Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard A Fairytale of New York (the Pogues) Fingerstyle gitaar

    https://www.youtube.com/watch?v=9venXQmJ7-g

    Happy Holidays, and best Wishes for 2018!





    For this years seasons greetings I worked out a request I got last year, for A Fairytale of New York. A tale of Drinking, Drugs & Desilusion by Irisch folkpunkband the Pogues. Given the, or despite the subject matter (who can tell?) a Christmas favourite of many!




    The preamble in the beginning was shot during a performance at the Glazen Huis in Heerde, for local radio and TV. The action cam footage comes from that performance. Making use of the snow we had this week, I recorded the other video, before the actual audio was done.




    And all this comes with tablature, and a free Air Guitar! For your convenience the Air Guitar has allready been tuned to DADGAD, so grab it, and whack it!




    Enjoy!




    En lang leve Google Translate...




    Fijne feestdagen en de beste wensen voor 2018!




    Voor de begroetingen van dit jaar heb ik een verzoek uitgewerkt dat ik vorig jaar kreeg voor A Fairytale of New York. Een verhaal over drinken, drugs en desillusie door de Ierse volkspunkband de Pogues. Gezien de, of ondanks het onderwerp (wie kan het zeggen?) Een favoriete kerst van velen!




    De preambule in het begin werd opgenomen tijdens een optreden in het Glazen Huis in Heerde, voor lokale radio en tv. De actiekamerbeelden komen uit die uitvoering. Gebruikmakend van de sneeuw die we deze week hadden, nam ik de andere video op, voordat de daadwerkelijke audio klaar was.




    En dit alles komt met een tablatuur en een gratis Air Guitar! Voor uw gemak is de Air Guitar al afgestemd op DADGAD, dus grijp hem, en mep hem!




    Genieten!

    PS De tab loopt op een gegeven moment wat voor... ivm het feit dat de filmpjes eerder gemaakt zijn dan de audio-opname (die sneeuw was te mooi om te laten gaan) moest ik iets als click track aanhouden. Dat was het origineel van de Pogues. Zo goed mogelijk geprobeerd dat synchroon te krijgen, maar ook geen zin om dertig verschillende metronoomsnelheden in Guitar Pro te gaan instellen... Voor wie het wil spelen, de hele partij is in beeld. Al speel ik het ws. niet honderd procent zoals ik het had opgeschreven. Het slag gedeelte is hoe dan ook sterk vereenvoudigd genoteerd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Mooi Harald! En jij en je familie ook de beste wensen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Chapeau! Erg leuk filmpje ook

    Fijne Kerst en een muzikaal 2018
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    heel erg mooi

    beste wensen

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Top man!....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Goed gespeeld.
    En een mooie setting, zo in de sneeuw...
    De hond als final touch.... mooi beest.

    Fijne dagen en alvast een goed 2018 !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Dank je! Ach, mooie setting... die sneeuw was een buitenkansje, ook omdat ik het dit keer het arrangement al redelijk ver klaar had. Daardoor kon ik er gebruik van maken. Maar mijn respect voor U2 (weet niet meer welk nummer dat was, met die clip in de sneeuw) is toch wat gegroeid. Playbacken in de sneeuw is geen lolletje. En die fles drank staat er alleen voor de show Moest toch iets doen met het feit dat de tekst begint met "It's Christmas Eve Babe, in the drunk tank"

    De hond was een mooi toeval. Kwam net terug van een wandeling in het bos. Gelukkig waren mijn dochters sociaal genoeg om niet in beeld te lopen toen...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    ...Maar mijn respect voor U2 (weet niet meer welk nummer dat was, met die clip in de sneeuw) is toch wat gegroeid. Playbacken in de sneeuw is geen lolletje...
    Dat was New Year's Day.

    Andere voorbeelden zijn:



    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top