Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind de nieuwe finish wel erg netjes geworden hoor, vakwerk. Ik kan me ook zo voorstellen dat het gewoon een leuke klus is (hoewel ik er met mijn geduld niet aan moet denken, hehe...). Knap gedaan!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Helemaal laten bouwen was minder voordelig ;-)


    Inderdaad, ieder zijn top.



    Dank voor je woorden!

    Gekozen voor de ETS brug omdat de fabrikant de brug geheel naar mijn wensen kon maken en de Tune Fork bruggen beide functies hebben (String Through en Top Loading). Gekozen voor Toploading omdat het handiger is bij snaren wisselen en het vet staat. Mocht het niet werken of bevallen kan er dus altijd nog een string through van worden gemaakt.

    Daarbij, mijn andere RGD's zijn ook allemaal toploading maar dan met een tremelo ;-)









    Op de foto van de hals waar de inlays te zien zijn lijkt het daar waar er een dubbele inlay is dat de blokjes niet op gelijke afstand van de buitenkant zitten en daar zou ik me dan weer aan storen. Verder wel vakwerk.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wauw, daar knapt ie van op!
    Thanks!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    Gaaf project! Erg leuk om zo een eigen custom shopper te laten maken. Wie laat je het doen?
    Ik heb Vincent van Vincent Custom Guitars bereid gevonden om dit op te pakken. Zeer vaardige en kundige bouwer. En ook niet onbelangrijk sympathiek mens die goed luistert naar je wensen. En je kan je complimenten altijd hier delen ;-) https://www.facebook.com/vincentcustomguitars/
    http://vincentguitars.com/


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Tja, we customizen hier allemaal wel eens wat: elementje hier, tunertje daar.

    Je kunt from scratch een gitaar laten bouwen naar een voorbeeld of starten met een bestaande basis en die aanpassen naar smaak. In dit geval wordt het wat grondiger aangepakt dan gebruikelijk is. Je kunt het verpesten noemen, maar als het eindresultaat is wat herrieman wil is het toch goed?

    En nou niet beginnen over verkoopwaarde, want daar doet herrieman niet aan. Toch?

    Dat voertuig op de foto's is vast ook niet meer origineel. Who cares.
    Chicks scoren, daar draait het om. En dat doe je niet met wat iedereen al heeft.

    Go-go-go!
    Chickies scoren. Kan dat met gitaren dan? ;-) En verkoopwaarde? Was niet verplan 'm ooit te verkopen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Erg gaaf hoor, respect!
    Ik zal de complimenten doorgeven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wat DML zegt. Maar als jij er idd maar blij mee bent!
    Inderdaad, ieder zijn smaak.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Mooi gedaan! Smaken verschillen inderdaad want het origineel vind ik oerlelijk met die veel te kleine contrasterende top.

    Blijft hij trouwens glanzend of wordt de afwerking uiteindelijk mat? Dat vond ik nou net wel weer mooi aan het origineel.
    Mat ziet er inderdaad vet uit maar mijn ervaring met mijn matzwarte RGD Prestiges is dat je na een poosje spelen glimmende polijstvlekken op de lak krijgt. Dus dan gelijk maar helemaal glanzend spuiten, toch ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik vind de nieuwe finish wel erg netjes geworden hoor, vakwerk. Ik kan me ook zo voorstellen dat het gewoon een leuke klus is (hoewel ik er met mijn geduld niet aan moet denken, hehe...). Knap gedaan!
    Ik zal de complimenten doorgeven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Op de foto van de hals waar de inlays te zien zijn lijkt het daar waar er een dubbele inlay is dat de blokjes niet op gelijke afstand van de buitenkant zitten en daar zou ik me dan weer aan storen. Verder wel vakwerk.
    Scherp oog motorhan! Dit is geen fout maar echt de bedoeling! De reden is dat ik de inlays tussen de snaren (E/A en B/E) wilde hebben. Daarom lopen ze in dikte ook op. En de ruimte tussen de inlay en de zijkant van de hals bij de dikke E is nou eenmaal groter dan die bij de dunne E. Verschil is dus de dikke E snaardikte minus de dunne E snaardikte. Vincent weet wat hij doet

    En Vincent als je dit leest. Niet naast je schoene gaan lopen hè
    Laatst gewijzigd door herrieman; 24 december 2017 om 13:08
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Chickies scoren. Kan dat met gitaren dan? ;-)
    Het zal je verbazen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    En verkoopwaarde? Was niet verplan 'm ooit te verkopen.
    Dat zeg ik
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #25

    Standaard

    De body gepolijst en de hardware gemonteerd. Zooo VET

    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  6. #26

    Standaard

    Ahhh, nou zie ik wat je bedoelt met de kam en de doorvoer van de snaren.
    Fijn stukkie werk.
    Je post toch ook wel effe een opname van geluid etc hè, please?
    Hè staat er speciaal bij door robert huppelde pup van de marathon kersttranentrekker. Kerry christmas hè, riep ie dan altijd. Die erg goed is bekeken, die uitzending. En ik dacht: als hunnie daarnaar kijken, dan komen ze zeker ook voor jou.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #27

    Standaard

    Hier nog wat info

    De brug is van ETS Hardware uit Duitsland. Ze kunnen heel ver gaan in het customizen van je wensen. Enige nadeel is het volle orderboek. Je kan zomaar 8 tot 10 weken moeten wachten. Maar ja, als je iets speciaals wil moet je geduld hebben. http://www.ets-hardware.com/

    De Pickups zijn van Oil City Pickups uit Engeland. Ook dit is een klein bedrijfje die heel ver gaat met de realisatie van je wensen. Mooiste was dat ik met de eigenaar ruim 2 uur aan de telefoon heb gehangen om duidelijk te krijgen naar wat voor geluid/karakter ik op zoek was mede gebasseerd op de kenmerken van de gitaar, de versterkers die ik gebruik en natuurlijk de muziekstijl(en) natuurlijk. http://www.oilcitypickups.co.uk/

    Beide ondernemingen zijn klein, ervaren, sympathiek en doen er alles aan om je dromen te realiseren ;-)
    Laatst gewijzigd door herrieman; 27 december 2017 om 19:33
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind die body met hardware er echt vet uit zien, zelfs al ben ik qua gitaren behoorlijk conservatief. Altijd leuk trouwens om met betrokken bedrijven te werken, die het fijn vinden om je als klant te hebben.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Vind de vorm niet echt top (de gewone RG vorm iets mooier) maar de finish is wel goed vind ik.
    Maar een vraagje: Als ik op de laatste foto inzoom lijkt alsof de onderste cutaway onder de switch waar die streep licht valt een hoop oneffenheden en krassen heeft... Of is dat enkel effect van het licht?

    MS

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Finish, plus de zwart met gouden hardware-combinatie vind ik uiterst smaakvol.
    Helaas ben ik geen lekker wijf, maar een spuuglelijke behaarde kerel.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top