Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Het geluid wat TS zoekt is. IMHO écht niet specifiek AC30, maar een 13-in-een-dozijn-crunch geluid. Oftewel, bring in de Roland Cube series 😝


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #22

    Standaard

    Nou, ik ik vind dat die man toch een redelijk uniek geluid heeft en pistola zoals ik hierboven aangeef lijkt me toch echt geen 13 in een dozijn crunch, maar dat kan aan mij liggen

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    nu het kan zijn dat ik mis ben qua ac30 maar ik ben er redelijk zeker van dat hij tijdens die tour en voor dat album een ac30 en jazzmaster gebruikte. de albums daarvoor (en nu ook terug) gebruikte hij een mesa boogie tremoverb (en geen dual recto) maar die zijn veel te duur en nauwelijks te vinden denk ik.

    ik ben ook heel bewust dat hij veel uit zijn effecten haalt, er zijn wel een aantal youtube filmpjes waar hij over het pedalboard gaat en hier en daar toont wat wat doet, vooral de h&k rotosphere en phasers en delay zijn een groot deel van zijn sound denk
    Uit welke versterkerserie denk je dat de Trem-O-verb komt?

    Eigenlijk maakt het geen ruk uit waar Mike over speelt, hij krijgt er altijd wel zijn sound uit.

    Er zijn nu zoveel adviezen gegeven en je hebt ondertussen ook al heel wat versterkers en merken genoemd dat er eigenlijk maar één ding op zit: een dagje versterkers proberen bij een muziekzaak. Anders blijft het alleen maar gissen.

  4. #24

    Standaard

    deze dan ook maar ff ??

    Mooer Little Monster AC 5 Watt

    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...iABEgJa1_D_BwE

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb 5 clips van Incubus beluisterd en hoor geen bijzonder geluid en al helemaal geen Vox. Gewoon een doorsnee gitarist die doorgebroken is en op van alles speelt. Ik zou een versterker kopen.

  6. #26

    Standaard

    Wat krijgt die man weinig respect hier zeg
    Ik denk nochtans dat dat een van de betere muzikanten / gitaristen is van de laatste decennia.

    Ik weet ook niet welke clipjes je geluisterd hebt, maar de laatste twee albums zijn redelijk ruk. A crow left of the murder, morning view en alles daarvoor is denk ik toch wel iets anders..

    Soit, ik heb wat input gekregen waarvoor dank, maar ik heb de indruk dat de meeste of toch een aantal mensen hier deze thread liever zien verdwijnen dacht nochtans dat een forum ervoor diende om eindeloos door te zeiken over dat soort dingen maar mischien word ik oud

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb 5 clips van Incubus beluisterd en hoor geen bijzonder geluid en al helemaal geen Vox. Gewoon een doorsnee gitarist die doorgebroken is en op van alles speelt. Ik zou een versterker kopen.
    Kijk. Heldere analyse, heldere conclusie. Totaal mee eens.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Wat krijgt die man weinig respect hier zeg
    Respect moet je verdienen :-) Ik ben ook niet zo onder de indruk van deze snarenplukker als ik eerlijk ben (wel van Pete Thorn).

    De clipjes die je stuurt zitten vol met effecten. Dat kan met een AC 30 maar welke amp is eigenlijk niet zo relevant als je er zoveel trapdozen voor gaat zetten. Het zou anders zijn als je een Brian May sound zoekt of iets dergelijks, dan moet je wel zo'n amp nemen. Hou ook even in de gaten dat er (hele) grote verschillen tussen ac 30's onderling kunnen zitten (oud vs nieuw, speakers, wel geen master volume handwired etc.)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het spijt me (of eigenlijk niet, anders zou ik m'n zegje niet doen), maar ik vind het ook niet een enorm groot gitarist noch heeft ie een heel speciaal geluid. Een hele aardige slaggitarist, maar meer kan ik er niet in zien. Ik zou er ook niet zo heel erg zwaar aan trekken wat betreft het AC30 geluid. Gewoon een lekker ampje voor thuis nemen, lekker uitproberen in de winkel.

  10. #30

    Standaard

    ok dan, los van wat de man al dan niet kan deze cleane sound haal je toch niet zo maar uit eender welke versterker of ben ik nu echt iets aan het horen wat er niet is:

    https://www.youtube.com/watch?v=tKcLmZz4sYY

    of die van pete thorn zoals eerder aangehaald
    https://www.youtube.com/watch?v=KQUmE0TfC4I&t=53s

    ik vind dit een hele mooie warme ronde organische cleans, die zal niet uniek zijn maar dit haal je toch ook niet zo maar uit eender welke cube of 150 euro versterktje van moeer ofzo?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top