Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 92
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nina Simone schreef anders maar knap beroerde Nederlandse teksten. En Nijmegen gaat er zooooo prat op dat ze in Nijmegen heeft gewoond (ik heb haar huisarts redelijk goed gekend ) dat ze een straat naar haar hebben vernoemd. Ze vergeten dan voor het gemak even dat ze hier nog geen jaar heeft gewoond, in een hotel nota bene, en dat ze gedurende die periode veelvuldig in het buitenland verbleef en als ze dan wel in haar hotelkamer te vinden was, dan kwam ze haar kamer nauwelijks af. Dus om daar nou zoveel heisa over te maken.

    Maar goed. Eigenlijk zou ik nu een optreden moeten regelen voor over 8 maanden of zo. Een uur spelen, helemaal alleen. Dan móet ik wel. Voor mij werkt die druk het best. Niet te lang nadenken over de teksten, gewoon gaan. Kwaliteit komt er alleen met kwantiteit. Eng man.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    (on topic, sorry
    Een jaar terug zocht ik ook zoiets en in plaats van de standaard akoestische versterkers uitgekomen bij de tc helicon fx 150. Gaat niet super hard, maar bij pa gebruik is het je monitor en heb jij de controle over (een groot deel van) het geluid en de mix.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    . Een uur spelen,...
    Ambitieus. Ook wel lang om de aandacht als singer songwriter vast te kunnen houden.
    Meestal zie je dat ze met iets meeliften en dan 20 min, half uurtje hoogstens, heb je het vaak ook wel gezien als publiek zijnde.
    Of je moet Neil Young of John Cale zijn maar dan huren we Vredenburg voor je af.
    Of iemand als Arthur Ebeling maar die gooit zijn gitaar en een belletje in de strijd.
    Maarten van Roozendaal nam Egon Kracht mee, is dat niet een optie? Een sideman? Ook niet zo eng en toch flexibel.
    Maar ach, dat soort dingen wijzen zich vanzelf. Een dozijn nummers heb je wel nodig denk ik. Ik zou ook een verrassende cover vertalen. Eigenlijk wil IK dat heel graag, ideeën te over.

    Ik ben een zanger van niks maar ik heb TOCH een playlist in mijn spotify van nummers die ik in mijn repertoire als solist zou KUNNEN hebben. Soms probeer ik wat stiekum uit tijdens een soundcheck. Dan denken ze dat ik dat achteloos uit mijn mouw schudt. Niet verder vertellen!, ik wil dat graag zo houden.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 december 2017 om 15:56
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    heb wel es een aantal solo gigs gedaan. Deed een set van ongeveer 40 minuten, maar ik zorgde er wel voor dat er 'toevallig' steeds een muzikant in de zaal was die een drietal nummers meespeelde op mijn backup gitaar. Had het wel nodig om daar naar uit te kunnen kijken.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Beide helemaal gelijk. Dat uur is bedoeld om me de druk op te leggen dat nodig is om een half uur te kunnen spelen. Inderdaad liefst een beetje meeliften en uiteraard het liefst met een extra manneke. Vooral dat laatste is iets waar ik steeds vaker aan denk. Om meerdere redenen trouwens. Je hebt meteen veel meer mogelijkheden in muzikaal opzicht. Maar ook in praktisch opzicht is het handiger, als gehandicapte zijnde. En gedeelde lol is halve lol. O nee, zo ging ie niet.

    BorisA, bedankt voor je input. Ik zal er naar kijken. Maar ik vind de rest van het 'gelul' net zo goed on-topic, hoor. En ik kan het weten, want ik heb 'm aangemaakt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik wil wel wat mime-on-the-side doen (of mime-on-site)...... maareh is het dan nog een one-man gig?


    Ik denk trouwens niet dat het antwoord in hardware te vinden is Mario.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Mwoah, ik twijfel nog steeds. Aan de ene kant lijkt me een versterkertje wel lekker, want daarmee kun je alle kanten op. Aan de andere kant, waarschijnlijk ben ik in de meeste gevallen klaar met een ordinaire DI. Alleen denk ik dat ik iets meer controle zou willen houden op de klank. En in dat geval zou zo'n bodyrezz icm een grafische eq een betaalbare uitkomst kunnen zijn.
    Ik ben er nog niet uit. Hoeft ook nog niet. Ik heb nog een (klein?) jaar.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ja kut, en dan kom je ZO'N FILMPIE tegen!

    Maar dit krijg ik nooit in een jaar bij elkaar.

    Geen idee waarom ik (?) zo sta te lachen trouwens.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja kut..... je krijgt het op de een of andere manier sowieso voor elkaar je maakt je druk.
    Totaal dus
    delijk

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2006
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    325

    Standaard

    Wat ik heb gedaan toen ik mn akoestische gitaar live wilde gebruiken is een Fishman elementje aanschaffen. (Ik ga er even vanuit dat je gitaar geen pickup bevat.) Deze in de gitaar hangen, snoertje ff met wat tape langs de body afplakken en de akoestische gitaar in een clean 5w ampje (fender champion) geplugd. En voila genoeg volume voor een live optreden. Rest van je sound komt uit je vingers en je plektrum. Gitaar moet ook niet te luid zijn en je zang overstemmen.
    What to play or what not to play. Thats the question!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top