Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard Beginnen met gitaar ...

    Beste,

    Ik liep enkele jaren geleden met het idee om te leren gitaar spelen maar het is er om 1 of andere reden nooit van gekomen maar het is steeds blijven kriebelen.

    Ik vind het model van de epiphone les Paul me wel aanspreken (terwijl het vroeger cort of Ibanez was)

    Is het aan te raden om er 2de hands 1 aan te kopen als je er niets van kent? Deze advertentie sprak me aan...
    https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-les-paul-56-goldtop-383397341.html

    Lijkt jullie dit een geschikte beginnersgitaar? In samenwerking met een Roland cube dan wellicht.

    Alvast bedankt

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

  3. #3

    Standaard

    Mjah, als je er zelf geen verstand van hebt maakt het niet heel erg uit of je hem nieuw of 2e hands koopt (als in dat het toch lastig bepalen is wat goed is)... 2e hands kun je natuurlijk wel altijd meer krijgen voor hetzelfde geld, misschien iemand met verstand van zaken die je mee kan nemen?

    Er zijn wat standaard dingen waar je natuurlijk wel naar kan kijken of een gitaar ok is (krakende knoppen, kromme hals, dat soort zaken). Over bovenstaande modellen durf ik niks te zeggen... De Roland cube is wel een prima versterkertje, maar weet niet aan welke variant je zit te denken? Goed om rekening te houden met volume (woon zelf in een gehorige flat en dan gaan dingen al snel erg hard).

    Voordeel van 2e hands is ook dat je natuurlijk zonder (veel) verlies de gitaar weer van de hand kan doen als hij toch niet bevalt of als je aan iets anders toe bent...

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard

    Denk aan cube 20 of 30 (als zal 15 ook wel al voldoende zijn denk ik) ik woon in een halfopen bebouwing dus veel last zullen ze er niet van ondervinden denk ik

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Dat zal best koud zijn in de winter.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard

    Grapjas

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Locatie
    Affligem - België
    Berichten
    81

    Standaard

    Word dat in NL misschien zo niet gezegd als je langs 1 zijde buren hebt.... :P ?

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dit is misschien een leuk alternatief voor die cube.

    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...SABEgI3s_D_BwE

  9. #9

    Standaard

    Als je toevallig in de buurt van IJmuiden bent deze week mag je mijn Fender champion 20 uitproberen en als het bevalt ruilen tegen een briefje van 50 euro.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bon_jovi Bekijk bericht
    Word dat in NL misschien zo niet gezegd als je langs 1 zijde buren hebt.... :P ?
    Hoekwoning noemt men dat hier. Half open is bij ons eh... Ja, half open. Tamelijk koud in de winter dus.

    Die Cube is overigens een prima versterkertje om op te beginnen hoor. Een Epihone ook. Ik zou alleen voor één van de goedkoopste modelletjes gaan, tenzij het oog ook wat wil natuurlijk. Maar je moet toch nog alles leren immers en dan is een goedkoper modelletje van Epihpone ook prima. Mocht je er lol in krijgen en het wordt een blijvende hobby, dan komen al die andere aanschaffen vanzelf wel, trust me.

    edit: Affligem, da's een verdomd lekker biertje!
    Laatst gewijzigd door Brum; 17 december 2017 om 13:20

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top