Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Alles als in de kabels, de gitaar, de kanalen de zitting van de lampen, een aantal keren aan en uit. Alles werkt, alle lampen, lichtjes, schakelaar en een "flop" door de speaker bij het inschakelen van de standby.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Kun je lang en breed over praten Tom, bestel een paar buisjes en een doosje zekeringen en dan ben je overal vanaf. Lijkt mij handiger dan het ongemak van terug sturen lange wachttijd etc. Vergeet ook niet dat je het probleem mogelijk zelf veroorzaakt hebt met vervoer en dat de verkopende partij dat ook zal aanvoeren waardoor je misschien alsnog voor de kosten op moet draaien. Die paar tientjes is die strijd toch niet waard?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Kun je lang en breed over praten Tom, bestel een paar buisjes en een doosje zekeringen en dan ben je overal vanaf. Lijkt mij handiger dan het ongemak van terug sturen lange wachttijd etc. Vergeet ook niet dat je het probleem mogelijk zelf veroorzaakt hebt met vervoer en dat de verkopende partij dat ook zal aanvoeren waardoor je misschien alsnog voor de kosten op moet draaien. Die paar tientjes is die strijd toch niet waard?
    Kan ik die lampen gewoon vervangen zonder ze te kalibreren? Ik las zo ergens iets daarover.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ideaal moet je wel bias instellen maar dat kun je toch ergens laten doen, kost je de kop niet hoor

  4. #24

    Standaard

    marshall stopt met de productie van de Dsl40c
    dus zou als ik jouw was zo snel mogelijk proberen om te ruilen
    geen gezeur......gewoon een nieuwe

    https://www.youtube.com/watch?v=MBipdmT5of4
    en andere bronnen

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Jullie weten we dat er 3 zekeringen van binnen zitten?
    - gloeispanning : die is heel want de lampengloeien.
    - hoogspanning: die kan stuk zijn
    - de bias spanning : als die stuk is, is er geen negatieve bias en loopt de stroom fors op door de eindbuizen waardoor de hoogspanning als nog springt.
    Ik heb je niet gehoord over een harde hum voordat het geluid wegviel. Dus de bias za nog wel heel zijn. Mijn eerste reactie zou zijn sluiting in de eindtrap. AVO buizentester kan dat zo aangeven.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    als een product binnen een half jaar na aankoop defect is gaat de wetgever ervan uit dat het product al bij aankoop een gebrek had en heb je recht op vervanging/reparatie.
    we hebben het over een combo, daarvan weet de fabrikant dat die van hot naar her kunnen worden gedragen en moet daarvoor ook zo gebouwd worden dat dit kan, dus een winkelier die daarover begint zit daarin fout, mits er in de handleiding iets staat van een afkoelperiode na gebruik.

    ik zou toch kiezen voor vervanging van de versterker omdat hij nu al om onduidelijke redenen uitvalt. straks zit je in een welles nietes verhaal, want jij hebt dan de buizen vervangen, iemand moest de bias instellen en daarvan moet moet jij maar bewijzen dat die kundig genoeg is.
    laat dat anders hun eigen servicemedewerkers doen.
    maar dat is mijn idee hierbij

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    als een product binnen een half jaar na aankoop defect is gaat de wetgever ervan uit dat het product al bij aankoop een gebrek had en heb je recht op vervanging/reparatie.
    we hebben het over een combo, daarvan weet de fabrikant dat die van hot naar her kunnen worden gedragen en moet daarvoor ook zo gebouwd worden dat dit kan, dus een winkelier die daarover begint zit daarin fout, mits er in de handleiding iets staat van een afkoelperiode na gebruik.

    ik zou toch kiezen voor vervanging van de versterker omdat hij nu al om onduidelijke redenen uitvalt. straks zit je in een welles nietes verhaal, want jij hebt dan de buizen vervangen, iemand moest de bias instellen en daarvan moet moet jij maar bewijzen dat die kundig genoeg is.
    laat dat anders hun eigen servicemedewerkers doen.
    maar dat is mijn idee hierbij
    Deze middag rijd ik richting Dijkmans in Breda.
    Voor een ruil of reparatie.
    Ik heb binnen 1.5 week een optreden, daar zit ik wel mee.
    Ik geloof toch niet dat ze zomaar een nieuwe gaan geven.
    Bij bax of key zou ik zo frank durven zijn denk ik.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als ze een beetje klantvriendelijk zijn, geven ze je een amp ik bruikleen en repareren ze je eigen. Zodat je in ieder geval niet zonder zit.

  9. #29

    Standaard

    Ik heb hem net nogmaals geprobeerd.
    Waar ik nog niet op gelet had kraakt en ruist hij ook heel de tijd door de luidspreker, maar niet luid dus.
    Maar het is wel heel de tijd aanwezig.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dijkmans in Breda? Ik zou de reparatie even overslaan... Hele slechte ervaringen mee, met een retesimpele reparatie. Qua garantie zullen ze niet moeilijk doen schat ik in.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top