Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 68 van 68
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    heb ooit begrepen dat een top loaded brug meer sustained dan een string through, merk jij dat ook nu met die brug?
    Ik dacht eigenlijk dat het juist andersom was?

  2. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Heel gaaf geworden! Ben toch benieuwd naar die bruggen nu zeg.
    heb ooit begrepen dat een top loaded brug meer sustained dan een string through, merk jij dat ook nu met die brug?
    Thanks! De gitaar had met zijn orginele brug al een waanzinnig goede sustain. Dus heb eigenlijk geen verschil ervaren. Komt wellicht ook omdat ik gitaren met whammies gewend ben 😏. De bruggen van ETS zijn overigens van een waanzinnige kwaliteit en nog belangrijker zonder enige mogelijke losse en dus potentieel trillende onderdelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Goed om te weten! Ik vond laatst op youtube een filmpje van oil city p90's en was zeer te spreken over hoe dat klonk, toch maar eens de gok wagen.
    Kan je alleen aanbevelen Ash van Oil City te bellen en je wensen persoonlijk met hem te bespreken. Zo kan hij zijn ervaring en kunde met jouw wensen combineren voor de hoogste kans voor tevredenheid. Ze hebben trouwens een nieuwe website.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  3. #63

    Standaard

    Dikke vette respect hoor, echt een gaaf ding geworden!! Benieuwd hoe ie klinkt

  4. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik dacht eigenlijk dat het juist andersom was?
    Dat dacht ik ook altijd, maar persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met je zadels en de hoek achter je zadels dan waar je snaren daarna heen gaan.

    @Herrieman: Ik heb ook vooral gitaren met floyds hier, al moet ik zeggen dat een echte floyd rose wel duidelijk meer sustained dan een namaak.
    En anders moet ik een comrpessor kopen.

  5. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    @Herrieman: Ik heb ook vooral gitaren met floyds hier, al moet ik zeggen dat een echte floyd rose wel duidelijk meer sustained dan een namaak.
    En anders moet ik een comrpessor kopen.
    Altijd een groot verschil ervaren tussen whammies en vaste bruggen. Wellicht bestaat er ook een verschil tussen whammies onderling. Nooit op gelet ;-)
    Laatst gewijzigd door herrieman; 17 februari 2018 om 16:39
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Dat dacht ik ook altijd, maar persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met je zadels en de hoek achter je zadels dan waar je snaren daarna heen gaan.

    @Herrieman: Ik heb ook vooral gitaren met floyds hier, al moet ik zeggen dat een echte floyd rose wel duidelijk meer sustained dan een namaak.
    En anders moet ik een comrpessor kopen.
    moet ik om gniffelen. wat is een 'echte' floyd? Die met het Floyd Rose logo gemaakt door Ping? Das troep! Dan liever de door Schaller nagemaakte Lockmeister! Dat is ook een fake maar dan toch echt beter dan de chinese Ping (FLoyd 1000 geloof ik?!). Of de Gotoh versie; ook veel beter.

    Namaak is niet altijd slecht, het origineel is niet altijd beter. Het ligt er dus aan waar je het een of ander vandaan haalt.

    @Herrieman: ja onderling is er een gigantisch veschil. Ik vind de Wilkinson VS100 een pak minder goed dan de hipshot contour. Puur het materiaal dat gebruikt is, de geaccepteerde toleranties. Zelfs het verschil in Floyds maakt uit: Ik heb een Floyd Rose Pro gehad op een gitaar en die klinkt beduidend warmer dan de Gotoh versie, die meer sustain heeft. Om maar te zwijgen over de FU-tone Floyd.

  7. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @Herrieman: ja onderling is er een gigantisch veschil. Ik vind de Wilkinson VS100 een pak minder goed dan de hipshot contour. Puur het materiaal dat gebruikt is, de geaccepteerde toleranties. Zelfs het verschil in Floyds maakt uit: Ik heb een Floyd Rose Pro gehad op een gitaar en die klinkt beduidend warmer dan de Gotoh versie, die meer sustain heeft. Om maar te zwijgen over de FU-tone Floyd.
    Lange tijd een Floyd fan geweest. Maar (voor mij) zijn de whammies op mijn RGD prestiges van andere orde. Beduidend minder gebroken snaren, minder last van "buzzing" door bramen in de zadels en nog belangrijker, stabieler en dus bijna altijd gestemd. Maar zoals gezegd, ieder zijn ervaring.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  8. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    moet ik om gniffelen. wat is een 'echte' floyd? Die met het Floyd Rose logo gemaakt door Ping? Das troep! Dan liever de door Schaller nagemaakte Lockmeister! Dat is ook een fake maar dan toch echt beter dan de chinese Ping (FLoyd 1000 geloof ik?!). Of de Gotoh versie; ook veel beter.

    Namaak is niet altijd slecht, het origineel is niet altijd beter. Het ligt er dus aan waar je het een of ander vandaan haalt.

    @Herrieman: ja onderling is er een gigantisch veschil. Ik vind de Wilkinson VS100 een pak minder goed dan de hipshot contour. Puur het materiaal dat gebruikt is, de geaccepteerde toleranties. Zelfs het verschil in Floyds maakt uit: Ik heb een Floyd Rose Pro gehad op een gitaar en die klinkt beduidend warmer dan de Gotoh versie, die meer sustain heeft. Om maar te zwijgen over de FU-tone Floyd.
    tbf de lockmeister is een "echte" floyd rose gemaakt met schaller's eigen branding er op omdat het patent verlopen is. Schaller maakte voor FR al jaren FR trems volgens de specs van de lockmeister.

    De lockmeister kan je dus best een "echte" noemen

    Daarnaast heb ik beneden nog een FR uit de 80's liggen op een charvel type 3, maar het is jaren geleden dat die gitaar aangeraakt is dus zou ik nu even niks over durven zeggen.

    Bramen in de lockmeister heb ik dan weer geen last van. (en is op te lossen.)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top