Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
verkijk je niet op het merk Fender, zoals al eerder is aangegeven een G&L tribute maar ook andere merken kunnen betaalbare kwaliteit leveren.
radius is belangrijk, is je speelstijl met veel bending dan ga je het moeilijker krijgen op een 7.5 radius.
weet je welke muziekstijl je wilt spelen, wie zijn je voorbeelden en ga vooral uitproberen, misschien is er veel leuk tweedehands in je omgeving te koop.
en dan is er 1 ding dat je attentie vraag, nodigt de gitaar je uit om te spelen, net als een goed afgestelde fiets die je er gewoon om vraagt nog even een blokje om te gaan.
dat is met een gitaar ook zo, dat voelt goed of niet, wat voor merk en prijs er ook op staat.
misschien moet je aan een multieffect denken als je je geluidskwaliteit en mogelijkheden wat wilt opkrikken.
versterker is net zo een zoektocht als gitaar.
succes

nou ja de muziek die me het meest aanspreekt is die uit mijn tijd met name rockgeoriënteerde muziek (Klassieke progressieve rock) en een beetje heavy metal bv. Nou ja een beetje van alles Black Sabbath, Pink floyd ,Santana, Eric Clapton je weet wel de klassiekers... Dat is dan ook meteen de reden waarom ik electrisch wilde spelen vanwege de verschillende gitaartechnieken zoals hammer-ons, pull-ofs enz.. en zeker bends! die niet of nauwelijks tot hun recht kwamen op de acoustische...
Ik ga eens wat zoekwerk doen naar een alternatief voor Fender, want misschien betaal je eigenlijk al veel voor de naam heb ik de indruk.

Ik heb een budget van laten we zeggen 1000 euro gitaar incluis versterker, (het mag ook ietse meer, maar minder net zo goed :-))
Dank je.