Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 92
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik weet het, als je je er in gaat verdiepen dan zijn er 1000+1 dingen waar je rekening mee moet houden. Bij twijfel, Radial heeft een di speciaal voor akoestische gitaren, dat moet GODDELIJK klinken zegt de WC eend.
    Ik zie meestal van die brede di's liggen met van die rubber stootranden er om heen met zo'n klein schakelaartje (voor impedantie?) dat nooit verschil schijnt te maken.

    Je hoort het al, mij kan je van alles wijsmaken over di's, het enige wat ik er mee doe is er op inprikken.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 december 2017 om 15:40
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik weet het, als je je er in gaat verdiepen dan zijn er 1000+1 dingen waar je rekening mee moet houden.
    Nou, haal die 1000 er maar af, 1 ding om in dit geval rekening mee te houden is wel voldoende.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Bij twijfel, Radial heeft een di speciaal voor akoestische gitaren, dat moet GODDELIJK klinken zegt de WC eend.
    Ik zie meestal van die brede di's liggen met van die rubber stootranden er om heen met zo'n klein schakelaartje (voor impedantie?) dat nooit verschil schijnt te maken.
    Dat schakelaartje is meestal een attenuator, een schakelbare verzwakker (0dB / -20dB / -40dB) om de ingangsgevoeligheid op de signaalsterkte van de bron aan te passen. Dat doet ook wel iets met impedantie, omdat die verzwakking nou eenmaal met weerstanden wordt bewerkstelligd, maar een echt hoogohmige input krijg je er niet mee.

    DI's heb je in alle prijsklassen en natuurlijk is het zo dat hoe hoger de prijs is, hoe goddelijker het klinkt
    Zo'n Radial Stage Bug SB-1 (EUR 85,-) zou volgens de specs de job al moeten doen qua input maar Radial heeft ze ook van EUR 235,- waarin ik niet die meerwaarde zie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je hoort het al, mij kan je van alles wijsmaken over di's, het enige wat ik er mee doe is er op inprikken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Heb je al enig idee kwa repertoire?
    Nog te schrijven. Voor het grootste deel althans. Eigen werk. Het moet eenvoudig, direct en Nederlandstalig. Een enorme uitdaging voor mij. Ik heb nog nooit Nederlandstalig gezongen, maar ik vind dat de teksten wel een stuk meer diepgang moeten hebben dan 'ik hou van jou en ik blijf je trouw'. Ik vind het doodeng. Het is iets waar ik totaal niet mee bekend ben. Ik heb maar twee keer in mijn leven in mijn uppie met een akoestisch gitaartje voor een klein publiek opgetreden. Was enorm lollig, zenuwen had ik nooit. Maar nu? Ik eis misschien teveel van mezelf, maar het is serieus iets wat ik echt heel graag wil gaan doen.

    Van het gitaarwerk moet je je niet teveel voorstellen. Het is vooral akkoordjes rammen, tokkelintrootjes, gespeeld met het plectrum. Ik experimenteer wel wat met vingerplectra e.d., maar je kunt een oude hond niet makkelijk iets leren (merk je hoe ik hier een bekend Nederlands spreekwoord naar eigen hand zet door het glashard te wijzigen in mijn voordeel?).
    Wel, kun je er inmiddels een voorstelling bij maken?

    Ik zoek alleen nog iemand die voor mij een piratenpoot kan maken. Het uiterlijk vertoon zal een grote rol gaan spelen. Ik overweeg de naam Dwayne Bain (vat je 'm?). Ik vond Piraat Minimaat te plat. Ik sta open voor suggesties.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Nog te schrijven. Voor het grootste deel althans. Eigen werk. Het moet eenvoudig, direct en Nederlandstalig. Een enorme uitdaging voor mij. Ik heb nog nooit Nederlandstalig gezongen, maar ik vind dat de teksten wel een stuk meer diepgang moeten hebben dan 'ik hou van jou en ik blijf je trouw'. Ik vind het doodeng. Het is iets waar ik totaal niet mee bekend ben. Ik heb maar twee keer in mijn leven in mijn uppie met een akoestisch gitaartje voor een klein publiek opgetreden. Was enorm lollig, zenuwen had ik nooit. Maar nu? Ik eis misschien teveel van mezelf, maar het is serieus iets wat ik echt heel graag wil gaan doen.

    Van het gitaarwerk moet je je niet teveel voorstellen. Het is vooral akkoordjes rammen, tokkelintrootjes, gespeeld met het plectrum. Ik experimenteer wel wat met vingerplectra e.d., maar je kunt een oude hond niet makkelijk iets leren (merk je hoe ik hier een bekend Nederlands spreekwoord naar eigen hand zet door het glashard te wijzigen in mijn voordeel?).
    Wel, kun je er inmiddels een voorstelling bij maken?

    Ik zoek alleen nog iemand die voor mij een piratenpoot kan maken. Het uiterlijk vertoon zal een grote rol gaan spelen. Ik overweeg de naam Dwayne Bain (vat je 'm?). Ik vond Piraat Minimaat te plat. Ik sta open voor suggesties.
    cool plan man! love het 1man/1acoustische gitaar gegeven. heel fijn om te doen. in't Nederlands: da's idd ambitieus, zou ik zelf ook het lastigste vinden. Heb veel Nederlandse songs geschreven maar was bijna altijd parodie of stijloefening. the real deal is heel wat lastiger denk ik

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    cool plan man! love het 1man/1acoustische gitaar gegeven. heel fijn om te doen. in't Nederlands: da's idd ambitieus, zou ik zelf ook het lastigste vinden. Heb veel Nederlandse songs geschreven maar was bijna altijd parodie of stijloefening. the real deal is heel wat lastiger denk ik
    Zo is dat. Mijn probleem is ook altijd een beetje dat ik mijn teksten ga vergelijken met de allerbeste taalkunstenaars van de Nederlandse taal, zoals Kees Torn of Maarten van Roozendaal (en ach, als ik dan toch bezig ben, laat me dan meteen maar even Jeroen van Merwijk en Theo Nijland erbij noemen - De Bende van Vier). En dat is gewoon een onmogelijke opgave. Ik moet en ik mág me daar helemaal niet mee vergelijken.
    Eigenlijk moet ik me met niemand vergelijken, maar da's haast ondoenlijk. Ik ben ook doodsbang voor de reacties.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Je weet dat wij Nederlands doen, op onze clubavonden hebben wij van alles maar relatief veel gasten die in de moerstaal zingen. Niet alleen de bekende namen maar veel jong aanstormend, bandjes, singer/songwriters en slam poets. Ik heb het idee dat humor en zelfspot wat eerder voor de hand ligt als je in je eigen taal zingt, in het Engels liggen pretentieuze platitudes op de loer, dunno.
    Anyhow, als je teksten belangrijk zijn hoeft het niet allemaal van je gitaar of stem te komen wat een voordeel kan zijn.
    Idealiter heb je prachtige teksten, verbazingwekkend songs, een stem als een engeltje EN je ziet er nog goed uit ook maar ik tik niet elke vakje aan dus alle beetjes helpen en in Nederlands zingen is daar 1 van.

    Grappig he, met van Roozendaal hebben we samengewerkt en voor van Merwijk heb ik wat gitaar ingespeeld (maar Nederland is klein he, je komt elkaar voortdurend tegen)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als je het geluid hoort waar Al Dimeola tegenwoordig mee optreed... shimmer galms alsof je in de Sint Pieter zit en soms loopt er een pog of ander octaaf ding mee. hij gaat daar helemaal loos mee.
    Roland VG-88 om precies te zijn. Hij gebruikt die ook niet altijd hoor, met name op zijn Ovation en ik vind het wel wat toevoegen die galm en soms ook die octaver. Blijft toch een held. Net als Mc Laughlin die ik op nylon snarig meestal wel lekker vind klinken.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik heb wel eens wat filmpjes gezien van het tc electronic bodyrez pedazl. Dat klonk niet verkeerd. Staat bij Bax voor 99 EUR.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je weet dat wij Nederlands doen, op onze clubavonden hebben wij van alles maar relatief veel gasten die in de moerstaal zingen. Niet alleen de bekende namen maar veel jong aanstormend, bandjes, singer/songwriters en slam poets. Ik heb het idee dat humor en zelfspot wat eerder voor de hand ligt als je in je eigen taal zingt, in het Engels liggen pretentieuze platitudes op de loer, dunno.
    Anyhow, als je teksten belangrijk zijn hoeft het niet allemaal van je gitaar of stem te komen wat een voordeel kan zijn.
    Idealiter heb je prachtige teksten, verbazingwekkend songs, een stem als een engeltje EN je ziet er nog goed uit ook maar ik tik niet elke vakje aan dus alle beetjes helpen en in Nederlands zingen is daar 1 van.

    Grappig he, met van Roozendaal hebben we samengewerkt en voor van Merwijk heb ik wat gitaar ingespeeld (maar Nederland is klein he, je komt elkaar voortdurend tegen)
    Dat is bijzonder grappig. Je bent een benijdenswaardig mens. Ik vertel je dat voor het geval je dat zelf niet zo voelt. Ik meen het ook nog.
    Maar de scene, zo er al sprake is van een scene, die jij beschrijft, is er eentje die ik niet terugzie in steden als Nijmegen. Hier moet je het Nederlandstalige gedoe met een loep zoeken. Als er hier, of in het oosten des lands, Nederlandstalig gezongen wordt, dan is dat óf een toneelstukje, waarbij levensliederen met een knipoog gezongen worden (vaak schijtlollig en mateloos irritant, want al duizenden keren eerder gedaan), óf het zijn gasten die zich de nieuwe Jannes, of Frans Bauer wanen, óf ze doen bruiloften- en partijenwerk, óf het gaat om 'dialectrock' en 'langlevedelolfeestbands'. Het is zelden of nooit serieus.

    Voor wat betreft je vakjes, de prachtige teksten..., ik denk niet dat ik ooit van mezelf zal kunnen zeggen dat ik een prachtige tekst heb geschreven. Dus da's kut. Het tweede vakje ligt me beter. Ik dicht mezelf slechts twee kwaliteiten toe. Eén van die twee betreft mijn capaciteit om goede songs te schrijven. Het idiote is dat ik bij een dergelijke bewering meteen voel dat mensen denken dat ik het een beetje hoog in de bol heb. Hoe durf ik dat van mezelf te zeggen?!?! Wel, ik durf dat te zeggen omdat ik denk dat het zo is. En nogmaals, verder heb ik maar één andere kwaliteit, dus gun me dit plezier, ok?
    Derde vakje, wéér mis! Ik heb námelijk de stem van een verlepte graftak. Het zit me niet mee.
    Vierde vakje, uiterlijk. Ja hallo, zo kan ik mezelf net zo goed vandaag nog cremeren. Gelukkig ben ik het niet helemaal eens met dat vierde vakje (zo eigenwijs ben ik dan ook wel weer). Als ik kijk naar mijn grootste voorbeelden, dan zijn dat niet per sé de knapste. Niet qua uiterlijk althans. Dus wellicht maak ik daar nog een kans.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik heb wel eens wat filmpjes gezien van het tc electronic bodyrez pedazl. Dat klonk niet verkeerd. Staat bij Bax voor 99 EUR.
    Ik heb in het recente verleden ook redelijk veel filmpjes over de bodyrez bekeken. Ik vond het niet heel erg goed. Hoewel, dat bedoel ik niet zo zwart-wit. Ik vind de bodyrez best overtuigend, maar ik vind dat ze er meer uit hadden moeten halen. Een paar knoppies erbij voor wat meer controle over de eq zou leuk zijn. En ja, daar zou je inderdaad ook gewoon een eq-pedaaltje voor bij aan kunnen schaffen, maar toch, 100 pegels vind ik ook niet misselijk voor zo'n dingetje.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 18 december 2017 om 04:43
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Jaja, een leuke kop is mee genomen maar ik bedoel eigenlijk, mensen moeten graag naar je kijken. Gun factor.
    Dat zit bij jou wel goed gok ik dus dat vakje mag je van mij aan vinken.

    Ik heb 10 jaar in Nijmegen gewoond en inderdaad, weinig liefde voor de eigen taal. Frank Boeijen kwam ik wel eens tegen en je had Tedje en de Flikkers in een ver verleden. Niet veel. Terwijl die stad moet uitpuilen van Neerlandici.
    We hebben een paar keer Thomas Verbogt op bezoek gehad, als je aan hem zou vragen of ie een paar teksten voor je wil schrijven doet ie dat zo, weet ik zeker.
    Nijmegen had Pe Hawinkels, dat weer wel.

    Dat van de gebroeders Van Halen is bekend maar wist je dat Nina Simone een tijd in Nijmegen gewoon heeft? Ze keek uit over de Keizer Traianus rotonde!

    Oh, ik lees net dat Verbogt tegenwoordig in Amsterdam woont, zijn columns voor de Gelderlander zette mij op het verkeerde been.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 december 2017 om 03:57
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top