Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Als je toevallig in de buurt van IJmuiden bent deze week mag je mijn Fender champion 20 uitproberen en als het bevalt ruilen tegen een briefje van 50 euro.
    De Champion 20 ken ik niet maar ik heb de Champion 100 gisteren uitgeprobeerd. Man wat een rijk vol en massief geluid. Op het overdrive kanaal kan je een prachtig strak en mooi randje instellen. Het The Edge geluid haar je er zeker uit. Maar ja de omvang, het gewicht vind ik minder. Verder klinkt een versterker met dat vermogen pas goed als je hem een beetje open draait. Ik denk dat mijn buren gezamenlijk de deur zouden forceren.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    En als ik je nog een goedbedoelde tip mag geven, trek je niet teveel van Brad aan, met z'n Edge hyperfocus. Hoewel je daar gaandeweg nog wel achter gaat komen hier.

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    @Bon jovi. Als die Champion 20 genoeg weg heeft van zijn grote broer dan is het zeker het overwegen waard.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    [QUOTE=bon_jovi;3347086]Beste,

    Ik liep enkele jaren geleden met het idee om te leren gitaar spelen maar het is er om 1 of andere reden nooit van gekomen maar het is steeds blijven kriebelen.

    Ik vind het model van de epiphone les Paul me wel aanspreken (terwijl het vroeger cort of Ibanez was)

    Is het aan te raden om er 2de hands 1 aan te kopen als je er niets van kent? Deze advertentie sprak me aan...
    https://www.2dehands.be/muziek/muzie...383397341.html

    Lijkt jullie dit een geschikte beginnersgitaar? In samenwerking met een Roland cube dan wellicht.

    Alvast bedankt[/QUOTE

    Ik zelf ben het met je eens dat een LP model een mooi model is.
    Maar als je net speelt, speel je meest zittend. Dan drukt de les paul type tegen je rechter onderarm.
    Staand heb je daar geen last van.
    Sommige merken hebben wel een iets afgeschuinde kant op de gitaar. Om te spelen vind ik dit fijner.
    Niets om je echt druk over te maken, en misschien maakt het voor jou niets uit.
    Maar neem het even mee, na een aantal jaar ga je toch wat anders aanschaffen en kom je hier vanzelf op het GAS gedeelte.

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard

    bedankt voor de nuttige info/tips alvast. En als het me niet bevalt/lukt dan zou hij nog steeds mooi aan de muur kunnen hangen (al zou dat zonde zijn)
    Laatst gewijzigd door bon_jovi; 17 december 2017 om 16:57

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou met een Cube beginnen. Zo'n Fender Champion klinkt clean ok, overstuurd is het lala, plus een hoop noise.

    En als ik je een uitstekende instapgitaar mag aanraden. Yamaha Pacifica 112V, heb je een humbucker in de brug en twee single coils voor mooie cleane partijen. Goed afgewerkte en prima klinkende gitaar.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 18 december 2017 om 03:42
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Kijk ook naar de breedte van de hals op de 1e fret, en de afstand tussen de snaren. En de radius (ronder of vlakker), en ook hals lengte, kortere snaarlengte maakt benden iets eenvoudiger (als je net begint).

    Ik ben begonnen op een Japanse Fender Stratocaster, met een smallere 9.5 inch radius hals dan een USA strat. Ik heb zelf het idee dat dit mijn ontwikkeling heeft vertraagd. Nadat ik jaren later overschakelde op een Cort met 24.75 inch lengte, bredere hals (en 12 inch radius) ging het gitaar spelen opeens een stuk beter. En op mijn USA strat gaat het nu ook prima, die hals is ook breed genoeg.

    De Squier CVC telecaster had een te dunne hals, dat speelde voor mij ook niet lekker.
    Laatst gewijzigd door raabje; 18 december 2017 om 09:59

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Kijk ook naar de breedte van de hals op de 1e fret, en de afstand tussen de snaren. En de radius (ronder of vlakker), en ook hals lengte, kortere snaarlengte maakt benden iets eenvoudiger (als je net begint).

    Ik ben begonnen op een Japanse Fender Stratocaster, met een smallere 9.5 inch radius hals dan een USA strat. Ik heb zelf het idee dat dit mijn ontwikkeling heeft vertraagd. Nadat ik jaren later overschakelde op een Cort met 24.75 inch lengte, bredere hals (en 12 inch radius) ging het gitaar spelen opeens een stuk beter. En op mijn USA strat gaat het nu ook prima, die hals is ook breed genoeg.

    De Squier CVC telecaster had een te dunne hals, dat speelde voor mij ook niet lekker.
    Hadden die Japanners geen vintage (7.25) radius?

    Hals en radius zijn zo persoonlijk, dat moet je voelen. Ik heb in elk geval een broertje dood aan lage, skinny vintagefrets.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19

    Standaard

    Mjah, en met al die dingen kom je er volgens mij pas na een tijdje achter... (Geldt voor mij in ieder geval wel).

    Tijdens het leren/spelen/gebruiken begin je te voelen of het wel of niet werkt voor je... Maar om dat van tevoren al te kunnen bepalen, lastig.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
    Mjah, en met al die dingen kom je er volgens mij pas na een tijdje achter... (Geldt voor mij in ieder geval wel).

    Tijdens het leren/spelen/gebruiken begin je te voelen of het wel of niet werkt voor je... Maar om dat van tevoren al te kunnen bepalen, lastig.
    quoted for truth

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top