Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard upgradje van Squier (Affinity) beginnerssetje naar ??????

    Precies een jaar geleden ging ik de electrische toer op, en vond er niet beter op (ondanks veel goede raad in de wind te hebben geslagen) toch maar voor een beginnerssetje te gaan, ik kon dan gelijk beginnen dat was mijn uitgangspunt, en mocht het
    dan echt zijn tegengevallen dan had ik er mijn broek ook niet zo erg aan gescheurd, voor driehonderd euro heb ik uiteindelijk me goed geamuseerd afgelopen jaar en wat nog voornamer is...ik heb nu het microob te pakken.

    Maar goed dat vraagt dan na een jaar ploeteren.. misschien voor een upgradje.. en ik dacht dan (omdat zo'n strat me toch goed ligt om te oefenen (comfortabel) voor een tweede strat te gaan maar dan (en dat hoop ik toch) eentje die wat beter klinkt, want het gehoor is intussen ook een beetje getraind...
    Ik dacht nl aan een Fender Standard Stratocaster Electric Guitar with Maple Fretboard Black Gloss Maple Fretboard....
    Tja ga ik er echt veel op vooruit of toch nog een beetje doorsparen? Wat mag ik er van verwachten komende van een Squiertje, qua klank en kwaliteit? En dan valt mijn oog ook nog eens op het zwarte model (misschien ook geen aanrader!??? is het zoiets als een zwarte auto?? :-)

    Ok ik heb ze al horen spelen maar dan in een andere omgeving en op een andere versterker en ja zo goed ben ik nu ook alweer niet om dan gelijk de knoop door te hakken, maar jullie advies en tips neem ik graag ter harte!! Later volgt dan waarschijnlijk ook een deftige versterker....

    Oja die humbucker op de squire ligt me niet zo, vandaar liever drie single coils.
    dank!
    Laatst gewijzigd door gypsy; 18 december 2017 om 18:00

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Verwijs je nu naar de Mexicaanse reeks van Fender ? Bij de gewone Fender Mexicaanse standard strat vind ik de elementen ook niet echt super. De elementen van mijn classic player 60 (ook Mexicaans) vind ik dan weer wel erg goed. Ook over de classic player 50 heb ook al veel goeds gehoord.

    Als je dus voor Mexicaans gaat en je bent echt op zoek naar een stapje hoger zou ik dus persoonlijk de classic player reeks overwegen ipv de standard.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Nu is het wel zo dat als je je betere gitaar door een "crappy" beginner versterkertje uit een pack gaat bespelen, je misschien niet veel verbetering gaat horen...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Ja deze dus : Fender Mexican Standard Stratocaster (Fender Standard Stratocaster MN Black) Oh even googlen over welke jij het hebt...dank je.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Verwijs je nu naar de Mexicaanse reeks van Fender ? Bij de gewone Fender Mexicaanse standard strat vind ik de elementen ook niet echt super. De elementen van mijn classic player 60 (ook Mexicaans) vind ik dan weer wel erg goed. Ook over de classic player 50 heb ook al veel goeds gehoord.

    Als je dus voor Mexicaans gaat en je bent echt op zoek naar een stapje hoger zou ik dus persoonlijk de classic player reeks overwegen ipv de standard.
    Ja deze dus : Fender Mexican Standard Stratocaster (Fender Standard Stratocaster MN Black) Oh even googlen over welke jij het hebt...dank je. Ook wel weer een hogere prijscategorie zie ik al...maar dat mag geen struikelblok zijn...

    Dennis wat is er dan mis met die elementen volgens jouw? Heeft dat met klank of kwaliteit te maken??
    Laatst gewijzigd door gypsy; 18 december 2017 om 18:44

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Nu is het wel zo dat als je je betere gitaar door een "crappy" beginner versterkertje uit een pack gaat bespelen, je misschien niet veel verbetering gaat horen...
    daar kan ik wel inkomen vandaar ik ook wel op zoek ben naar een betere versterker...en daar ben ik dus ook nog lang niet uit....
    Laatst gewijzigd door gypsy; 18 december 2017 om 18:40

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Alles is ook een kwestie van smaak maar volgens mij is de classic player gewoon een stap hoger. Als je beiden vergelijkt vind ik persoonlijk die van de standard nogal vlak bij cleane sounds en krasserig met overdrive.
    Je kan natuurlijk ook altijd de elementen van je gitaar achteraf upgraden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Alles is ook een kwestie van smaak maar volgens mij is de classic player gewoon een stap hoger. Als je beiden vergelijkt vind ik persoonlijk die van de standard nogal vlak bij cleane sounds en krasserig met overdrive.
    Je kan natuurlijk ook altijd de elementen van je gitaar achteraf upgraden.
    De meerkost zit dan voornamelijk in de elementen? toch ruim driehonderd euro...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    De hardware is ook beter : tweepunts tremolo, stalen zadels,.., fretwetk is verzorgder ( kan wel exemplarisch zijn ),

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou de Affinity verpatsen en een Classic Player '60 zoeken. Als het niet per se een Fender moet zijn, kun je ook een G&L Tribute Legacy strat overwegen. Maar evengoed een (gebruikte) Blade strat.

    Niet van mij hoor:

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr

    En een tikje duurder, maar goede gitaren:

    https://www.thomann.de/nl/fret_king_corona_fluence.htm
    Laatst gewijzigd door telerocker; 18 december 2017 om 19:20
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top