Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 60
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    als ik je voorkeur muziekstijl lees dan ontkom je er bijna niet aan behalve single coil ook iets met humbucker te hebben.
    daarbij, les paul/SG is shortscale fender achtigen is de scale iets langer, of je komt, zoals al gezegd in een strat met humbucker terecht.

    goede transistor bak met multi effect ervoor, dan heb je al heel veel geluiden onder bereik die je vaak onder meerdere presets kunt bewaren.
    ik zou voorzichtig zijn met tweedehand buizenversterkers als je niet weet waar je op moet letten, en reparaties zijn vaak niet goedkoop.
    tweedehands gitaren is makkelijker, enigste wat daaraan kapot kan zijn en niet te repareren is een tordatie van de hals of gebroken trussrod.
    maar daarvoor zijn er hier op gitaarnet genoeg die je daarvoor tips kunnen geven om dat uit te sluiten.
    hou ierdergeval wat budget over voor een goede kabel en evt, wat aanpassingen aan je gitaar

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Het is al een paar keer aan de orde gekomen maar als je echt veel met bends speelt (en dan van die heeeele lange waarbij je dus een een nootje of anderhalf omhoog wil ) dan moet je IMHO toch echt minimaal ene 12 inch toetsradius hebben.. ik heb een geweldige MIM Fender strat gehad die geweldig klonk maar waarop ik met mijn bends niet uitkwam (heb dus nu als Strat een Fret King Corona Gregg Wright signature voor de momenten dat ik wat Strat-quack wil…. ) Qua geluiden zit je wss idd aan een combi van single coil en Humbucker…. Music Store (Duitsland) had onlangs opruiming aan 2016 Gibsons (dan heb je je 12 inch radius) met combinaties van 1 P 90 (voor je vroege Santana-geluid) en 1 humbucker. Ik meen Les Paul Future tributes voor 599 piek… Nadeel: daar rij je niet ff naar toe om te proberen. De Vox valvetronic amp heb ik recent eentje van meegemaakt en daar kan je aardig mee uit de voeten qua geluiden (ook op huiskamer nivo) maar let op dat je de VC 4 of VC 12 footcontroller er bij krijg want die zijn (a) een must om m optimaal te benutten en (b) niet meer nieuw los verkrijgbaar c) los tweedehands niet makkelijk te vinden in nederland (wel in Duitsland gek genoeg) en soms idioot hoog geprijsd voor afgetrapte dingen. Tweede hands zijn Vox valvetronics her en der wel te vinden; Tools4tones in nijmegen ( https://www.tools4tones.nl) en Sjonnie gitaar muziekdiscount in arnhem ( http://www.sjonniegitaar.nl ) hadden er recent allebei eentje met de VC controller. ja dat zijn winkels en geen marktplaats verkopers maar ik vermoed dat je sowieso liever in een winkel koopt.. succes.. smijt je kerstbonus maar stuk; met 1000 piek kom je hoe dan ook een heel eind in de goeie richting
    Laatst gewijzigd door MikeD; 20 december 2017 om 11:14
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #33

    Standaard

    Squier deluxe of Fender HighwayOne... met een Mesa Boogie DC-5.. samen voor 1000 euro moet lukken.. Heb je een geweldige set.
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    @MikeD & Tschrama dank je.
    Laatst gewijzigd door gypsy; 20 december 2017 om 13:23

  5. #35

    Standaard

    al een psychiater ingeschakeld ?
    denk dat ik als starter ,(toen u know) na het lezen van dit topic, al in de isoleercel had gezeten

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    al een psychiater ingeschakeld ?
    denk dat ik als starter ,(toen u know) na het lezen van dit topic, al in de isoleercel had gezeten
    voor gij doet DENKT, dewijl gij doet DENKT.

    daarna muziek als therapie ;-)

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    voor gij doet DENKT, dewijl gij doet DENKT.

    daarna muziek als therapie ;-)
    ik mag weer internetten
    was ff van slag af maar na een fikse spuit valium gaat ut weer
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 20 december 2017 om 13:55

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Het is al een paar keer aan de orde gekomen maar als je echt veel met bends speelt (en dan van die heeeele lange waarbij je dus een een nootje of anderhalf omhoog wil ) dan moet je IMHO toch echt minimaal ene 12 inch toetsradius hebben.. ik heb een geweldige MIM Fender strat gehad die geweldig klonk maar waarop ik met mijn bends niet uitkwam (heb dus nu als Strat een Fret King Corona Gregg Wright signature voor de momenten dat ik wat Strat-quack wil…. ) Qua geluiden zit je wss idd aan een combi van single coil en Humbucker…. Music Store (Duitsland) had onlangs opruiming aan 2016 Gibsons (dan heb je je 12 inch radius) met combinaties van 1 P 90 (voor je vroege Santana-geluid) en 1 humbucker. Ik meen Les Paul Future tributes voor 599 piek… Nadeel: daar rij je niet ff naar toe om te proberen. De Vox valvetronic amp heb ik recent eentje van meegemaakt en daar kan je aardig mee uit de voeten qua geluiden (ook op huiskamer nivo) maar let op dat je de VC 4 of VC 12 footcontroller er bij krijg want die zijn (a) een must om m optimaal te benutten en (b) niet meer nieuw los verkrijgbaar c) los tweedehands niet makkelijk te vinden in nederland (wel in Duitsland gek genoeg) en soms idioot hoog geprijsd voor afgetrapte dingen. Tweede hands zijn Vox valvetronics her en der wel te vinden; Tools4tones in nijmegen ( https://www.tools4tones.nl) en Sjonnie gitaar muziekdiscount in arnhem ( http://www.sjonniegitaar.nl ) hadden er recent allebei eentje met de VC controller. ja dat zijn winkels en geen marktplaats verkopers maar ik vermoed dat je sowieso liever in een winkel koopt.. succes.. smijt je kerstbonus maar stuk; met 1000 piek kom je hoe dan ook een heel eind in de goeie richting
    Die Fretking gitaren zijn geweldig, mede dankzij een paar innovaties. Ik zit al een tijdje te loeren naar het Geoff Whitehorn-model.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Die Fretking gitaren zijn geweldig, mede dankzij een paar innovaties. Ik zit al een tijdje te loeren naar het Geoff Whitehorn-model.
    … ja dat weten jij, ik en nog een handjevol Ollanders.. de rest van gitaarspelend nederland haalt er de neus voor op dus je mot zo'n ding niet kopen met het idee dat je 'm een paar jaar later weer zonder al te veel verlies wegdoet… BTW als je overgaat tot het bestellen van zo'n ding.. ik vond de mijne bij Gear4Music met een aardige korting

    edit : maar die Geoff Whitehorn signature is / was nu bij thomann.co.uk goedkoper dan bij gear4music zag ik...
    Laatst gewijzigd door MikeD; 20 december 2017 om 16:52
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    … ja dat weten jij, ik en nog een handjevol Ollanders.. de rest van gitaarspelend nederland haalt er de neus voor op dus je mot zo'n ding niet kopen met het idee dat je 'm een paar jaar later weer zonder al te veel verlies wegdoet… BTW als je overgaat tot het bestellen van zo'n ding.. ik vond de mijne bij Gear4Music met een aardige korting

    edit : maar die Geoff Whitehorn signature is / was nu bij thomann.co.uk goedkoper dan bij gear4music zag ik...
    Ik zag het, maar thanks anyway. Ach ja, wederverkoop. Ik hou dat soort gitaren doorgaans. Ik heb een Saint Blues Mississippi Bluesmaster (een leuke voor galgje ;-) ) met BKP Mules pickups. Dat ding klinkt en speelt geweldig. Als ik hem nu zou verkopen, krijg je er geen drol meer voor, want er staat geen Gibson of een andere grote naam op. Een blijvertje dus.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top