Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45
  1. #1

    Standaard Marshall dsl40c gewoon dood

    Een maand oud, de derde repetitie en we spelen niet eens luid.

    Ik solleerde een bend die viel dood dus ik dacht dat ik de snaar zelf gemute had.

    Het volgende akkoord kwam niet meer.
    Alles geprobeerd. Ook de lampen brandden gewoon.

    Iemand ervaring? Verdomme een maand oud zeg!!!!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Garantie? Lekker de winkel de boel laten regelen.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad. Zekering erdoor geknald? Als dat zo is, ook de eind buizen laten vervangen.
    Lekker de winkel laten oplossen.
    Kut voor je.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Eens met de winkel laten regelen.

    Maar de buizen laten vervangen als er een zekering doorgefikt is, is wel heel erg kort door de bocht, niet?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nou Dennis, ik had het met een koch powertone, en na tig keer de zekering te hebben vervangen die steeds doorknalde, bleek het probleem rotte eindbuizen.
    Die vervangen, en zekering knalde er niet meer door. Is niet kort door de bocht, ben geen techneut maar weet door jaren spelen met buizenamps wel waar je tegenaan kan lopen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Is niet kort door de bocht, ben geen techneut maar weet door jaren spelen met buizenamps wel waar je tegenaan kan lopen.
    Ik ben ook geen techneut, en speel sinds mijn 18e met buizenamps, en helaas ook best wat ervaring met doorfikkende amps, maar de buizen zijn nooit de oorzaak geweest.
    Vandaar dat ik het kort door de bocht vind om als algemeen recept aan te houden dat als de zekering doorbrand de eindbuizen sowieso vervangen moeten worden.
    Ik ben wel benieuwd wat de techneuten op dit forum hiervan denken. Dat ik het nooit aan de hand gehad heb zegt natuurlijk net zo veel als dat jij die ervaring wel hebt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Een zekering springt niet zomaar. Dus moet er een oorzaak zijn. Dat kan een of meerdere buizen zijn, of een gelijkrichter. Maar daar je garantie hebt is het probleem voor de winkel. En daar dit gebeurde tijdens het spelen zou ik in eerste instantie de buizen doormeten (o.a. op sluiting). Maar dan wel met een buizentester.
    Nico


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Maar de versterker van TS bleef wel gewoon "aan" las ik.
    Kan dus ook net zo goed een losse of kapotte speakerkabel zijn?

    Zijn er eigenlijk voor de particuliere hobbyist dingen in de handel (en dus voor een redelijke prijs) waar je makkelijk je buizen mee zou kunnen testen? En dan liefst natuurlijk ook de performance in plaats van "hij doet het nog"?
    Anders gezegd, in deze tijd van steeds goedkoper wordende electronica en zo, ven je dan nog steeds aangewezen op zo'n peperdure buizentester?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 22 december 2017 om 09:39

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Hij heeft een kit die best wel goed is. Heb hem nog liggen. Kom er alleen niet aan toe om hem te bouwen.
    Mag je overnemen voor een redelijke prijs.
    http://www.dos4ever.com/
    Nico


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Eens met de winkel laten regelen.

    Maar de buizen laten vervangen als er een zekering doorgefikt is, is wel heel erg kort door de bocht, niet?

    Zeker kort door de bocht maar wel vaak waar. Buizen testen heeft in dit geval niet zoveel zin want tijdens een momentopname zal de buis goed presteren. Is de buis permanent defect hoef je hem ook niet te testen want dat merk je vanzelf. Het is juist de incidentele korte sluiting die de zekering doet springen. Dit komt ook bij nieuwe buizen voor helaas. Kwestie van goed testen tijdens installatie en daar is in de fabriek geen tijd voor. Daarnaast kun je echt niet alle missers tackelen en misschien is de amp wel in nog warme toestand een keer ruw verplaatst, wie zal het zeggen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top