Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68
  1. #1

    Standaard Welke beste ac30 (maar geen echte ac30)

    Ik ben op zoek naar de best mogelijke ac30 Amp maar dan geen echte ac30

    Waarom niet:
    Een echte is te luid
    Heeft geen recording out
    Heeft geen headphone out

    En dat zou ik dus wel graag hebben

    Ik zoek ook een zo simpel mogelijke Amp en geen modelleren waar je meer mee tweakt dan speelt.

    Ik zoek de sound van incubus - crow left of the murder of in het Helix LT demo filmpje van Pete Thorn op YouTube, dus beide volgens mij ac30.

    Pak dan die Helix LT zou je zeggen, want die voldoet perfect aan mijn wensen, en ik zou zeggen ja, moest het een Amp zijn..

    Is de Boss katana in staat in die sound te maken? Misschien een Mustang of zelfs een Peavey classic 20 head? Iemand nog suggesties?

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb wel eens op een Koch combo gespeeld die een beetje als een Vox klonk.
    Een AC30 met een attenuator zou ook een optie kunnen zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Tof dat je zelf al met heel wat kandidaten komt. Je wil liever geen modeling maar een Katana (= modeling) en een Mustang (= modeling) behoren wel tot de mogelijkheden. Of een Helix LT. Of toch maar niet. Een AC30 is te hard, een Classic 20 niet?
    Voor zover ik weet haalt Mike Einziger zijn sound voornamelijk uit Mesa Dual Recto Tremoverb combo's, da's niet echt AC30 en gaat nog veel harder. Wat dacht je van een AC4?

    Erik heeft het hierboven over Koch, hoogstwaarschijnlijk de KC-serie, qua opbouw behoorlijke gelijkenis met de AC30, qua sound verre van.

  4. #4

    Standaard

    Ik zou inderdaad voor de optie AC30+attenuator gaan. Denk aan het spul van two notes. In combinatie met een torpedo live zijn alle eisen voldaan. Het kost wat, maar dan heb je ook wat....

  5. #5

    Standaard

    A crow left of the murder was volgens mij een ac30 met jazzmaster (live toch ook toen ik ze gezien heb in die tour) en ik dacht die sound meteen te herkennen in het clipje dat ik aangaf waar ze ook op de Helix een ac30 tonen.

    Ik heb An sich niks tegen modelling, ik wil me gewoon niet verliezen in menuutjes en tweaken. Ik wil het zo veel mogelijk "plug and play" even voorlopig. De katana is denk ik nog zeer plug and play, de Mustang ook nog maar misschien al iets minder.

    Een andere ideale kandidaat is misschien de line6 dt25? Heeft al mijn requirements en wordt ook gekozen in Andertons "incubus on a budget" clipje op YouTube.




    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Niet goedkoop voor een pedaal/preamp maar de sound heeft ie wel ongeveer. De Tech 21 Liverpool. Geen digitale modeling dit.

    https://www.bax-shop.nl/distortion-o...SABEgI9wPD_BwE

  7. #7

    Standaard

    De boss katana is vergeleken met de fender mustang en marshall code geen modeling. Plug and play kan zeker, de versterker is gewoon zichzelf. Enige waar je een laptop bij nodig hebt is jouw selectie van de beschikbare 50 pedaaltjes aan te sluiten.
    Hij heeft wel een erg aanwezige bas. Maar voor 200 of 300 voor de 50 en 100 is het behoorlijk goedkoop vind ik.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Misschien ook een leuke, goedkope (en zeer handzame) optie om te proberen: Vox MV50 AC "topje". Heeft direct out en kan i.c.m. een goeie cab prima klinken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    A crow left of the murder was volgens mij een ac30 met jazzmaster (live toch ook toen ik ze gezien heb in die tour) en ik dacht die sound meteen te herkennen in het clipje dat ik aangaf waar ze ook op de Helix een ac30 tonen.

    Ik heb An sich niks tegen modelling, ik wil me gewoon niet verliezen in menuutjes en tweaken. Ik wil het zo veel mogelijk "plug and play" even voorlopig. De katana is denk ik nog zeer plug and play, de Mustang ook nog maar misschien al iets minder.

    Een andere ideale kandidaat is misschien de line6 dt25? Heeft al mijn requirements en wordt ook gekozen in Andertons "incubus on a budget" clipje op YouTube.
    Ik neem aan dat je weet dat zijn sound voor het grootste deel bepaald wordt door zijn pedalenbak?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar de best mogelijke ac30 Amp maar dan geen echte ac30

    Waarom niet:
    Een echte is te luid
    Heeft geen recording out
    Heeft geen headphone out

    En dat zou ik dus wel graag hebben
    Ik zou de keuze voor een amp nooit laten afhangen van een recording out of headphone out. Daar bestaan oplossingen voor (Two Notes Torpedo, Fryette Powerstation, isocab etc.). Wat je ook doet: opnemen met mike en amp is altijd (net) anders dan modelling / profiling (hoewel met Kemper hele goede resutlaten mogelijk schijnen te zijn).

    Maar als ik het goed begrijp zoek je eigenlijk geen versterker? Tenminste, je zoekt iets om thuis op je pc aan te sluiten voor opnames? Ik zou dat eerst helder zien te krijgen als ik jou was. Een Peavey Classic 20 head is bijvoorbeeld een totaal andere amp dan een AC 30 (en gaat nog steeds behoorlijk hard).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top