderbaar. Ik ben alleen geen Pete Thorn qua talent, helaas en ik schat zo in de meesten hier niet. Vergeet ook niet dat Pete Thorn uit zowat alle gear wel een goed geluid weet te toveren, omdat ie, naast dat het een begenadigd gitarist is, een prima stel oren aan z'n hoofd heeft en weet hoe die te gebruiken wat betreft afstellen van wat dan ook. Bijkomend voordeel van de HT5 (en ook de HT1, op de fx loop na) is een fx loop, line input, emulated out (werkt erg goed!) en een aansluiting voor koptelefoon. De scheur uit de HT5 zelf is overigens ook al best goed, alleen niet switchable.

    edit: Nog een bijkomend voordeel is de extreem simpele eq van de HT series.
    Laatst gewijzigd door Brum; 27 december 2017 om 23:47

  8. #38

    Standaard

    Misschien focus je te hard op de amp en is het eigenlijk een Jazzmaster wat je nodig hebt. Die hebben zo'n specifiek timbre wat je met geen enkele andere gitaar-pickup combinatie gaat benaderen. Ik ben Sonic Youth fan en ik kan wel hun amps, tunings en effecten gebruiken maar met mijn LP met humbuckers of hollow body met P90's kom ik niet in de buurt.
    Neem ik mijn Jazzmaster en eender welke amp, effect en zelfs standaard tuning: instant Sonic Youth...

    Wat AC30 emulatie (tube, ss of digitaal) betreft zijn er zoveel opties dat er haast geen beginnen aan is om suggesties te doen.

    Elke digitale modeler (floor, head, combo of pc) heeft wel een AC30 versie erin zitten maar je wil niet digitaal... (ik ook niet)

    Er zijn tal van SS heads en combo's met een Vox geluid, maar of ze de tone van een AC30 (willen) benaderen weet ik niet.

    Je kan ook zelf iets samenstellen:
    -de speaker bepaalt voor een heel groot stuk de sound signature, dus misschien kan je beginnen met een Celestion Alnico Blue (en eventueel zelf een cab maken)
    -power tube distortion en PS sag ga je nooit hebben op huiskamerniveau dus een simpele SS power amp is voldoende (kan zelfs iets simpel zelfbouw zijn van Velleman of zo)
    -rest enkel nog de SS preamp en daar heb je geluk want van alle AIB's (amp in a box) is 90% MIAB of VIAB, dus keuze te over. Ik zou starten met de Harley Benton ACTone.

    BTW, de amp die Brum voorstelt heb ik ook (HT1R) en die heeft een fenomenale hoofdtelefoon uitgang (voor zo'n goedkope tube amp te zijn), vooral omdat het stereo is en een goede reverb heeft.
    Maar Vox tones haal ik er niet uit. Ze worden geadverteerd met 'van American tot British' via de ISF toon regeling en zowat iedereen vertaalt dat als: 'van Fender tot Marshall' maar ik hoor er geen van beide in, want het is volgens mij 'van Mesa tot Orange'.
    Ik probeer er al een jaar verliefd op te worden (tubes geswapped, andere speaker geprobeerd) maar ik blijf voor de huiskamer/ 's nachts steeds teruggrijpen naar mijn Vox Pathfinder 10 (maar niet via de koptelefoon want die heeft geen speaker sim).
    Laatst gewijzigd door jan7; 28 december 2017 om 01:00

  9. #39

    Standaard

    Die plaat is inderdaad een typische licht overstuurd jazzmaster geluid. Heel kenmerkend.
    Ik durf zelfs te beweren met "vintage style" pickups, dus low output.

    Met een single coil gitaar met low output pickups en een transparante overdrive zonder te veel midboost (EHX soul food?) en eventueel een buizenamp moet je toch al een eind in de buurt komen.
    Laatst gewijzigd door dejohan; 28 december 2017 om 10:13

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    ok dan, los van wat de man al dan niet kan deze cleane sound haal je toch niet zo maar uit eender welke versterker of ben ik nu echt iets aan het horen wat er niet is:

    https://www.youtube.com/watch?v=tKcLmZz4sYY

    of die van pete thorn zoals eerder aangehaald
    https://www.youtube.com/watch?v=KQUmE0TfC4I&t=53s

    ik vind dit een hele mooie warme ronde organische cleans, die zal niet uniek zijn maar dit haal je toch ook niet zo maar uit eender welke cube of 150 euro versterktje van moeer ofzo?
    Een willekeurige 150 euro versterker is inderdaad iets heel anders dan een ac 30. Maar er zijn veel versterkers die een mooie clean sound hebben. Als je iets zoekt met recording out zou ik heel goed kijken naar hoe goed die over een paar monitors klinkt. Meestal is dat niet veel soeps. De Pete Thorn Helix sound klinkt voor mij trouwens totaal niet als een AC 30.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top