Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Je hebt een huis gebouwd, en nu is de amp ongeschikt voor het huis. Daar is het fout gegaan!
    Ik zou opnieuw bouwen, en dan raggen met die bak

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je hebt een huis gebouwd, en nu is de amp ongeschikt voor het huis. Daar is het fout gegaan!
    Ik zou opnieuw bouwen, en dan raggen met die bak
    Say no more! Ben even weg, bouwgrondje zoeken om ondergrondse bunker in te steken!

    ps: iemand een suggestie voor een attenuator anno 2018? Ik lees over Hot Plate, Rivera Rock Crusher, Koch Loadbox, Air Brake...
    ik weet niet waar ik moet beginnen kijken...

    Alvast bedankt voor de tips!

    ps 2: ik speel zelden op de clean, meestal R2 of 3...
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

  3. #13

    Standaard

    Hi,

    Lekker houden die Mark IV. Het is een van de weinige buizenamps die ook zacht enorm lekker klinken! Zet m maar eens op het standje net aan en speel met de channel levels. Komt helemaal goed.
    De Hardwood uit Terneuzen is van mij. Hoeft helemaal niet weg en blijft gewoon de amp van mijn dromen. Zou alleen heel graag een head en cab willen hebben en zoek naar een oplossing voor een kleiner pedalboard. Eventueel verbouwen naar een head en zelf een kleiner pedal bouwen is ook een optie maar vond het een beetje zonde om een originele hardwood body en het amp gedeelte te scheiden. Heb dat eerder gedaan met mijn eerste MK IVa en heb daar toen erg veel plezier van gehad maar kon dat met deze niet over mn hart verkrijgen :-)
    Mark IV kan in ieder geval ook zacht en ik kan je vertellen dat hij ook op lage volumes door de mix prikt als een malle. Mocht je nog eens een jamavond of een gelegenheidsbandje hebben blijf je enorm blij met je MK IV. Een andere amp gaat je misschien wat geld op leveren maar veel beter dan een Mesa Mark ga je het niet krijgen denk ik. (als dat je sound is)

    En dan uiteindelijk als antwoord op je vraag: De zwarte MK IV combo met EVM speaker kost al jaren 1500,-
    De hardwoods hebben jarenlang rond de 1850 gezeten maar dit jaar heb ik er opeens 3 voorbij zien komen die rond de 1600 zijn gegaan.

    De Mark IVb klinkt wat mij betreft minder. Wat meer gritt in het 3e kanaal en wat minder bold.

    De goedkoopste Mark Iv op gitaarmarkt is 7 jaar terug weggegaan voor 750,- en er staat een achterlijk dure met gitaren voor net geen 10.000. Wat die verkoper denkt weet ik niet :-)

    Soms zie je ze met flightcase weg gaan en ook zonder, met wieltjes en zonder maar op de een of andere manier zie je nooit veel aan de prijs veranderen daardoor.
    Met schade zie je ze ook wel weg gaan. Er heeft er een voor 1250 (head) te koop gestaan met afgebroken potmeters en soms ontbreken de sliders.
    De andere speaker zie je ook wel eens, ben de naam even kwijt. Die vind ik zelf veel te neuzig klinken en juist de EVM12 speaker maakt deze Boogie's tot wat ze zo bijzonder maakt.
    Natuurlijk heeft iedereen wel eens een uitzondering gezien op wat ik hier schrijf maar de gemiddelde prijs is eigenlijk altijd 1500,- geweest. Voor de combo's, heads en racks als snap ik dat zelf in die laatste gevallen niet echt.
    Ik heb geloof ik 7 of 8 mark IV's gehad en ze zaten altijd in die koers op een brede top na die ik ooit voor voor wat minder had... Lucky shot.

    Succes!
    Laatst gewijzigd door Nocki; 7 januari 2018 om 14:57
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top