Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 81
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard Wat waren jullie eerste stappen

    Alvast de beste wensen aan alle gitaarnet leden, leuk om zo'n hulpvaardige en getalenteerde bende bij elkaar te zien. Bedankt daarvoor.


    Wat waren jullie eerste riffs op gitaar, ben je begonnen met akoestische gitaar of meteen electrisch?
    Indien je goeie tips hebt van tab sites of mensen op YouTube die de moeite waard zijn om te volgen kan je het hier ook altijd kwijt.

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Eerst viool gespeeld, later een Yamaha Pacifica gekocht. Mijn eerste electric lady

    Het werd eigenlijk helemaal niets, te koppig om lessen te nemen en ook geen prioriteit meer aan het spelen gegeven in de jaren daarna. Carrière maken todat de bom valt, veilig in het ziekenfonds. Je kent het misschien wel. Tijd = prioriteit.

    Tot ik op een dag tijdens het surfen op het net een vehaaltje tegen kwam over de minor pentatonic scale. Ik heb toen dat plaatje gedownload en in paint twee van die plaatjes naast elkaar geplakt en uitgeprint. En toen begonnen met vormpjes te oefenen. En daarna benden en hammeren en nog allemaal dingen uitproberen waarvan ik de naam niet eens weet.

    Net dat plaatje even uit het archief gevist.


    Omdat viool een instrument is waarop je geen akkoorden speelt, doe ik dat dus op de gitaar ook veel te weinig. Meer een beetje jengelen op de pentatonische schaal. De katten van een vriend die ik laatst bezocht, wisten niet hoe snel ze zich weg moesten maken van al dat electrische kattengejangel. Zegt genoeg. Maar een beetje goede gitarist dient natuurlijk zowel de akkoorden als het soleren te masteren wil het ooit wat worden. Goede voornemens voor dit jaar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ik denk, ik was een jaar of dertien en kocht mijn eerste elektrische gitaar, advertentie in de Flevo post.
    Ik er op af. Bleek van DE gitarist te zijn van Dronten & omstreken. Hij sloot de gitaar aan en speelde een waanzinnig lickje en ik zei tegen hem, ik wil die gitaar wel kopen maar alleen als je mij die lick leert. Dat bleek Oh Well van Fleetwood Mac te zijn.
    Ik kende natuurlijk al Smoke on the water en Satisfaction maar dit was andere koek, dit was een ECHTE lick.
    Uiteindelijk kon ik het hele nummer spelen inclusief Oh Well part II maar jaren en jaren meneer....
    En nou leer ik het lickje weer aan mijn jonge neefje. Geinig he.

    Tijdje gelden kwam ik David Hollestelle tegen in een muziekwinkel, die speelde dat lickje. Hij zegt tegen mij, ik heb dat jaren verkeerd gespeeld maar eigenlijk speel je het zo, en deed het langzaam voor.
    Dat is een wicked lickje, zei ik tegen hem.
    Ja, zei hij, die mag je van me hebben.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 1 januari 2018 om 15:15
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Een supertip : justinguitar.com
    Wat mij betreft de beste gitaarsite voor beginners en gevorderden ( goede structuur). En alles is vrij toegankrlijk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Klopt. Althans mijn broer zegt dat ook.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik speel Oh well over een Gypsy scale.
    Vind ik leuk, en om 't echt goed te spelen ?
    Precies.
    Daarom maar een loopje ermee genomen.
    1e riff ooit ?
    Saturday Night natuurlijk.
    Wel heerlijk, als beginner, wanneer je de eerste contouren van een liedje dat je kent begint terug te horen in je eigen spel.
    Voor sommige gitaristen blijft dit de ervaring van het gitaar spelen.
    Mijn aandachtsboog is ontoereikend daartoe.
    Leer me een intro spelen en ik ruk de boel uit elkaar en ben vooral aan het uitproberen wat ik nog meer kan met de akkoorden en toonzetting.
    Ben vrij snel verloren in dat proces.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    eerste riff, geen idee, mss Get Back van the Beatles ofzo. 't was destijds vooral een kwestie van LP's kopen, die grijsdraaien en meespelen. en ook naar optredens gaan, desnoods midshows naar huis vliegen op de fiets met een bepaalde vingerzetting van de gitarist in het hoofd. Ja, gitaarspelen was iets voor harde jongens. tot zover blast from the ancient past. Nee, twas vroeger niet allemaal beter, maar wel een goed gehoor aan overgehouden waardoor ik de eeuwige vraag naar tabs tegenwoordig niet goed snap.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mn eerste elektrische gitaarriff was die van Bomb Track van Rage Against the Machine.
    Je kan beroerder je elektrische gitaar carrière beginnen, toch?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    White Room van Cream.

    Tada Dada..da,da,dah. dahdadah!

    gepost met Tapaworst 12.9
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top