Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 92
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heftig..........

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik speel niet op een podium, alleen maar thuis, en daar gebruik ik deze: https://www.thomann.de/nl/radial_engineering_sb_1.htm

    Op het werk hebben we gewone all purpose DI's die we voor akoestische gitaren gebruiken, het merk ben ik even kwijt. Als ik zou gaan optreden (waarop niemand wacht trouwens) zou ik een Fishman Loudbox Mini nemen, alle mogelijkheden, goede kwaliteit en betaalbaar.....

    Ik wil nog wel even kwijt, dat ik je dapper vind, zowel met dit project - alswel hoe jij in het leven staat met jouw handicap!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik wil nog wel even kwijt, dat ik je dapper vind, zowel met dit project - alswel hoe jij in het leven staat met jouw handicap!
    Dank je. Maar ik ben niks dapper hoor. Dat project vind ik doodeng, maar muziek is en blijft mijn leven. En dat leven moet ik sinds 3,5 jaar doorlopen (hier allemaal even lachen graag) zonder rechter onderbeen. De meeste mensen bij wie iets dergelijks overkomt, kunnen hier beter mee omgaan dan ik. Ik sta dus eigenlijk juist helemáál niet goed in het leven met mijn handicap. De meeste die ik persoonlijk ken (en dat zijn er best veel) gaan hier veel beter mee om dan ik. Maar uiteindelijk moet ik het er toch maar gewoon mee doen. Er zal heus geen nieuw been meer aangroeien. Ik ben geen axelotl.
    Maar toch bedankt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Voor uitversterken van acoustische gitaar en zang gebruik ik al jaren een AER compact 60. Zit alles op wat je nodig hebt. Incl. Fantoomvoeding voor microfoon mocht je dat nodig hebben. Line in en out , DI out , tuner out , effecten enz. Gaat met zijn 60 watt echt knetterhard dus zelfs met band inzetbaar. Ook als monitor te gebruiken. AER past in de bijbehorende tas Incl. Kabels en microfoon. Super draagbaar en schier onverwoestbaar. Top klasse geluid.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    En niet te goedkoop ook. Ik ken het spul trouwens redelijk goed. Mijn voormalig werkgever had twee complete AER setjes. In de tijd dat ik voor hem werkte heb ik er regelmatig over gespeeld. Na zijn dood is het spul overgegaan naar zijn vrouw en die zingt nu in 'mijn' bandje. Die AER setjes (type weet ik niet. Het duurste type iig - als je het breed hebt laat je het breed hangen) gebruiken we nu regelmatig met dat groepje. Ook als veredelde zangset overigens.

    Het klinkt misschien niet aardig, maar ik heb nooit zo warm kunnen lopen voor het geluid van die AER dingen. Daar moet ik dan wel weer aan toevoegen dat ik nooit echt de moeite heb genomen om er het beste uit te halen. Het lijkt ook wat bizar om aan te nemen dat ik met een relatief goedkoop versterkertje betere resultaten zou kunnen boeken, dus misschien ben ik wel achterlijk. Dat sluit ik helemaal niet uit.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Je hebt tegenwoordig ook van die aktieve PA sets van boven de 100watt rms met echo en meerdere mogelijkheden om van alles in te pluggen van ongeveer 200 euro. Ik heb zelf een set 12 inch gekocht en het geluid en volume valt mij reuze mee. Super licht van gewicht Het is een aktieve speaker met een passieve speaker erbij. Het merk is ibiza. Voor de puristen onder ons denk ik rommel, maar ik ben er mee gered en tevreden over

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja dat klopt.
    Wij hebben ook zo'n soort setje voor wanneer we niet op volle oorlogssterkte moeten uitrukken.
    Laatste tijd best vaak. Te vaak zelfs.
    Anyhow, de bassist regelt dat allemaal, kwam laatst met de tram, de hele installatie als ware het een koffer op wielen achter zich aan slepend, basgitaar om de schouders.
    Ik roep bij het minste wissewasje om een taxi maar het is mooi om te zien dat er nog mensen zijn die wel op de kleintjes letten.
    Niettemin, ik ben erg voor het model om anderen een probleem te laten oplossen dus ik beperk graag de mogelijkheden. Nou ben ik alleen maar lui maar in het geval van Mario zou ik zeker zorgen dat ik niet meer mee hoef te nemen dan strikt noodzakelijk.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Voor uitversterken van acoustische gitaar en zang gebruik ik al jaren een AER compact 60. Zit alles op wat je nodig hebt. Incl. Fantoomvoeding voor microfoon mocht je dat nodig hebben. Line in en out , DI out , tuner out , effecten enz. Gaat met zijn 60 watt echt knetterhard dus zelfs met band inzetbaar. Ook als monitor te gebruiken. AER past in de bijbehorende tas Incl. Kabels en microfoon. Super draagbaar en schier onverwoestbaar. Top klasse geluid.
    Inderdaad en fijne versterker, maar helaas wel erg duur. De effecten die erin zitten vind ik echter wel minimaal. Je kan maar zeer beperkt de reverbs instellen en bij de delay ook de delaytijd niet regelen, voor zover ik weet. Ik heb wel niet op de allernieuwste versie gespeeld. Maar een delay zonder instelbare delaytijd is onbruikbaar voor mij.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Mijn versie is de tweede en ca 10jaar oud. Inmiddels meer dan 500 gigs mee gedaan en hij laat je nooit in de steek. De effecten zijn inderdaad beperkt en je deelt ze met gitaar en microfoon. De verdeling kun je wel regelen. Ik heb een rode limited edition met een metalen ( Chrome ) grill wat hem apart maakt. Heb ondertussen ook een grotere gehad ( Domino ) maar die is weer weg vanwege zijn omvang en gewicht. Deze Compact heeft gewoon alles wat een gitarist op een gig gebruikt. Gewoon stopcontact nodig en je hebt je eigen geluid in de hand. Als mensen als Tommy Emanuel er al jaren mee op treden dan kan het geluid toch niet zo slecht zijn......
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Hij klinkt ook zeker goed en het is een handig ding om mee te nemen. Maar voor dat geld hadden ze er best een delay tijd functie of tap tempo op kunnen maken. Zelfs budget oefen versterkertjes hebben dat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top