Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60
  1. #51

    Standaard

    na half uurtje spelen ,kreeg ik altijd weer last het digi/transistor soundje in dat ding en de daar opvolgende uit het raam willen smijten neigingen van dat ding

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gypsy Bekijk bericht
    Ik heb de vox vt40 op het oog. Ik geloof dat jouw amp zeker geweldig is maar mijn budget laat dat niet toe ;-)
    Daar doe je ook geen verkeerde koop mee denk ik. Een moddeling-amp is, zeker voor thuis, heel fijn. Als je een keer weet wat je wil kan je altijd nog upgraden.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Daar doe je ook geen verkeerde koop mee denk ik. Een moddeling-amp is, zeker voor thuis, heel fijn. Als je een keer weet wat je wil kan je altijd nog upgraden.
    Er is ook nog de vt20, heeft dan minder vermogen vermoed ik maar of dat iets uitmaakt?? Zou ik dan die footswitch als beginner er gelijk bijkopen?

  4. #54

    Standaard

    in principe zal het me een rotzorg wezen wat je scored

    maar ik zou als ik jou was iig de door mij terplekke verzonnen

    70/30 %
    30/70 %

    test in een winkel proberen

    1 700 euro voor je amp 300 euro voor je gitaar
    2 300 eurokes voor amp 700 gitaar

    eventueel %tes naar eigen inzicht veranderen

    have fun

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Footswitch is op zich wel handig. Zeker als binnen x - aantal jaar vox een nieuw niet compatibel model uitbrengt en je toch wilt schakelen tijdens het spelen van een song.
    Persoonlijk zou ik het doen als de prijs niet belachelijk hoog is natuurlijk...
    VT 20 is op zich genoeg voor thuis.
    Het kan wel zijn dat de vt 40 een grotere speaker heeft, dat moet je even nagaan. Kleinere speaker kan wat "boxy" gaan klinken.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    okay nog even 2 centen van mij d'r weer bij. een nieuwe Vox vt 40 kost 249 piek. Mijn hoogst persoonlijke mening die ik hier altijd graag voor een betere geef is, dat je met zo'n ding thuis best leuk uit de voeten kan (hoewel.. 10 inch speakertje.. bleeehhh) maar wanneer het moment is aangebroken dat je zover bent om 'buiten te gaan spelen' is zo'n klein ding met z'n 1x10 inch speakertje toch wel wat 'Schwachbrustig' . Die 40 watt is dan in bandverband nmm pure theoretische 40 watt . Ik wilde in bandgezelschap graag iets meer "oemph' in het kastje. Als je m na een paar jaar toch weer kwijt wilt, schrijf je d'r ook flink op af. En als je 'meer oemph' wilt .. ga je op zoek naar iets krachtigers.
    Voor 175 piek koop je bij tools4tones een VoxAD100VT XL
    ( https://www.tools4tones.nl/index.php...roduct_id=5900)
    da's 100 watt met 2x12 inch maar toch te knijpen naar laag vermogen 'voor thuis'. Kan je in principe langer mee vooruit dan met zo'n klein doosje, ook in bandverband. En tenzij je echt een ontzettend goed stel oren hebt, retekritisch bent en heel veel hi-gain wilt (…) denk ik dat je als vooruitgang geboekt hebbende hobbymuzikant misschien beter af bent met een gebruike versterker waar je 'meer' mee gaat kunnen. BTW de voetschakelaar voor de AD100VT is nieuw verkrijgbaar bij North Coast Music voor 30 dollar ex verzendkosten (http://www.voxshowroom.com/northcoas...ng/uklogos.htm) als er in nederland geeneentje meer te vinden zou zijn. Kan je vervolgens voor 700 piek een keigoeie gitaar kopen…. en een wah / volume pedaal …..of een nieuw pre-amp buisje…...ook handig
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Op zich een goeie tip van Mike. De vraag is of de TS veel buitenhuis speelt of gaat spelen. Zo niet, dan ben je met een VT40 goed bediend. Ik heb voor de studeerkamer een lullo-ampje (een Orange Crush DLX20) en daar kan ik prima mee songs mee instuderen. Voor het podium heb ik drie tubestacks. Die ga ik thuis niet eens aanzetten (en daarom zijn we nog steeds goed met de buren...).

    Als je nieuw wilt gaan, zou ik persoonlijk de Boss Katana kiezen als het modeling/transistor moet zijn. Die kost niet veel meer dan de VT40 en klinkt behoorlijk volwassen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Mooie setje lijkt mij een nieuwe Fender CP60 (888,-), Mooer BM 5 watt buizen amp (233) en een Thomann HB V30 12 inch cabinet (129).

    Zit je wel ca. 250,- boven budget, dat wel. Mijn broer heeft een CP60 en de pickups vervangen door Hot noiseless, brug pickup vond hij (als voornamelijk Gibson LP gitarist) onbruikbaar, te schel. Of dat waar is, ik weet het niet, tone pot ipv alleen op midden PU ook met brug PU verbinden lost ook al veel op denk ik. Of volume pot niet vol open zetten, beetje terug dimt ook al wat van het hele hoge spectrum.
    Laatst gewijzigd door raabje; 24 december 2017 om 14:41

  9. #59

    Standaard

    weer uit de isoleer en mag weer ff op het net


    Voor het podium heb ik drie tubestacks.
    toch alleen om Overkill van Motorhead te spelen ....neem ik aan ? want bv gabber Saul gebruikt "slechts ", 2 tube tacks om over te spelen

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Op zich een goeie tip van Mike. De vraag is of de TS veel buitenhuis speelt of gaat spelen. Zo niet, dan ben je met een VT40 goed bediend. Ik heb voor de studeerkamer een lullo-ampje (een Orange Crush DLX20) en daar kan ik prima mee songs mee instuderen. Voor het podium heb ik drie tubestacks. Die ga ik thuis niet eens aanzetten (en daarom zijn we nog steeds goed met de buren...).

    Als je nieuw wilt gaan, zou ik persoonlijk de Boss Katana kiezen als het modeling/transistor moet zijn. Die kost niet veel meer dan de VT40 en klinkt behoorlijk volwassen.
    Neen hoor buitenhuis spelen zal er de eerste jaren niet inzitten, als het er ooit van komt is nog de vraag, ik ben daar veel te onzeker voor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top