Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Bedankt. In jouw uitvoering hoor ik voor het eerst hoe melodieus dit nummer eigenlijk is. Shane MacGowan wist dat altijd aardig te verbloemen met zijn "gezang".
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #12

    Standaard

    Dank je! Het grappige is dat ik me meer en meer realiseer dat ik enerzijds bij instrumentalisten het waardeer als ze hun instrument beheersen, terwijl ik bij zangers doorgaans meer voor de "kaputte" stemmen ga. My funny valentine door Barbara Streisand lijkt me een eternity in hell. Dat nummer wil ik van Chet Baker of Herman Brood horen. Tom Waits mag ook, en misschien dat Ry Cooder, als hij Flaco Jiminez meeneemt er ook nog mee weg komt. Shane Gowan, technisch geen goede zanger, maar dit doet hij goed... kunst... in the drunk tank, dat is hem op het lijf geschreven Tegelijkertijd is er een live opname met een andere zangeres, die simpelweg niet goed genoeg zingt hiervoor.

    Aw fuck, lang verhaal, en ik ben lang niet zo boeiend als Vulvasonic...

    Joost de Ruijg kwam vorig jaar met dit verzoek, ik kende het nummer toen nog niet. Het was idd. bij het arrangeren, en spelen dat ik merkte dat het gewoon een heel leuk dingetje is. Instrumentaal is het gewoon een leuk Irish deuntje. Stuk zit mooi in elkaar, met een paar verschillende delen. De instrumentale versie heeft een heel andere sfeer dan de zangversie. Dat maakte het een leuk project. Zou dit zomaar in Juni live kunnen spelen. Moet ik er maar niet bij vertellen dat het een kerstliedje is

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    ... Zou dit zomaar in Juni live kunnen spelen. Moet ik er maar niet bij vertellen dat het een kerstliedje is
    Het verbaast me dat je dit niet kende want het is in mijn herinnering toch wel een grote Kersthit geweest. Mogelijk wordt het nu niet zoveel meer gedraaid op de radio. Nu zit ik zelf muzikaal meer in de Irish folk-hoek, en daar herkent zeker iedereen het.

    Prachtig duet, zangeres Kirsty MacColl uit het liedje is al jong gestorven terwijl beroepsalcoholist Shane MacGowan niet stuk te krijgen is.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14

    Standaard

    Bump! Op deze was ik zelf nooit gekomen. En het wordt geen makkie om deze te toppen dit jaar...

    Als iemand goede suggesties heeft voor een kerstnummer voor dit jaar, hoor ik het graag.

    Beloof niets, moet het zelf tenslotte ook leuk vinden, maar wie weet!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    ideetje

    Tja... Kerstmuziek leeft hier dacht ik niet echt.
    En 'Christmas was a friend of mine' en 'Stop the Cavelry' heb ik hier ook al gezien (toch ook van jou? Er was hier nog iemand die muzikale Kerstgroeten deed, Picker heet ie dacht ik).

    Wat is leuk om te doen... Home for Christmas (Maria Mena)? Blue Christmas (Elvis met koortje, maar je zingt niet)? 2000 Miles (Pretenders)? Misschien is er van Merry Christmas everybody (Slade) nog best een aardig akoestisch arrangement te maken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Als Zappiaan en liefhebber van NL prog moet je gaan voor Christmas Devil van Schizoid Lloyd.

  7. #17

    Standaard

    Ja, dat gaat werken op akoestische gitaar! De link met Zappa hoor ik niet echt trouwens... Misschien dat die op andere tracks duidelijker is, maar hier niet. Hierdoor kom ik wel deze tegen... kende ik nog niet. Maar goed, herkenbaarheid is wel zo fijn voor die kerstdingen.



    Die staart! Eat your heart out, Gene Simmons Enne, hebben ze nu weer een andere drummer?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top