Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 60
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    guitarguitar glasgow heeft een Fretking Greg Wright 'pre-owned' voor 495 pond…. https://www.guitarguitar.co.uk/produ...ture-pre-owned
    maar da's nix voor jou dus

    die Saint Blues gitaren schijnen inderdaad kei-goed te zijn.. houden dus…..
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gypsy Bekijk bericht
    Het probleem met tweedehands is namelijk dat ik niet weet of ik wel of niet een kat in een zak koop, vanwege het feit dat mijn kennis in de gitarenwereld en mijn gehoor nog ontoereikend zijn om hierover juist te oordelen. Ik dacht nou heel even... misschien eens eerst voor een degelijke versterker gaan en kijken wat dat geeft met die squier Affinty... ik bedoel die squier klinkt misschien al heel anders met een degelijke versterker....Nou ja ik neem jullie tips van harte en sla ze op.., het zijn tenslotte allemaal stukjes van de enorme puzzel. Ik ga deze keer niet meer over één nacht ijs ;-)
    Zo heb ik het destijds ook gedaan. Eerst geïnvesteerd in een degelijke amp (Vox AC15 was dat toen in mijn geval) en vervolgens, na wat sparen het jaar daarna een nieuwe gitaar gekocht. Als de gitaar fijn speelt en goed is afgesteld (lees: voldoende speelcomfort) kan je imo beter eerst investeren in een nieuwe amp dan in een nieuwe gitaar.

  3. #43
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Inderdaad een kat in de zak kopen is zo gebeurd op marktplaats. Ik zat laatst weer een zeer lekker spelende akoestische gitaar uit te proberen in de winkel en kwam erachter dat deze een bananenhals had. Dus toch maar niet.
    De kans dat je op marktplaats een gitaar met een bananen hals koopt (getordeerd) is ook erg groot. Als je er eentje nieuw koopt bij de bekende winkels kun je hem gewoon terugbrengen.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een te kromme hals heeft helemaal niets met torderen te maken. Getordeerd is verwrongen. Knap ook dat je een gitaar eerst lekker vindt spelen en vervolgens het een banaan vindt. Bijzonder...

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Krom is gebogen bij te stellen met de halspen, getordeerd is een wokkel, een zuurstok, en da's niet af te stellen. Zit een wezenlijk verschil tussen.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Inderdaad een kat in de zak kopen is zo gebeurd op marktplaats. Ik zat laatst weer een zeer lekker spelende akoestische gitaar uit te proberen in de winkel en kwam erachter dat deze een bananenhals had. Dus toch maar niet.
    De kans dat je op marktplaats een gitaar met een bananen hals koopt (getordeerd) is ook erg groot. Als je er eentje nieuw koopt bij de bekende winkels kun je hem gewoon terugbrengen.
    Ik ben sinds een twaalftal jaren hobbyfotograaf en in het bijzonder concertfotografie (vandaar de bewondering en interesse om zelf muziek te maken en eens aan te voelen hoe dat voelt voor die artiesten, en het is me nu heel duidelijk dat het niet alleen fun is maar ook hard werken) Dit even terzijde en ik wil to the point komen: In het begin van mijn fotografie hobby was het ook altijd een zoektocht naar vooral de juiste objectieven want ook toen was ik in die materie een leek. Mocht ik daar op markplaats zo'n mooie 300mm canon zoomlens F4 over de hele range.tegenkomen voor slechts 800 euro (helft van de nieuwwaarde). Om het kort te maken dit was gewoon foute boel en de lens deugde van geen kanten en heb er uiteindelijk nog 50 euro voor gekregen voor iemand die er bepaalde onderdelen van wou hebben.

    Dat was dus een ferme kat in een zak! En ik bedoel een leek of beginneling zijn meestal hiervoor het meest kwetsbaar om in het zak te worden gezet, jammer want er zijn ook eerlijke mensen zonder twijfel. Ik koop dan liever nieuw, want ik heb nogmaals te weinig kennis om zelf te oordelen over tweedehands stuf.
    Laatst gewijzigd door gypsy; 21 december 2017 om 18:27

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Zo heb ik het destijds ook gedaan. Eerst geïnvesteerd in een degelijke amp (Vox AC15 was dat toen in mijn geval) en vervolgens, na wat sparen het jaar daarna een nieuwe gitaar gekocht. Als de gitaar fijn speelt en goed is afgesteld (lees: voldoende speelcomfort) kan je imo beter eerst investeren in een nieuwe amp dan in een nieuwe gitaar.
    Ik heb de vox vt40 op het oog. Ik geloof dat jouw amp zeker geweldig is maar mijn budget laat dat niet toe ;-)

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Jullie doen het zo overkomen alsof alles wat je op MP koopt klote spul is. Ik snap dat je als beginner een miskoop kan doen. Maar voor de iets meer ervaren koper: je bent er toch nog altijd zelf bij?

    Voor de OP zou ik zeggen ga naar wat muziekwinkels en probeer eerst even wat uit. Iedereen kan hier wel iets roepen, maar je moet het toch zelf ervaren.
    Laatst gewijzigd door apekop; 21 december 2017 om 18:59
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #49

    Standaard



    zou dit filmpke eens kijken
    en dan de vraag stellen wat jouw prioriteit is

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Vox VT40 is voor thuis een prima keuze. Ik vind deze modelingamp op low volume best goed klinken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top