Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 68
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    BTW, de amp die Brum voorstelt heb ik ook (HT1R) en die heeft een fenomenale hoofdtelefoon uitgang (voor zo'n goedkope tube amp te zijn), vooral omdat het stereo is en een goede reverb heeft.
    Maar Vox tones haal ik er niet uit. Ze worden geadverteerd met 'van American tot British' via de ISF toon regeling en zowat iedereen vertaalt dat als: 'van Fender tot Marshall' maar ik hoor er geen van beide in, want het is volgens mij 'van Mesa tot Orange'.
    Ik probeer er al een jaar verliefd op te worden (tubes geswapped, andere speaker geprobeerd) maar ik blijf voor de huiskamer/ 's nachts steeds teruggrijpen naar mijn Vox Pathfinder 10 (maar niet via de koptelefoon want die heeft geen speaker sim).
    Van Mesa tot Orange, da's dus van Amerikaans tot Brits. Het grappige aan die functie vind ik dat dat wat ze Brits noemen bij Blackstar, in mijn oren meer Amerikaans is en dat wat ze Amerikaans noemen juist vice versa. Amerikaans is voor mij doorgaans minder aanwezig mid hoog dan Brits.

    De speaker van de HT1 is een zwak ding, veel te klein en dus dozig. In de HT5 zit in ieder geval een 12 inch. Dat zou wel veel moeten uitmaken.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Het probleem voor de meeste liefhebbers is dat een amp op huiskamerniveau nooit het geluid zal leveren van bv een AC 30 die volledig open staat. In een studio of op een groot podium kan dat. Open zetten tot de compressie van de amp samen met de volledige druk op de speakers het gewenste resultaat levert. De 12 inch speakers leveren prachtig laag tot sprankelend hoog. Dat gaat nooit lukken met een kleine amp. Een moddeling amp is dan second best. Kan desnoods een V-amp zijn of iets dergelijks. Het wordt dan nooit meer dan: lijkt er op, maar is het net niet helemaal. Dat we graag anders willen geloven laat het aanbod van kleine amps zien en het aanbod op marktplaats.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Dat we graag anders willen geloven laat het aanbod van kleine amps zien en het aanbod op marktplaats.
    Zo, da's wel een hele makkelijke analyse. M.a.w. Marshall versterkers zijn kut, kijk maar hoeveel er op marktplaats worden aangeboden. En Volkswagen? Waardeloze auto's, marktplaats staat er namelijk vol mee.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Zo, da's wel een hele makkelijke analyse. M.a.w. Marshall versterkers zijn kut, kijk maar hoeveel er op marktplaats worden aangeboden. En Volkswagen? Waardeloze auto's, marktplaats staat er namelijk vol mee.
    Aspect dat 'we graag anders geloven' klopt naar mijn mening anderzijds wel.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Als ergen veel van wordt aangeboden wil dat toch enkel zeggen dat er veel van gekocht zijn?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Wil ook zeggen dat er veel teleurgesteld zijn. Goede spullen houd je en doe je niet weg. Klank zit heel veel in je vingers en stijl van spelen. Dat is het moeilijkst te veranderen. Een setup wijzigen kost alleen geld en is een instant fix. Als dat zo was klonk iedereen als Clapton , Page of Knopfler binnen een uur. Is echter iets lastiger.
    On topic, een kleine amp met het geluid van een AC30 die over zijn nek gaat is er niet echt. Wel iets wat er ongeveer op lijkt, zie modellng amps. Heel handig om thuis mee te oefenen. Meestal voorzien van headphone uitgang en allerlei andere makkelijke zaken.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ga eens bij Caerts langs (naamsestraat) die heeft wel een en ander staan.

  8. #48

    Standaard

    als het alleen voor thuis is zou ik toch overwegen op de computer met software te werken.
    Native Instruments oid. Kost relatief weinig en is, na een echte, voor thuis denk ik qua prijs/prestatie de beste keuze
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Wil ook zeggen dat er veel teleurgesteld zijn. Goede spullen houd je en doe je niet weg. Klank zit heel veel in je vingers en stijl van spelen. Dat is het moeilijkst te veranderen. Een setup wijzigen kost alleen geld en is een instant fix. Als dat zo was klonk iedereen als Clapton , Page of Knopfler binnen een uur. Is echter iets lastiger.
    On topic, een kleine amp met het geluid van een AC30 die over zijn nek gaat is er niet echt. Wel iets wat er ongeveer op lijkt, zie modellng amps. Heel handig om thuis mee te oefenen. Meestal voorzien van headphone uitgang en allerlei andere makkelijke zaken.
    Een modelling amp moet ook maar weer net je ding zijn. Maar je hebt natuurlijk gelijk: een AC 30 is ontworpen om op een podium veel lawaai te maken (de ac 15 ging destijds namelijk niet hard genoeg) en niet om op je slaapkamer de buren mee uit hun bed te brullen. En veel kleine ampjes gaan voor thuis ook nog steeds (te) hard (hangt natuurlijk wel beetje van je woonsituatie af).

  10. #50

    Standaard

    Ik was misschien mis met te vragen naar een ac30 ipv naar een bepaalde sound maar bon, toch een leuk topic geworden niet?

    Ik heb de voorbije dagen heel wat research gedaan en geluisterd en ik weet welke het gaat worden:

    De jet city jca22hv met een jetcity 112 of 212:

    https://m.youtube.com/watch?v=Q-r3Ie9lpww

    Denk dat ik daar helemaal blij mee ga worden en buiten de XLR of recording out heeft hij alles wat ik wil denk ik. De cab heeft wel een XLR uit, maar de speaker wordt daar jammer genoeg niet door gemute en ik gok dat je de speaker ook niet mag loskoppelen he? Maakt ook niet zo veel uit, ik moet toch veel meer focussen op spelen en veel minder op recorden dus

    Bedankt voor alle tips en info!!

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top