Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Groovy Christmas

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Music Groovy Christmas

    In navolging van 2 onlangs geposte Kerstmuziekjes door mede-forumleden doe ik ook een duit in het zakje.

    Toegegeven, het is inmiddels echt een oudje. In 2009 heb ik een instrumentaaltje opgenomen met de titel Groovy Christmas

    Het is destijds wel ergens on-line gereleased als muzikale Kerstkaart voor familie en vrienden, echter nooit hier voor zover ik me herinner.

    Opgenomen met GarageBand (Apple). De gitaar en fretloze bas als solo-intrument zijn 'real instruments' en door mij ingespeeld. De rest is overduidelijk samengeraapt uit de GarageBand-stal. Ik heb getracht de blaasinstrumenten nog een beetje als een brassbandje te laten klinken, maar het enige hoorbare koper zijn de printsporen van de apparatuur vrees ik

    Enfin, de typische Kerst-belletjes zitten er ook in dus laat de Kerst maar komen.

    Fijne Kerst en een muzikaal 2018 allemaal!
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #2

    Standaard

    Ik had beter moeten opletten. Je hebt m al gepost. Die van Mountainman is schaamtelozer Sky Christmasstation.
    Maar daar staan jouw grommende bassen tegenover.
    Ik hoop dat je me eens uitlegt hoe je dat flikt.
    Maar eerst net zo’n rode neus halen als Rudolph.
    Wij wensen you and yours een pracht Kerst.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

    Standaard

    Ja, hij is leuk! De gitaar zit heel bescheiden op de achtergrond. Mooie fretloze bas inderdaad.
    Het geheel komt op mij wel een beetje over als een begeleidingstrack. Er is nog genoeg ruimte voor bijvoorbeeld zang, gitaarsolo of... tubular bells.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ja, hij is leuk! De gitaar zit heel bescheiden op de achtergrond. Mooie fretloze bas inderdaad.
    Het geheel komt op mij wel een beetje over als een begeleidingstrack. Er is nog genoeg ruimte voor bijvoorbeeld zang, gitaarsolo of... tubular bells.
    Dank je! Ja de gitaar (zelfs nog gedubbeld in stereo meen ik me te herinneren) is bewust een beetje weggestopt om echt tussen de begeleiding te vallen. De bas moest op de voorgrond de melodielijn verzorgen en verder wilde ik het een beetje opbouwen met aan het eind blazers erbij als climax. Ik wilde het verder niet helemaal volproppen, ik hou niet van dichtgeplamuurde producties en daarom zit er heel bewust niet ook nog eens een (gitaar)solo in.
    Ik snap dat het zo kan over komen als een begeleidingstrack, maar deze 'open' benadering is zo bedoeld.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik had beter moeten opletten. Je hebt m al gepost. Die van Mountainman is schaamtelozer Sky Christmasstation.
    Maar daar staan jouw grommende bassen tegenover.
    Ik hoop dat je me eens uitlegt hoe je dat flikt.
    Maar eerst net zo’n rode neus halen als Rudolph.
    Wij wensen you and yours een pracht Kerst.
    Vriendelijke groet, Gus
    Een fijne Kerst Gus.
    Enne... ja, hoe flik ik dat met die grommende bas? Louder than everyone else! Zo werkt dat als het op de voorgrond moet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6

    Standaard

    Het is geen tubular bell, of kerstbell, maar er zit wel wat Pachelbell in

    Die blazers klinken een beetje als een accordeon. Backing track idee komt doordat het thema in de bas zit. Als je dat nu gewoon dubbelt met gitaar, of bv. fluit heb je dat opgelost. Qua dichtgeplamuurd zal dat weinig verschil uitmaken denk ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Het is geen tubular bell, of kerstbell, maar er zit wel wat Pachelbell in

    Die blazers klinken een beetje als een accordeon. Backing track idee komt doordat het thema in de bas zit. Als je dat nu gewoon dubbelt met gitaar, of bv. fluit heb je dat opgelost. Qua dichtgeplamuurd zal dat weinig verschil uitmaken denk ik.
    Pachelbel, nu je het zegt ...

    Die blazers zijn 'live pop horns' uit de library van GarageBand uit die tijd. In mijn herinnering heb ik die een octaaf lager in bereik geprogrammeerd om het qua klank richting brass te krijgen. Digitale of gesamplede instrumenten transponeren maakt het qua klank nog onnatuurlijker dan het al was.

    Een accordeon had ik ook nog in GarageBand en dat klonk ook alleen binnen een octaaf redelijk.

    Ik heb de file nu eens heropend in de huidige versie van GarageBand, maar een aantal gebruikte instrumenten zitten niet meer in de library en kan ik zo niet meer afspelen. Ik heb vast nog wel een backup met de oude library van GarageBand, die zou ik dan moet importeren om nog iets met de oude files te kunnen. Of gewoon vervangen door nieuwe instrumenten. Maar ik denk niet dat ik de moeite neem en er 8 jaar na dato nog eens aan ga schaven. Dan steek ik liever m'n energie in iets nieuws.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Maar ik denk niet dat ik de moeite neem en er 8 jaar na dato nog eens aan ga schaven. Dan steek ik liever m'n energie in iets nieuws.
    Groot gelijk.

    Drummer die wat oude rockdingetjes van me had wilde die wel eens opnieuw opnemen met echte drums. Op zich leuk, maar er zit zo veel werk in als ik al die partijen weer moet uitzoeken en opnemen. En dan heb je ongetwijfeld beter klinkende opnames, maar je kunt er nog steeds niets mee. Komt er dan niet van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top