Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard JBL LSR305 studio monitoren of?

    Hallo allemaal, Ik wil graag weten of het verstandig is om JBL LSR305 studio monitoren aan te schaffen. Ze komen vrij dicht schuin op de muur te staan maar heb gelezen dat dit niet optimaal is i.v.m. de bas poort aan de achterzijde. Is dit echt zo of valt het allemaal wel een beetje mee?

  2. #2

    Standaard

    Ze hebben zat bass, en een finetune for the bass achter op. Ik vind ze erg fijn klinken, behalve dat ze ruisen en heen on/off knop voorop hebben.
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ook zonder reflexpoort of met eentje aan de voorkant is de plaatsing t.o.v. muren, plafond en je eigen oren behoorlijk bepalend voor het geluid. Ik zou ze sowieso op een paar van die schuimpjes zetten. Wat is jouw overweging voor de keus van die JBL's?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ook zonder reflexpoort of met eentje aan de voorkant is de plaatsing t.o.v. muren, plafond en je eigen oren behoorlijk bepalend voor het geluid. Ik zou ze sowieso op een paar van die schuimpjes zetten. Wat is jouw overweging voor de keus van die JBL's?
    Wat ik zo hoor op Youtube (ik weet dat Youtube natuurlijk niet de beste weergave geeft) vind ik ze het frist klinken, de positieve reviews en de prijs is nu heel aantrekkelijk €104,- bij Bax.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tschrama Bekijk bericht
    Ze hebben zat bass, en een finetune for the bass achter op. Ik vind ze erg fijn klinken, behalve dat ze ruisen en heen on/off knop voorop hebben.
    Hoe erg is de ruis? moet je erg goed luisteren of is het nadrukkelijk aanwezig? De aan/uit knop vind ik ook wel vervelend al doe ik die in mijn Brennenstuhl dubbel "kanaals" stekkerdoos, 1 druk op de knop en uit!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zou ik eerder een setje actieve Behringer B2031 nemen. Die klinken opvallend goed en hebben voldoende power en laag.

  7. #7

    Standaard

    ruis is echt niet vuel
    4 kleine stukjes gum ipv die veel te dure stukkies schuim, werkt beter
    maar ga vooral zelf luisteren

    ben je van internet afhankelijk....................
    reviews en topics ten over op gearzluts door voornamelijk home/studio eigenaren
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 18 december 2017 om 13:51

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb al veel goeds gehoord over de JBL's. Ikzelf heb gekozen voor Presonus Eris 8, maar je hebt ook de 5 - met 5 inch woofers. Heeft de poort aan de voorkant, de aan/uit schakelaar op de achterkant. Een beetje ruis, maar niet storend veel, hoor je alleen als je heel goed luistert. Beetje inherent aan het prijsniveau......

    In de gemiddelde home studio is zo'n setje JBL's echt wel goed hoor, beter als bevoorbeeld de gewone KRK Rockits - die lijden aan een matige middenweergave. Belangrijk om te weten is wel dat je in een niet of slecht behandelde ruimte eigenlijk niet te veel mag verwachten. Ikzelf heb een gewone kamer in een rijtjeshuis als homestudio, en dat zal het dan ook eigenlijk blijven in elk opzicht. Maar als je kan doen wat je wilt, en voor jou, en in dit geval voor mij werkt het, dan is het toch prima?

    Ga niet over één nacht ijs, en kijk in jouw geval desnoods bij de oosterburen - bij Musik Produktiv in Ippenbueren, die hebben een redelijk uitgebreide keus, en daar kan je ook wat vergelijken. Neem dan ook wat CD's mee, en doe het niet via MP3 op je telefoon om te testen!

    Succes, en veel plezier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik heb al veel goeds gehoord over de JBL's. Ikzelf heb gekozen voor Presonus Eris 8, maar je hebt ook de 5 - met 5 inch woofers. Heeft de poort aan de voorkant, de aan/uit schakelaar op de achterkant. Een beetje ruis, maar niet storend veel, hoor je alleen als je heel goed luistert. Beetje inherent aan het prijsniveau......

    In de gemiddelde home studio is zo'n setje JBL's echt wel goed hoor, beter als bevoorbeeld de gewone KRK Rockits - die lijden aan een matige middenweergave. Belangrijk om te weten is wel dat je in een niet of slecht behandelde ruimte eigenlijk niet te veel mag verwachten. Ikzelf heb een gewone kamer in een rijtjeshuis als homestudio, en dat zal het dan ook eigenlijk blijven in elk opzicht. Maar als je kan doen wat je wilt, en voor jou, en in dit geval voor mij werkt het, dan is het toch prima?

    Ga niet over één nacht ijs, en kijk in jouw geval desnoods bij de oosterburen - bij Musik Produktiv in Ippenbueren, die hebben een redelijk uitgebreide keus, en daar kan je ook wat vergelijken. Neem dan ook wat CD's mee, en doe het niet via MP3 op je telefoon om te testen!

    Succes, en veel plezier!
    Ik heb de Jbl's aangeschaft, mooie sound en geen ruis. Nog bedankt voor je advies!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top